Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor juffiejuf » 12 mei 2011 09:01

Ben echt jaloers op jullie HB waarden!! ;-)
Mijn HB is nu al 6 terwijl ik nog maar aan het begin sta....
Heb nu ijzer op natuurlijke basis bij homeopaat gehaald.
Hopelijk heb ik dan geen klachten van obstipatie etc.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 09:34

oeps, dat klinkt niet fijn jamillah! Sterkte, hopelijk gaat t vandaag beter! En 5 weken, wat schiet dat ook al op zeg!
Ik merk ook dat ik sneller uit m'n slof schiet nu. :-oo En ik ben echt heel direct, dingen die ik normaal denk, flap ik er nu ook direct uit. Dus m'n man legt regelmatig aan allerlei mensen uit dat dat de hormonen zijn, als ik weer 's heel fel reageer. :lol:

Zo, als je hb 8,9 is, dat is wel echt heerlijk! Dat was die van mij in het begin ook nog, maar goed, nu niet meer. ;-)
@juffiejuf balen dat je hb zo laag is, heb je er ook last van? Hopen dat het ijzer helpt!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 12 mei 2011 09:45

jantine76 schreef:Alle nieuwe zwangeren: gefeliteerd!

Parkiet en babbeltje: gefeliciteerd! Geniet van de kleine..

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 12 mei 2011 09:53

ajl schreef:Waarom gebruiken jullie floradix? Wordt dat nu aangeraden aan het einde van de zwangerschap?

ik heb het 6 weken voor uitgerekende datum gebruikt en daarna ook 1/2 jaar. zorgt dat je Hb op orde blijft en als je BV wilt geven is het daarnaast een aanvulling op je mineralen-vitaminen etc. (tis geen vervanging).

als je van arts ferro-gradumet of fumaraat krijgt krijg je heir vaak opstipatie van, van deze tabletten niet!

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 12 mei 2011 09:54

[quote="MissF"]Wat is dan je HB precies? Hebben ze dat met het bloedprikken bekeken ofzo? Want er was iets wat bij mij op 4.1 zat, en dat vond ze keurig. Maar dat zal dan wel wat anders zijn.

dat zal je glucose zijn, dat prikken ze nl in zwangerscahp oook om te kijken of je zwangerschaps diabetus (suiker) hebt

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2011 09:55

heb het even opgezocht, en idd is mijn suikerspiegel ofzoiets 4.1 en mijn HB is 7.7, kan het mooi teruglezen op het labformulier.
Jamillah, 5 weken nog maar, gaat echt snel :D En die nare hormonen he ;) Ik heb hier wel regelmatig last gehad van een dipdag, zeker eens per week, maar nu al even niet gelukkig. heb wel voor mezelf duidelijk gemaakt wat ik perse nog gedaan wil hebben voor het kindje komt, en me bij de rest gewoon neergelegd. het is nu eenmaal even een enorm drukke tijd voor mijn man, en de komende 2 jaar sowieso voor ons beiden, dus het moet maar even iets makkelijker allemaal. Al valt dat soms niet mee ;)

Ik mis op dit moment even de nesteldrang. Ik moet nodig gaan poetsen, maar heb gewoon geen zin :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 mei 2011 10:33

Jamillah, klinkt heel herkenbaar! Hopelijk gaat het vandaag weer een stuk beter!!

Liefie: spannend, weer een echo vandaag. Hoe laat moet je?

AJL: fijn dat het allemaal goed was. Leuk dat jullie al een voorspelling hebben gehad, zou leuk zijn als het ook klopt, vorige keer hadden ze het toch ook goed gezien bij de 12 weken?

Floradix is juist stimulerend voor de stoelgang, staat iig op de verpakking...

Hier een opruim-ochtend gehad, de zolder aangepakt, babyspullen uitgezocht etc. Nu heb ik geen zin meer, dus vanmiddag alleen nog wat boodschappen doen...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 11:33

Nou daar komt ie dan..........

Las is nogal hard gegroeid de laatste 5 weken weken hij zit nu op ruim 3800 gram met 37 weken en 3 dagen (met 32 weken en een paar dagen zat hij op 2250 gram) :shock: :oops: Hoofdje en beentje lopen mooi op schema kwamen uit op 37 weken en 2 dagen en zijn buikje was bijna niet meer te meten want dat kwam ruim over de 40 weken heen.
Voor de rest ziet alles er goed uit ben heel erg benieuwd wat de VK morgen gaat zeggen al hoop ik nu niet meer dat ik overtijd ga want dan wordt het echt een reus!

En van indalen wil hij ook niks weten volgens mij want hij ligt nog steeds niet vast in mijn bekken (lekker eigenwijs)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 11:45

Flinke heer of dame dan! ;-) Ben benieuwd wat de vk je morgen zegt!
Is hij/zij wel wat ingedaald, of dat niet?

Schijnt dat de laatste paar weken er niet veel meer aan gewicht bij komt. Tenminste, dat zeggen ze in het ziekenhuis (om mij gerust te stellen denk ik :mrgreen: ).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2011 12:00

Tjonge, lekker flink dus :D Al kan het dus nog steeds anders zijn hoor als hij/zij geboren is, hier klopte die echo dus niet, maar dat had ik al eerder ergens opgeschreven volgens mij. Maar hopen dat het niet al te lang meer duurt, voor jullie beiden trouwens. jannoek, ze laten jou dus wel gewoon lopen nu? Dus als je voorbij de 40 weken bent doen ze niks?

Morgen ben ik 34 weken, en bij Jurian woog ik 8 kilo meer met 34 weken dan nu met 33 weken en 6 dagen. Ik hoop op 9 kilo minder uit te komen, dan ben ik ontzettend tevreden. Dat scheelt toch weer 9 kilo afvallen :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 12:11

@Jannoek nee hij is nog niet ingedaald :( Maar ja is niks aan te doen. Ik ben ook heel benieuwd wat de VK zegt.
Ik vroeg net of hij gewoon doorgroeit ze zei van wel ook na de 40 weken komt er gewoon 100/150 gram per week bij (in de meeste gevallen) Ik wil echt niet meer overtijd haha hij moet er ook nog uit :lol:

@MissF dat zei die vrouw net ook bij de echo dit is niet 100% zeker dat hij nu 3800 gram weegt maar meer dan 400/500gram zit er niet naast (en dat naar boven of beneden)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 mei 2011 12:15

Inderdaad en flinkerd Liefie! ( en ik blijf erbij dat het vast een jochie moet zijn :wink: ) Spannend hoor de laatste weken! Morgen is mijn schoonzus uitgerekend, maar daar is het ook nog angstvallig stil.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 mei 2011 12:18

@ajl wij zeiden pas ook dan zal het wel een jongen zijn. Maar het zou wel erg grappig zijn als het een meisje is want iedereen verwacht een jongen (op 2 mensen na dan )

Echo was best duidelijk deze keer je kon heel goed zien dat de kleine van het vruchtwater dronk en daarna stak hij een vingertje in zijn mond.
Ze heeft ook nog zijn voet opgemeten en die was iets groter dan 8cm :lol:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 mei 2011 12:35

@MissF Sommige dingen moet je hier gewoon niet neerschrijven :-oo Er is een datum bekend, maar die ga ik niet noemen ;-)
Die weten alleen manlief en ik, omdat we niet willen dat mensen in de stress zitten.
En eigenlijk hoop ik gewoon dat onze uk uit zichzelf nog besluit om te komen, dat kan ook nog met alle gemak natuurlijk :-)
Soms is het niet mogelijk om in te leiden, dat lijkt me wel beroerd! Dus, ondanks dat we een datum weten, pin ik me maar nergens op vast. We wachten nog maar even rustig af...

@ajl, ik denk ook dat het echt een jongetje moet zijn bij liefie! :lol: Hebben jullie zelf echt nog geen idee? Ik zou - alleen al omdat iedereen om je heen het denkt - er zelf ook in gaan geloven dat het een jongetje is ;-).

@Liefie zeiden ze nog iets over de curve? welk percentiel hij/zij nu zit?

@MissF heerlijk dat je niet zo veel bent aangekomen! Merk je dat het daardoor ook minder zwaar is?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 mei 2011 12:44

Ooh wat spannend Jannoek, ik zal niks meer vragen ;) Lijkt me niet leuk nee, als iedereen het weet en dan in de stress zit, daar word je zelf ook niet minder stresserig van denk ik.
Door minder kilo's is het wel minder zwaar, maar ik denk dat het vooral komt doordat ik nog lekker actief ben en regelmatig fiets en elke week sport. Dat is het denk ik meer dan de kilo's.

haha, ik gok ook op een knul bij jullie beiden, maar ik heb het lang niet altijd goed. Pas bij mijn vriendin dan wel, maar dat kwam door de manier waarop ze erover praatte, ik ken haar gewoon goed genoeg om het door te hebben :D '
ajl krijgt denk ik een meisje :D

Terug naar “Archief”