columbus schreef:De volgende vraag is er ook weer eentje in de categorie ‘wat moet ik er mee?’
Jan H. mailde de onderstaande vraag n.a.v. een avondje stappen met zijn a.s. schoonfamilie.
Ik heb al een paar dagen mot met mijn verloofde. Dat komt omdat ik met haar vader op stap bent geweest. Jan, we moeten eens wat aan de familie banden doen, zei schoonpapa. En hij wist een leuk terrasje dus wij daarheen. Ook verloofde en schoonmoeder mee natuurlijk maar het was toch gezellig.
En mn schoonvader en ik natuurlijk naar vrouwen kijken en fluiten als die langskomen. Dat is echt iets voor mannen onder elkaar, het schept een band en daar was dit uitje ook voor bedoeld.
Binnen de kortste keren bonje in de tent, de dames zeer beledigt omdat er vrouwen waren die terugfloten enzo. En ze wilden niet meer met ons meerijden terug. Ze bestelden een taxi maar die moesten wij betalen!!!!
Kijk, en dáár kan ik dus niet tegen!!! Wel met een taxi naar huis willen maar niet zelf betalen!!
Nu is mijn vraag, of eigenlijk wil ik een bevestiging.
Is het normaal in deze situatie dat IK die taxi moet betalen?
Ik kom er niet uit met mn verloofde, en ik wil mn centen terug! Daarom graag jullie mening erover.
Bedankt alvast.
Jan.H
Beste Jan,
Ik vind dat je groot gelijk hebt, die centen zou ik ook terug willen!
Maar ik vind dat mijn collega dokters Rosekapje en Bloempie er ook een antwoord op moeten geven, die hebben toch een andere, vrouwelijke kijk op dit probleem.
We komen eruit ,Jan! Reken maar!
Lieve Jan H.
Allereerst rijst bij mij de vraag, hoe serieus ik die paar dagen moet nemen, het is al weer een lange tijd geleden dat de terrasjes open waren

(in zekere zin, staat die tijd weer op de stoep

) en dan denk ik ai ai ai, dat speelt dus al langer…. Dan een paar dagen, maar goed.
Ik bekijk het toch van een andere kant dan Bloempie, ik kan me voorstellen dat je je geld terug wilt en ik vind het dan ook niet reëel dat je verloofde en haar moeder jouw/jullie voor de kosten op willen laten draaien.
Ik zal het proberen toe te lichten, wij vrouwen weten allemaal dat mannen naar andere vrouwen kijken en soms er ook naar gaan fluiten, dat ondervinden we zelf ook

, mannen kijken naar vrouwen, maar andersom is dat ook zo (au….

). Wij vrouwen kijken ook naar mannen. Dat we er wat minder vaak naar fluiten kan te maken hebben met twee punten. 1. We kunnen niet fluiten en 2. we doen het liever een beetje stiekem dat kijken

(beetje struisvogelpolitiek, ik weet het). Tuurlijk, ook ik weet dat dat gedrag een beetje puberaal is, maar een ieder geeft daar weleens aan toe…(ok, jongens/mannen vaker

dan meisjes/vrouwen…)
Ik zou zeggen, confronteer haar eens met het feit, waarom jij niet naar andere vrouwen mag kijken en zij wel naar andere mannen, kijken wat ze zegt, misschien dat ze het in eerste instantie niet toegeeft, maar vraag dan gewoon door. Vraag eens hoeveel mannen zij die bewuste dag in een euh… strakke spijkerbroek heeft gezien, of van wie ze dacht…. Zoooooo

, die ziet er…… goed uit… Ik kan je verzekeren (

….

) dat als ze geen zegt, ze niet helemaal de waarheid spreekt (sorry dames….).
Het is toch eigenlijk ook een bevestiging dat als er andere vrouwen naar jullie terugfluiten, jullie nog redelijk goed in de markt

liggen…(als het tenminste niet uitfluiten was…).
Ook vind ik het weglopen, of nou ja wegrijden met taxi en al, niet echt getuigen van stijl, ja sorry hoor, maar als je je dan echt zo ergert of beledigd voelt, ga dan de confrontatie aan. Als je dat dan niet op het terras wilt doen, sleur

dan je man/vader/verloofde/aanstaande schoonzoon mee naar de auto… en dan praat je er thuis over.
Zeker niet, zoals het bij jullie die bewuste dag gegaan is, de vrouwen beledigd, meteen een taxi bellen, jullie laten betalen. Dat getuigd niet bepaald van emancipatie…
En de tijd dat de man alles voor de vrouw betaalde is zeker al over, dat wil niet zeggen, dat je nooit een keer wat voor je meisje mag kopen of betalen, maar iets waar zij perse op staat en jij niet nodig vind (ben ik nog te volgen

), zeker niet. Zij willen toch die taxi, nou dan kunnen ze hem ook betalen.
Ik wil je dan ook het advies geven, ga praten met je verloofde, praat het uit. Als jullie eruit zijn, praat er dan nog over met je schoonouders, want jij en je verloofde zijn niet de enige met een probleem… Praat met zijn vieren. Vergeet daarna het hele voorval. Ga nog eens samen een terrasje pakken (vanaf 1 maart kan dat weer

). Geniet van elkaars gezelschap, ga praten met elkaar, of kijk naar elkaar (dan bedoel ik jij en je verloofde, en je schoonvader en je schoonmoeder, voor de spanning zou je een keertje kunnen wisselen…). Je zult zien dat het ook heel gezellig kan zijn en dat jullie ook best een keer in 1 auto samen terug kunnen komen.
En als jullie dan toch behoeftehebben om te gaan fluiten, laat dan je verloofde met haar moeder langslopen, fluit een romantisch melodietje. Je kan overigens ook gewoon gezellig met je schoonvader op stap, zolang het natuurlijk bij kijken en fluiten blijft…. Hetzelfde geldt natuurlijk voor je verloofde en haar moeder, die kunnen ook best eens samen lekker een terrasje pakken, mannen kijken en evt. een mooi fluitconcert weggeven!
Jan H. ik hoop dat je wat aan mijn overdenkingen hebt en dat de mot over gaat met je verloofde!
Liefdevolle groet Dr. Rosekapje
PS. Maar zo zie je maar weer, 2 vrouwen, 2 verschillende gedachten.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)