schelpje3 schreef:Toch moet ik even de nuance aanbrengen Galateia. Je komt in 1 kerk binnen en je verwacht dat dit in alle rechts reform kerken zo is ? Not Ook in rechts heb je stromingen. Nou vind ik een oranje broek ook wel iets om van te slikken, dat heeft niets met kerk te maken. Maar dat zal wel smaakgebonden zijn
Jij denkt dat al die vrouwen zich spiegelen aan de echtgenote van de predikant ? Ook niet helemaal waar. Ja sommige vrouwen doen dat, misschien veel, maar lang niet alle. En hoe zagen die vrouwen er uit dan ? Allemaal in het donker ? Of de bekende college style, dus dat romantische engelse gebeuren ?
En als je wilt posten op religie moet je idd voldoen aan bepaalde regels. Dat is nu eenmaal zo. Maar eerlijk gezegd snap ik niet (jij stipt het nu aan, ik had het niet eens gezien ) dat hij er dan wel kan posten. Vraag aan de mods !!
O nee hoor, ik verwacht niet dat alle rechtste kerken zo zijn. En het was niet in een kerk, het was gewoon een receptie, een 'feestje' zeg maar. Wat is er mis met een oranje broek? Is een leuke broek, hoor, beetje gek en wijd met heel veel zakken. Gelukkig konden de kinderen zijn Boe-zegt-de-koe-t-shirt wel waarderen

Kijk, ik trek ook geen oranje broek aan. Maar als manlief dat leuk vindt, hij doet zijn ding maar. Waarom zijn die mensen zo van slag? We zijn hele gewone mensen, hoor, je kunt ons aanspreken en we praten heel gewoon terug...
Weet ik veel wat voor stijl dat was. Alsof ze allemaal bij dezelfde peperdure winkel gewinkeld hadden. Allemaal een bloesje met een enorme roezelkraag, een tweed wol achtige donkere rok en allemaal een zelfde soort vestje. Maar dan ook echt allemaal ongeveer zoiets. Alsof het ging om variaties op een uniform. Ik vond het best leuk, hoor, om te zien, als ze dat mooi vinden, moeten ze het doen. Maar het is allemaal wel een beetje saai. Niemand die er nou echt uit sprong. En dan heb ik het over uitstraling, uniek zijn, jezelf zijn. Je gaat mij niet vertellen dat al die mensen, inclusief de kinderen, die stijl echt mooi vinden. Daarvoor waren het er teveel, er zaten zeker 150 mensen daar binnen.
En nee, ik denk niet dat alle vrouwen zich spiegelen aan de vrouw van de dominee. Maar zo'n experiment met een groep lijkt me reuze-interessant. Het kan elke vrouw zijn, die enig aanzien geniet in de rangorde van vrouwen. Gewoon kijken. Zo'n stijl, zo'n groepsidentiteit moet ergens door gevormd worden. Het zou toch heel interessant zijn om te kijken, hoe dat werkt, om een verandering door te voeren, hoe dat kopieergedrag eigenlijk werkt.
Ik hoef helemaal niet in het religie-forum te posten, maar ik snap niet dat sommige anderen dat wel kunnen. En dan vind ik het jammer dat zo'n onderwerp over wonderlijke buren dan niet door iedereen besproken kan worden. Jammer, meer niet. Geen zorgen, ik heb geen bijzondere behoefte aan het religie-gedeelte.