Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor mohamed » 10 mei 2011 17:06

Luna26 schreef:Ik bedoel te zeggen dat die persoon de wil moet hebben de wil van God te willen doen. Klinkt nogal dubbel in de zin, maar ik hoop dat je um vangt ;)

Hebbes!

Maar dan wil hij ook weten wat jij denkt dat de wil van God is, want als je daarover van mening verschilt wil het niet slagen om samen zijn wil te doen. :mrgreen:

Luna26

Berichtdoor Luna26 » 10 mei 2011 21:54

mohamed schreef:Maar dan wil hij ook weten wat jij denkt dat de wil van God is, want als je daarover van mening verschilt wil het niet slagen om samen zijn wil te doen. :mrgreen:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik was een heel verhaal aan het schrijven m.b.t. tot die vraag, maar aangezien ik niet echt de gave van het schrijven bezit is het misschien handig om te weten dat ik erg denk binnen de lijn van wat Paul Washer ooit geschreven heeft m.b.t tot het huwelijk:

http://www.heartcry.nl/index.php?docID=298

Dit heeft alles te maken met het gelijkvormig worden met het beeld van Christus. Ik denk dat dit iets laat zien wat een huwelijk moet zijn. Daarmee is natuurlijk niet alles gezegd, maar ik denk dat dit wel de basis is.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mei 2011 09:06

Luna26 schreef:Daar heb je helemaal gelijk in. Ik was een heel verhaal aan het schrijven m.b.t. tot die vraag, maar aangezien ik niet echt de gave van het schrijven bezit is het misschien handig om te weten dat ik erg denk binnen de lijn van wat Paul Washer ooit geschreven heeft m.b.t tot het huwelijk:

http://www.heartcry.nl/index.php?docID=298

Dit heeft alles te maken met het gelijkvormig worden met het beeld van Christus. Ik denk dat dit iets laat zien wat een huwelijk moet zijn. Daarmee is natuurlijk niet alles gezegd, maar ik denk dat dit wel de basis is.

Ik heb het artikel vluchtig even doorgelezen maar verslikte me bijna in mijn koffie toen ik het volgende las:

'De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren.'

Eva moest Adam onderdanig zijn voor straf, omdat zij van de verboden vrucht had gegeten (Gen 3,16) maar in het begin was dat niet zo en waren man en vrouw gelijkwaardig!

'En God schiep de mens naar Zijn beeld; naar het beeld van God schiep Hij hem; man en vrouw schiep Hij ze.' (Gen 1,27)

Staat hier dat de vrouw minder naar God zijn beeld geschapen is als de man? Nee! Realiseer je zeer goed dat mannen en vrouwen voor de zondeval gelijkwaardig waren.
Waarom zou jij in deze tijd een mens onderdanig moeten zijn als Jezus de zonde heeft weggenomen uit de wereld (Joh 1,29) die er door de zondeval was ingekomen? Wat heb jij zo misdaan dat je dezelfde straf hebt verdiend als Eva en geen vergeving hebt gekregen door Jezus zijn eenmalige offer (Heb 10,18) voor de zonde?

Kortom, Luna, luister toch a.u.b. niet naar zulke mannen, want ze liegen! Hoe kunnen wij ooit één zijn in Christus (Gal 3,28) zolang jij gelooft dat je mij onderdanig moet zijn? Indien jij volmaakte liefde zoekt, dan kun je nooit geloven dat je een mens onderdanig moet zijn, denk daar eens goed over na!

1 Joh 4,18
Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 11 mei 2011 12:27

@ Mohamed, leuk om dat uit de mond van een man te horen. ;)

Maar 'kben het wel met je eens.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mei 2011 15:11

Africa schreef:@ Mohamed, leuk om dat uit de mond van een man te horen. ;)

Maar 'kben het wel met je eens.

Dank je wel, maar ik ben ook een hele leuke man! :mrgreen:

Liesjuh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liesjuh » 11 mei 2011 15:14

Oh ja Mohamed ;)
Liesjuh!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mei 2011 15:17

Liesjuh schreef:Oh ja Mohamed ;)

Heel af en toe! :lol:

Liesjuh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Liesjuh » 11 mei 2011 15:20

Oké
Liesjuh!

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 11 mei 2011 17:09

mohamed schreef:Dank je wel, maar ik ben ook een hele leuke man! :mrgreen:

echt waar wist ik niet :P
hoe oud ben je eigelijk? of hoe jong? :wink:

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 11 mei 2011 17:18

Oeh! De volgende gegevens worden opgevraagd?
Nette wil je kijken of er eventueel wat kan worden? Haha!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 11 mei 2011 17:25

Ik ben het dan helemaal niet met P.Washer eens, maar met Mohamed kan ik het toch ook niet eens zijn.

Dat de vrouw onder de man kwam de staan, was niet de straf maar het logische gevolg van de zonde. Hadden we maar met onze handjes van die vrucht af moeten blijven. Ook na de zondeval zijn man & vrouw gelijkwaardig (= van dezelfde waarde) gebleven, maar niet gelijk!
Daarnaast ben ik het er niet mee eens dat Jezus al alle zonden van de wereld heeft weggenomen. Waarom zondigen we dan nog dagelijks? Dat Hij mijn zonden heeft vergeven (en hopelijk mogen jullie die zekerheid ook hebben) wil niet zeggen dat ik niet meer aan Zijn aanbevelingen & wetten moet houden. Eens, op de Grote Dag, wanneer het oordeel is geweest en we als 1 grote schare voor Hem staan op de nieuwe aarde, dan zijn alle zonden weggenomen.

Wat heb jij zo misdaan dat je dezelfde straf hebt verdiend als Eva en geen vergeving hebt gekregen door Jezus zijn eenmalige offer (Heb 10,18) voor de zonde?

Gewoon precies hetzelfde als Eva heeft misdaan destijds. Niet luisteren naar Gods wil. In Eva zijn wij alle vrouwen onder de man geplaatst.

Ik denk dat het goed is om stil te staan bij 'het onderdaning zijn'. Mijn eerste indruk is: net als een slaaf onderdanig was aan zijn heer. Maar dat wordt er m.i. helemaal niet bedoelt. Meer het 'dienen in liefde' van de ander. Misschien moeten we daar even over gaan brainstormen.

Daarnaast (en dat is eerder ook al genoemd volgens mij) ligt m.i. niet de nadruk om het 'onderdanig zijn van de vrouw', maar op de 'leidende taak van de man'. Wanneer het daar fout gaat (als hij niet het evenbeeld is van Christus) dan gaat het bij het onderdanig zijn ook fout.

Hoe kunnen wij ooit één zijn in Christus (Gal 3,28) zolang jij gelooft dat je mij onderdanig moet zijn?

Hier maak je wel een hele crusiuale denkfout. Ten eerste hoeven wij jou niet onderdanig te zijn, want jij bent onze man niet. Of heb ik iets tussen jou en Luna gemist?
Ten tweede: een man & vrouw zijn 1 voor, maar als het goed is, ook in Christus. Waarom zou onderdanigheid dat in de weg staan.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mei 2011 18:59

nette schreef:echt waar wist ik niet :P
hoe oud ben je eigelijk? of hoe jong? :wink:

Veel te oud! :mrgreen:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 11 mei 2011 19:03

mw schreef:Ten eerste hoeven wij jou niet onderdanig te zijn, want jij bent onze man niet. Of heb ik iets tussen jou en Luna gemist?

Dat noemen ze een hypothese mw, niks meer en niks minder, verder was mijn reactie aan Luna gericht en niet bedoeld om een discussie mee uit te lokken.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 11 mei 2011 20:15

mohamed schreef:Veel te oud! :mrgreen:

waarvoor :P :mrgreen:
en dat vroeg ik niet, ik vroeg hoe oud :wink:
Laatst gewijzigd door nette op 11 mei 2011 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 11 mei 2011 20:18

Chienn schreef:Oeh! De volgende gegevens worden opgevraagd?
Nette wil je kijken of er eventueel wat kan worden? Haha!

nee hoor, ik vraag het maar voor de lol :lol:
ik hou het voorlopig nog rustig, :mrgreen:
ik zit er nog helemaal niet op te wacht joh :wink:
ik ben pas 17,

Terug naar “Archief”