Snelle computervragen (deel 3)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Snelle vragen (deel 3)

Berichtdoor Boekenlezer » 07 mei 2011 18:21

TheKeimpe schreef:Gewoon in Windows verkenner? Daar staat in mijn menubalk gewoon de optie "nieuwe map"
En anders werkt de rechtermuisknop ook goed. Nieuw->map

Het werkt bij mij wel met de rechtermuistoets. Maar ik zie geen mogelijkheid daarvoor in de menubalk. Daar zie ik staan: Organiseren... hé, nou zie ik daar ineens wèl 'Nieuwe map' staan in die balk! :shock:
Heb ik dat over het hoofd gezien, omdat het anders is dan hoe het was? Of zie ik hem nu werkelijk voor het eerst? Hoe dan ook: gevonden!
Bedankt.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 mei 2011 18:20

Boekenlezer schreef:[quote="TheKeimpe" ]Gewoon in Windows verkenner? Daar staat in mijn menubalk gewoon de optie "nieuwe map"
En anders werkt de rechtermuisknop ook goed. Nieuw->map[/quote ]
Het werkt bij mij wel met de rechtermuistoets. Maar ik zie geen mogelijkheid daarvoor in de menubalk. Daar zie ik staan: Organiseren... hé, nou zie ik daar ineens wèl 'Nieuwe map' staan in die balk! :shock:
Heb ik dat over het hoofd gezien, omdat het anders is dan hoe het was? Of zie ik hem nu werkelijk voor het eerst? Hoe dan ook: gevonden!
Bedankt.[/quote]

Zal ik eens wat verklappen. Toen ik je vraag las ben ik gaan kijken hoe het moest. En toen zag ik ook opeens dat 'Nieuwe map' staan... :D

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 09 mei 2011 20:19

Dus jij maakt nooit nieuwe mappen? :)

Ik heb wat probleempjes ontdekt. Filmpjes kijken lukt vaak niet.

Op de website van Autoweek lukt het wel. Maar er trad wel een raar verschijnsel op. Het geluid klonk dubbel. Als ik dan op het speakertje klikte, klonk het geluid normaal. Speelde ik het vervolgens nog een keer af, dan werkte wel alles normaal: normaal geluid met het speakertje op aan, en geen geluid met het speakertje op uit.

Vanavond ging ik even naar http://www.uitzendinggemist.nl om het Journaal te kijken. Dat kon niet. Hij liet wel een player zien, maar speelde niets af. Het beeld bleef zwart, en alles stond stil.
Toen wilde ik eens een Silverlight-video bekijken, dus probeerde ik Silverlight 2.0 te downloaden. Kreeg ik de boodschap, dat dat niet zou werken op een 64-bits systeem. Dus zag ik er toch maar van af.

Video's op YouTube bekijken lukt ook niet. Dan zegt 'ie dat ik Adobe Flashplayer moet installeren.
Als ik dat probeer te installeren, zegt 'ie dat JavaScript actief moet zijn. (Dat is het blijkbaar niet op mijn computer.)

Wat een gezeur, zeg! :?
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 mei 2011 20:41

O jawel, maar altijd via de linkermuisknop.

Een poosje terug had ik ook geen beeld op youtube, maar nu is dat weer over. Helemaal bugvrij is windows 7 blijkbaar nog niet.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 10 mei 2011 17:55

Dat probleem met YouTube heb ik nu opgelost. Ik moest Adobe Flash Player 10 laden. Gisteravond dacht ik blijkbaar dat dat niet kon, vanwege dit bericht: Flash Player 10.1 is op dit moment niet beschikbaar voor Internet Explorer 9 (64-bit) Beta. Dat was immers het resultaat van mijn zoektocht via Google.
Op de een of andere manier is het net anders gegaan, waardoor het wel lukte. Geen gezeur ook over JavaScript. Ik kreeg een melding in het YouTube-videovenster, en daar heb ik op geklikt. En het installeren lukte.

Het probleem met http://www.uitzendinggemist.nl is helaas nog niet opgelost.

En wat als je bepaalde dingen op floppydisk heb staan, maar je nieuwe computer kan geen floppies lezen? Een USB floppy drive! :D

Afbeelding

Ik wist tot voor kort ook niet dat zoiets bestond. Ik heb het van mijn collega gehoord. Zelf zou ik denk ik niet op het idee gekomen zijn dat zoiets bestaat.
Zo'n ding is niet in iedere computerwinkel te koop. Ik heb er gisteren bij Dixons om gevraagd, en die had het niet. (Ik kon het ook niet vinden op de website.) Maar de computerwinkel waar ik mijn computer heb gekocht heeft het wel.
Dankzij dit apparaat was ik toch in staat om de lettertypes die ik gebruik voor Hebreeuws en Grieks op mijn nieuwe computer te zetten. Dan kan ik mijn Word-bestanden die bijbelstudie betreffen tenminste weer volledig uitlezen, zonder manco's.
Ik was nooit zo slim geweest om die lettertypen op een CDtje te branden, of op een USB stick te zetten.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 10 mei 2011 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 mei 2011 18:31

@Boekenlezer, die nieuwe map knop kan wel wegvallen bij een klein venster. Dan staat er rechts alleen >>, wat dan een menuutje is. Bij mijn opa ook al eens ruzie mee gehad, erg leuk door de telefoon :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 10 mei 2011 18:38

jip_86 schreef:@Boekenlezer, die nieuwe map knop kan wel wegvallen bij een klein venster. Dan staat er rechts alleen >>, wat dan een menuutje is. Bij mijn opa ook al eens ruzie mee gehad, erg leuk door de telefoon :mrgreen:

Is hij een beetje computervaardig, je opa? Anders is dat wel een heel leuk klusje zo...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 10 mei 2011 21:06

Hij kan nu zelfstandig de digitale kerkdiensten inkorten zodat ze op een audio cd passen ipv de oude bandjes. Maar dat is deels ook het kunstje dat je ze leert denk ik. Ze kunnen verder hun weg wel vinden, internetbankieren, aandelen en alles. Het gaat vooral mis als er iets gebeurt wat niet hoort.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 mei 2011 09:53

Boekenlezer, volgens mij is Silverlight 4 al uit (en 5 beta), die ondersteunen wel 64-bits Windows. Die moet je installeren. Dan kan je daarna op Uitzending Gemist in de Videoplayer naar instellingen gaan en hem op Silverlight zetten.

Mocht je tegen beperkingen van Internet Explorer aanlopen, dan is het ook wel handig om ook een andere browser (Firefox 4 bijvoorbeeld) er naast te draaien of als hoofdbrowser te gebruiken. Werkt mijns inziens een stuk beter.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 14 mei 2011 18:05

Terugkomend op mijn Silverlight probleem (even druk geweest met andere dingen):
- Ja, ik heb meerdere browsers en sites geprobeerd.
- Hij laadt tot 100%, gaat dan een hele tijd connecten en uiteindelijk krijgt'ie geen verbinding, of crasht'ie zelfs
- Ik gebruik Windows 7 en Silverlight 4.0.60310.0
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 14 mei 2011 19:35

@phox: geldt dit voor alle silverlight filmpjes, of maar voor een bepaalde site?
Neeltje Jans

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 18 mei 2011 21:52

Alle sites (althans, degene die ik heb geprobeerd)
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 mei 2011 11:44

Sinds gisteren heb ik er een tweede computer bij in de vorm van een laptop. Vind ik handig voor als ik niet thuis ben, maar wel met de computer aan de gang wil kunnen.

Op mijn desktopcomputer heb ik Norton Internet Security als beveiliging.
Op mijn laptop zit echter McAfee Internet Security, die ik kan activeren. Dat werd standaard meegeleverd.
Het lijkt mij niet handig om met twee soorten beveiligingssoftware te gaan werken. Wat kan ik het beste doen?
McAfee activeren, en zijn tijd uit laten zingen, om vervolgens (dat zal wel na 3 maanden zijn) Norton Internet Security te installeren? (Dan kan ik natuurlijk wel mooi ervaren hoe dat werkt, en in hoeverre dat anders is dan Norton.)
Of kan ik beter meteen Norton op mijn laptop zetten, en met McAfee helemaal niks doen, of zelfs eraf halen?

Overigens verwacht ik met de laptop niet veel op internet te komen.

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 25 mei 2011 11:50

Persoonlijk vind ik dat McAfee programma's enorm vertraagt. Bij Norton had ik hier altijd minder last van. Zelf zou ik ervoor kiezen er direct Norton op te zetten.

Als je er toch weinig mee op internet komt kun je er ook voor kiezen om er helemaal gaan virusscanner op te zetten. Maar dat raad ik je alleen aan als je genoeg kennis van je pc hebt.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 mei 2011 17:17

ik zou dat nooit doen, uberhaupt zou ik zo wie zo een virus scanner gebruiken, Dus gewoon norton er op.. je zal maar net de ene keer de klos zijn met een emailtje enzo...

Terug naar “Algemene Zaken”