Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 mei 2011 21:13

:8> :8>

Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2011 21:50

niet goed zijn.. vind ik ook niet helemaal zo, maar het kan bij sommige kinderen op latere leeftijd een blaasprobleem veroorzaken. KAN... dus hoeft niet.

@sterretje: hier ervaring met schreeuwen. We schreeuwen zelf niet, ook niet tegen elkaar, alleen even als ze geroepen moet wordne of als ik haar perongeluk kwijt ben. Als ze wel gilt of schreeuwd is het of negeren of gang. Eerst zeg ik duidelijk, even gewoon zeggen, zo kunnen mijn oren het niet horen, dat is veel te hard. Vaak zegt ze het dan. En zodra ze het goed zei, kreeg ze dus wel wat ze wilde :):) ook al kwam dat pedagogisch eff niet goed uit.
Gillen is denk ik ook een uiting van een emotie, dus helemaal eruit krijgen doe je het niet, ze moeten at ook onder controle krijgen.

lieve fototTJ!!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 mei 2011 22:52

Leuke foto TJ!

@Sterretje: die dochter van jou is ook niet op d'r bekkie gevallen he. Geweldig, die verhalen :mrgreen:

Schreeuwen heb ik hier niet zoveel ervaring mee, gillen des te meer :shock: Bij alles wat niet helemaal naar de zin van Sylke gaat begint ze enorm te gillen. Ik negeer het maar zoveel mogelijk, of benoem wat er precies aan de hand is. Probleem bij haar is ook wel een beetje dat ze nog nauwelijks taal tot haar beschikking heeft, gillen is dan een manier waarop ze even goed (en hoe!!) duidelijk kan maken dat er iets is wat haar niet zint.

Zo, moederdag is ook weer achter de rug, met dit jaar voor het eerst een zelfgemaakt cadeautje van Timon. Hij had vorige week samen met zijn vader ook nog een cadeautje gekocht, en ze hadden het er uitgebreid over gehad dat dat een verrassing voor mij was. De volgende morgen was het eerste wat hij mij vertelde wat ze gekocht hadden en waar ze het verstopt hadden :mrgreen:
Oh ja, Timon vroeg zich nog wat af: 'wanneer is het dan vaderdag? En wanneer kinderdag?' :D

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2011 07:26

Haha, Ilona vroeg ook al wanneer het kinddag was. Wat dacht je van altijd?

Iemand ervaring met een baby die moeilijk boertjes laat?
Vermoeiend is dat zeg, ben er lang mee bezig Femke te laten boeren,
Zonder boertjes slaapt ze slecht en spuugt ze..

Leuke Foto TJ.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 07:33

Yep, dochterlief had er ook zoveel moeite mee. Het enige wat hielp was zo rechtop mogelijk houden en gewoon afwachten. Wat ik ook altijd bij haar moest doen is na de voeding rechtop houden, anders spuugde ze alles uit. Daarom zette ik haar meestal na het boeren nog even in de wipper.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 mei 2011 08:05

@AG: Vervelend dat ze wel moet boeren, maar het moeilijk kan. In theorie hoeven kinderen met bv geen boertje te laten, hier gebeurde het ook zelden. Heb je al geprobeerd om je dochter goed rechtop te houden en dan zachtjes van onderen naar boven te wrijven?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 08:13

hier moesten we Matteo ook lang rechtop houden!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 08:13

Gister Manoël voor het eerst buiten op de rug gedragen! ideaal eigenlijk! je kan alles goed zien en het draagt ook lichter! (mijn jas zit niet goed, daardoor lijkt het alsof ik krom sta, maar dat is niet zo :mrgreen: Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2011 08:18

Tjonge, ik zie dat steeds vaker, die draagdoeken. is dat nou echt fijn? Ik zit er soms over te dubben, omdat we straks situaties krijgen waarin ik het fijn zou vinden als Jurian nog in de buggy zit, en we dan met de baby zitten. Jurian zit al weinig meer in de buggy, maar een ochtendje winkelen ofzo doe ik echt niet met een lopende Jurian. Nu gaat hij de eerste tijd gewoon bovenop de Engelse wagen, en als we met de auto weggaan kan hij op het meerijdplankje van de Mutsy, maar daar kan hij zo vanaf stappen als hij geen zin heeft.
Dan is een draagdoek misschien wel een optie. Al vond Jurian het helemaal niks toen hij klein was. Misschien moet ik maar eerst wachten tot de baby er is, dan kan ik altijd nog zoiets aanschaffen denk ik, of deed jij dat al voor de geboorte tj?

Leuke foto trouwens met die pet!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 08:21

ik had al een tricot slen.. die is de eerste maanden prettig, maar dat is een rekbare doek, dus als ze zwaarder worden draagt dat niet lekker meer! de mei tai vind ik echt ideaal!! ik gebruik em dagelijks een paar keer!!

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 10 mei 2011 08:32

stoer TJ, mooie mei-tai ook!!!
miss f draagdoeken zijn echt heerlijk, ik heb er wel al 1 klaar liggen, een geweven.
mei-tai heb ik ook veel gebruikt. tot age wel dik 3 was.
mocht je het knopen niet zo zien zitten, google eens op een bondolino, van hoppediz.
dat is een ergonomische draagzak, die ook geschikt is voor babys, en lekker draagt

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 10 mei 2011 12:04

lijkt mij ook wel handig ja.
maar je kan een baby denk ik niet meteen op je rug dragen maar eerst op je buik? ik had zo'n babybjörn voor op m'n buik maar vond het een vreselijk ding. kreeg er echt rugpijn van..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 12:14

het kan wel, maar ik zou het zelf niet doen, heb dan liever eerst de baby in zicht.. babybjorn en dat soort dingen vind ik ondingen.. ik zag zaterdag ook iemand met een babybjorn.. had het kind met zn rug tegen de buik.. de baby hing echt zo zielig..

Neeltje Jans
Mineur
Mineur

Berichtdoor Neeltje Jans » 10 mei 2011 13:16

Ik had in de tijd dat ik 3 kinderen onder de 3 had een dubbele wagen en een draagzak, een ouderwetse, met een versteviging achter het hoofd. Geen idee van merk ofzo. Ik vond het heel lastig om de baby erin te stoppen, wurmen met die voetjes enzo, maar zat ze eenmaal dan was het prima te doen. Er zat zelfs aan de binnenkant een rits zodat je in de draagzak kon voeden eventueel.
Een keer ben ik zo naar m'n zus gewandeld, 4 km, maar aan het eind had ik wel spierpijn hoor :mrgreen: . Zeker zo'n dubbele wagen (voor elkaar) kost aardig wat van je armen!
Neeltje Jans

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 10 mei 2011 13:27

Mooie MT, TJ!

Alweer bijna een maand oud:
Afbeelding

Terug naar “Archief”