Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor gempa » 09 mei 2011 20:42

ach toen ik beviel van de 3de waren de oudste gewoon in bed, dus wij sochtends tegen dochterlief toen 4, heb je niks gehoord? zij: ja maar ik dacht dat het vervelende jongens buiten waren. :mrgreen:
dus wie weet wat je buren denken

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 20:53

haha, dat kan ook nog :-)

Hier is het niet heel gehorig.. wij horen wel 's wat van de buren, maar dat ligt meer aan hen denk ik. :mrgreen:
Ach ja, ik moet toch al redelijk snel naar 't ziekenhuis, dus denk dat het qua geluidsoverlast wel mee gaat vallen... ;-)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 mei 2011 21:53

Janoek: als het daadwerkelijk zo ver is.. denk je echt niet meer aan al de bbqende mensen hoor!! dan wil je maar een ding.... bevallen!! haha!

sterkte mensen... dacht.. wow.. veel getiept.. wie zou er bevallen zijn... maar niks! zal het regenachtige weer wel zijn wat gezorgt heeft voor veel verhalen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 10 mei 2011 06:24

Tóch een bevalling, ppm2, zie een paar bladzijden terug! Parkiet heeft een dochter gekregen ...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2011 07:42

Wow, wat een hoop getypt :D Gezellig

Over de herrie tijdens een bevalling: ik kan me niet herinneren dat ik een kik gegeven heb tijdens de hele bevalling. Het kan dus ook gewoon geluidloos hoor ;) Het is maar net wat je prettig vindt denk ik. Natuurlijk heb je wel mensen in je slaapkamer, dat kunnen buren misschien horen, nouja, dat zij dan zo. Ik heb er weinig problemen mee als zij zouden weten dat ik aan het bevallen ben, ze hebben er zelf ook 2 hoor, dus hebben het ook allemaal meegemaakt :D

Leuk dat je kleding hebt gevonden Evelie

Oh Lammetje, ik zie het al helemaal voor me :mrgreen: Hier is in het zkh een enorme hal met winkeltjes enzo als je binnenkomt. Nu kwam ik midden in de nacht binnen, met amper weeen, dus was er niemand behalve de nachtportier, maar als ik met eigen vervoer aan zou komen daar, overdag, dan heb je denk ik heel wat bekijks. En de verlosafdeling ligt ook helemaal niet meteen om de hoek ofzo. Als je met een ambulance binnenkomt zul je wel ergens anders binnenkomen denk ik en is het misschien minder in het zicht

Knap ajl, het zwemmen! Schijnt heel goed voor je te zijn als je zwanger bent, omdat je alles wat minder belast.
Ik blijf nog 4 weken doorsporten als het lukt, dan loopt mijn abonnement weer af, en dan is het nog wel erg kort om nog voor 4 weken te nemen. Maar ik vind het ook ontzettend lekker. Ik let wel op mijn eetgedrag, maar ik denk dat het zeker ook door het sporten komt dat de kilo's wat meer binnen de perken blijven. En sowieso probeer ik regelmatig te fietsen, sowieso altijd naar de kerk, als we een paar boodschappen nodig hebben, naar de stad. Maar we wonen in een heuvelachtige stad, en wij wonen bovenop een heuveltje, dus waar ik ook heen ga, ik moet er altijd tegenop om thuis te komen, en ik merk nu wel dat het me meer energie kost, dan sta ik zo vijf minuten flink te hoesten thuis, alsof ik astampatient ben, wat helemaal niet zo is. Maar zolang het gaat blijf ik lekker doorgaan, want die kilo's van bij Jurian vond ik echt niks.

Vandaag heb ik lekker een vrije dag. Jammer dat het weer wat minder schijnt te worden
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2011 07:47

@MissF geniet van je vrije dag! Fietsen doe ik niet vaak meer mijn buik zit in de weg :lol:
Het weer is wel iets minder geworden regende vanmorgen ook flink nu is het al weer bijna droog maar volgens mij komt de regen nu jullie kant op.

Vannacht weer veel last van mijn benen en bekken gehad ook als ik loop voel ik pijn in mijn bekken (hopelijk door het indalen)
Gelukkig wel goed geslapen.

Moet iemand binnenkort weer op controle bij de VK?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 07:52

Hier ook geen herrie tijdens de bevalling, heb ook geen kik gegeven. Alleen toen ze bij H. na 4 uur persen de vacuümpomp inbrachten heb ik au, au, au, au gezegd. Verder niets. Toen ze vervolgens bij het hechten de tampon per ongeluk inwendig vastmaakten en begonnen te trekken, heb ik ook niets gezegd. Natuurlijk is een bevalling niet fijn, maar de eerste 7 cm ontsluiting zijn goed te doen. Daarna wordt het wel vervelend.

Het zwemmen doe ik ook om mijn conditie op peil te houden en om de kilo's enigszins binnen de perken te houden. Nu kom ik latijd wel veel aan ( zit meestal op 10/12 kg kg met 20 weken), maar nu gaat het nog harder. :roll: Het grappige is wel dat ik na week 30 eigenlijk niet meer aankom, dan blijft mijn gewicht gelijk, terwijl het kind het hardst groeit.

@ liefie fijn dat je goed geslapen hebt!
Wij hebben trouwens morgen weer een echo, ben benieuwd.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2011 07:54

@Ajl Super hoor zoveel sporten! hopelijk kun je het lang volhouden. Hebben jullie morgen de termijnecho?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 08:02

Yep , morgen de termijnecho ( en stiekem hoop ik dat ze al kunnen zien wat het wordt, ben namelijk zo nieuwsgierig :oops: ) Ik ga 2 keer in de week met een zwangere buuf zwemmen en probeer het daarnaast nog 1x zelf. Als 3x te veel wordt, wat best wel eens zou kunnen, dan ga ik sowieso 2x.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2011 08:11

Hoeveel weken ben je morgen? Op het andere forum waar ik zit kunnen ze al rond 10/12 weken zien of het een jongen of meisje wordt via de NUB methode (zou niet weten wat het inhoud maar klopt eigenlijk altijd)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 08:17

babbeltje is ook al bevallen! (volgens mij komt die hier niet zo vaak maar ze staat wel op het lijstje, dus ik dacht ik meld het even :wink: )

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 10 mei 2011 08:18

liefie schreef:Hoeveel weken ben je morgen? Op het andere forum waar ik zit kunnen ze al rond 10/12 weken zien of het een jongen of meisje wordt via de NUB methode (zou niet weten wat het inhoud maar klopt eigenlijk altijd)

Ik ben bijna 13 weken. De methode die jij noemt ken ik niet.
Wat ik wel weet is dat met het zicht het nog wel moeilijk te zien is, omdat de baby's dan nog eigenlijk geslachtloos zijn. Mijn huidige verloskundige legde het zo uit dat elke foetus in feite een uitsteeksel hebben op die plek wat gaat dalen ( meisje) of omhoog blijft staan ( jongen) en dat vormt zich tussen week 12 en 16 tot een penis of schaamlippen. Bij C. zagen ze al wel duidelijk dat het daalde, dus daarom zeiden ze het wel, maar wel duidelijk met een slag om de arm. Mede ook omdat ze doorhadden dat wij geen enkele voorkeur hadden of het een jongen of een meisje zou worden. Ze hadden namelijk ook wel eens mensen aan de balie gehad die hysterisch waren, omdat het het andere geslacht was dan waar ze vanuit gegaan waren.
Laatst gewijzigd door ajl op 10 mei 2011 08:44, 1 keer totaal gewijzigd.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 mei 2011 08:21

Dat heb ik ook wel eens gehoord ja, dat een kindje voor de 12 weken 'geslachtloos' is, dus dat je het dan helemaal niet kan zien.
raar he, dat mensen zo van zoiets uitgaan. al was het bij onze echo volgens de echoscopiste erg duidelijk, ik hou nog steeds een slag om de arm. Het blijft maar een echo, hij of zij is pas echt ons jongetje of meisje als het eruit is :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 mei 2011 08:21

aan dat uitsteeksel kun je het geloof ik zien.. hoe die staat zeg maar

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 10 mei 2011 08:22

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger ... heorie.htm

Hier staat een stukje over de Nub theorie.

Terug naar “Archief”