Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 14:52

Joh, dan loopt je man alvast vooruit om de tas in de auto te gaan zetten en vervolgens loop je samen naar de auto. Bij mijn laatste bevalling moest mijn man de auto compleet uitgraven op het moment dat wij naar het ziekenhuis gingen. Het sneeuwde ernom. Hij heeft vervolgens de spullen in de auto gezet en toen samen glibberend naar de auto gelopen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 14:57

Oeps, dat lijkt me helemaal geen pretje. :mrgreen:
Maar goed, sneeuw in mei lijkt me geen risicofactor. :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 09 mei 2011 15:34

Parkiet, van harte gefeliciteerd met jullie dochter! Een hele goede kraamtijd toegewenst en rust goed uit!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mei 2011 15:54

leuke kamer NdW. Wij hebben ook grijze muren en ga witte meubels halen. Wilde eerst donkergrijs doen maar de kleur grijs van de muren is wat donkerder uitgevallen dus dat wordt vast niet mooi. Nu dus maar wit. Gelukkig hoef ik niks te bestellen anders zouden we de muren opnieuw moeten doen :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 16:28

Net even de stad in geweest en geslaagd voor wat kleding. Jurkje, broek, twee t shirts.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 mei 2011 17:12

Fijn Evelien! Toch gelukt dus!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 09 mei 2011 17:16

Parkiet gefeliciteerd met jullie dochter. Originele naam!!!

Babbeltje is vorige week ook bevallen!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 09 mei 2011 17:22

Jannoek schreef:Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben. :lol: Als 't aan manlief had gelegen had de tas namelijk al in de auto gestaan, maar elke keer heb ik het nog tegen weten te houden 'omdat ik nog niet zeker weet of alles er wel in zit'. haha! :mrgreen:

't lijkt me alleen zo irritant als je op een moment naar het ziekenhuis moet dat alle buren thuis zijn en iedereen je met die tas ziet zeulen. :-oo
Zaterdagavond zaten veel buren op het gras aan de voorkant te bbq'en. Stel dat je op zo'n moment met weeën naar het ziekenhuis moet. Dan zou ik echt niet blij zijn. :-oo

Maar als jij met vreselijke weeën rondloopt, dan maak je je toch niet druk om die buren? Die vinden het dan waarschijnlijk gewoon heel erg leuk voor je en wensen je het beste. Waarom zou je er niet blij mee zijn? Ik denk, dat ze allang door hebben, dat je zwanger bent en dat die baby er echt een keer uit moet?

Wow, ajl, 3x per week zwemmen! Doe je dat dan 's avonds? Ik zou zelf ook wel weer willen gaan sporten, maar waar o waar moet ik de tijd vandaan halen?! Dus 3x, wauw! Hopelijk gaat het helpen. Ben je dan al weer zoveel meer aangekomen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 09 mei 2011 17:38

ik snap Jannoek wel, had dat voor de bevalling ook. maar tijdens de bevalling... nee nergens zorgen over gemaakt. ik ben in februari (lag die dag geen sneeuw, dag later wel) met een nachtjurkje wat net over mn kont viel, met netbroekje en 3 dikke maandverbanden voor vruchtwater, zonder jas en schoenen, maar wel dikke skisokken, naar de auto gelopen. Moest 1 huis voorbij, ze hebben niets gezien hebben en het andere rijtje wat op de auto's kijkt heeft ook niks gezien.

nee de buren interesseren me niet meer zo :wink: , een man in het zh was overigens wel helemaal verbaasd, komt er een rolstoel aan met iemand achterstevoren op handen en knieën erop met een heel kort jurkje en dikke sokken en een netbroekje voorbij racen 8-[ :lol:

AJL: 3 keer zwemmen lijkt me ook wel pittig. Al zul je er misschien juist energie van krijgen!

Funlover: leuk dat babbeltje bevallen is, hoop dat het allemaal goed is gegaan/gaat.

Evelien: fijn dat je geslaagd bent!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 17:53

wahahahahaa Lammetje, ik zie het helemaal voor me. :lol:

Ik zit nog n beetje te twijfelen. Hier zijn de huizen behoorlijk gehorig. Stel dat ik beneden moet bevallen. Dan kunnen de buren mee genieten. Iemand hier ervaring mee?

Ik ga zo even m'n nieuwe kleding showen aan m'n man, k ben benieuwd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 18:40

Galateia schreef:Wow, ajl, 3x per week zwemmen! Doe je dat dan 's avonds? Ik zou zelf ook wel weer willen gaan sporten, maar waar o waar moet ik de tijd vandaan halen?! Dus 3x, wauw! Hopelijk gaat het helpen. Ben je dan al weer zoveel meer aangekomen?

Ik ga inderdaad 's avonds. Ik sportte altijd 2x in de week tijdens de lunch op mijn werk en probeerde 1x in het weekend hard te lopen. Afgelopen winter was dat door de vele malen ziekte van C een beetje in het slob geraakt en had ik het net weer opgepakt toen ik zwanger werd. Op het werk lukt nu moeilijk, veel krachttrainingen die ik niet meer mag doen en de hitte in de sportzaal is nu ook niet te harden. Daarom maar zwemmen :wink: .

Ik ben nu met 12 weken al 6 kg aangekomen en dat baart mij wel wat zorgen, dus ik hoop met zwemmen iets meer calorieën te verbruiken dan ik inneem.

@ Lammetje Dat lijkt mij inderdaad een grappige situatie. Ik zag er op het moment dat ik het huis uit ging prima uit, net gedouched, ingesmeerd met lekkere bodylotion, opgemaakt, nagels nog gelakt, haar geföhned etc. Tegen de tijd dat H. geboren werd (ruim 12 uur later) zat mn haar recht overeind van het zweet, make-up doorgelopen, dikke sokken aan, want ondanks de hitte van 30C had ik nog koude voeten.

@ evelien Vond je man de kleding leuk?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 09 mei 2011 19:17

van harte gefeliciteerd parkiet!

hier doen we cake met muisjes en van mijn oma krijgen we altijd een slagroomtaart...heerlijk!
die lange vingers met boter en muisjes vind ik wel een leuk idee om dochterlief mee te laten trakteren..

wat grappig, al die verhalen. ik zie jullie al door de gang sjeezen lammetje :lol:
wij werden door de ambu opgehaald dus ik lag ingepakt op de brancard. de buren die ons hadden zien gaan vonden het maar niks om te weten dat ik 'bezig' was. ik heb hier toen ook gezien dat de buurvrouw door de ambu werd opgehaald maar vond dat ook niet fijn..was er de hele avond mee bezig of alles wel goed zou zijn..
het liefst zou ik net als missf: 's nachts thuis bevallen en dat dochterlief 's ochtends uit bed komt en de baby is er. zou ideaal zijn :wink:

evelien: ik denk dat je op dat moment echt niet aan de buren denkt hoor.. hier horen wij ook wel eens wat van de buren, dus zij wellicht ook van ons maar dat is geen moment bij me opgekomen.
overigens maakt ook niet elke vrouw evenveel 'lawaai' bij een bevalling..

het lijkt mij wel lekker om weer te gaan zwangerschapszwemmen. 1x per week op een avond. mijn buurvrouw is ook weer zwanger dus zou leuk zijn om samen te gaan. alleen hebben we allebei een man waarvan we nooit weten wanneer en hoe laat 'ie thuis is 's avonds, dus das wel lastig.. ik wil er namelijk ook niet elke week oppas voor vragen..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 19:45

@ajl, ja manlief was helemaal tevreden en was heel enthousiast. Vooral over het jurkje en 1 van de twee t shirts. :mrgreen:

@vpk, dat is ook wel zo. :mrgreen: Maar onze huizen zijn zo gehorig dat je soms hoort dat ze het weer eens doen met elkaar. :wink: :oops: . Zullen ze van ons ook denk ik wel horen.

En over die kilootjes ik zit nu op de 6 kilo met bijna 20 weken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 20:03

Kan er toch ook aan liggen hoeveel herrie de buren produceren? :mrgreen:
Leuk dat je man enthousiast was over je kleding!

@lammetje, hilarisch! Bij ons is direct naast de parkeergarage de ingang van de verlos/kraamafdeling van het ziekenhuis. Dat is eigenlijk een apart gedeelte, dus je komt als het goed is niet heel veel mensen tegen als je met weeën aankomt. :-oo
En ajl, ik zie het al helemaal voor me :) Ik ben ook zo. Als het een beetje meezit hoop ik ook strak in de make up te zitten als we naar 't ziekenhuis moeten. :lol:
Zorg nu ook, ondanks dat ik veel thuis zit, toch dat ik elke dag netjes opgemaakt ben, m'n teennagels nog keurig in de lak zitten, alles netjes geschoren is etc. Ach ja :)
@Galateia, tuurlijk weet ik dat, en weten de buren dat ook, maar toch :lol: We zien wel hoe het loopt...

Goed dat je zo vaak sport ajl! Jij kwam altijd veel aan in het begin van de zwangerschap toch? Of is het nu nog meer dan tijdens je vorige zwangerchappen?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mei 2011 20:39

Hier gelukkig geen gehorig huis en anders was het pech geweest :lol: (volgens mij denk je daar echt niet meer aan als je aan het bevallen bent)

Vanavond kwam mijn schoonzusje de gordijnen even ophangen om te kijken hoeveel er nog van de lengte af moest en het staat echt SUPER leuk! echt heel gezellig van de week zijn ze af en dan ga ik foto's maken.

Terug naar “Archief”