Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 10:50

Nee, klopt, maar bij haar was de eerste ook niet ingedaald toen de bevalling begon ( 41 weken en 6 dagen). Het jochie moest dus nog tijdens de bevalling indalen en dat liep niet helemaal lekker met de ontsluiting. Nu loopt ze om dezelfde reden bij de gyn. Ik weet in ieder geval al dat het een meisje wordt en het ws Noor zal heten :mrgreen: Dus de verrassing is er een beetje af.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2011 10:53

Nog een week toch Jannoek tot de uitgerekende datum? pff, het gaat echt snel he :D Spannend hoor!
Ohja, die zeiltjes, dat geval mag er met 37 weken ook weer op. Zie er nog niet zo naar uit ;) wel naar de klossen. Toen kon ik me zo makkelijk uit bed laten rollen :mrgreen:
Ik ben al de hele morgen mijn best aan het doen om weinig te doen, lastig hoor :) Alleen even op de fiets naar de winkel geweest, en opgeruimd, maar verder moet ik maar even rustig aan doen, omdat ik nog tot half 11 moet vanavond. En eergister schoot er weer iets in mijn bil/been, het voelt anders dan toen van mijn bekken, ik vermoed dat het isschias is, had ik bij Jurian ook. Maar zolang ik een beetje rustig doe valt de pijn wel mee. Morgen weer vrij, dus dan kan ik wel weer flink aan de slag in huis, want oh die nare nesteldrang.
Ik heb al 2 lijstjes liggen, 1 met dingen die nog moeten gebeuren en 1 met dingen die ik nog moet kopen, en er komt morgen vast een lijstje bij met dingen die echt nog opgeruimd/schoon moeten. Nu ben ik al bang genoeg dat ik me ga vervelen tijdens mijn verlof, dus die lijstjes zijn best fijn ;) vervelen jullie je nog niet?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 10:57

Haha, dan is er inderdaad weinig verrassing meer aan ajl. ;-)
Dat was dus de volgende Noor op komst. :mrgreen:

@MissF inderdaad nog één week! Gek hoor, dat het dan ineens wel heel dichtbij komt...
Ik heb al m'n to do lijstjes afgewerkt. Dus wat dat betreft zou ik me kunnen gaan vervelen, maar daar heb ik nog geen last van gelukkig ;-)
Net bedacht dat ik vanmiddag nog wel wat extra muffins kan gaan bakken, dat ik nog wel een foto album van onze vakantie vorig jaar kan gaan maken en verder komt er elke keer wel weer iets anders bij :)
Vervelend, van die isschias! Klinkt niet echt prettig... rustig aan doen dan maar!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 mei 2011 11:03

Jannoek schreef:Haha, dan is er inderdaad weinig verrassing meer aan ajl. ;-)
Dat was dus de volgende Noor op komst. :mrgreen:

Dat was inderdaad de volgende Noor. Zij heeft altijd gezegd welke 2 namen zij in gedachte had, maar ze was vergeten dat ze dat aan mij had verteld. De ene is al in gebruik, dus ik verwacht nu de andere naam. :mrgreen: Het zou een grote verrassing zijn als het een andere naam zou krijgen. Als het geen Noor gaat heten, denk ik dat ik de naam in ga brengen thuis :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2011 11:05

Daar was ik nog benieuwd naar ja: ik hoor wel eens dat mensen van alles bakken van tevoren. Nu was ik van plan om ook iets van muffins of cakejes te bakken, maar kun je die gewoon invriezen? en dan doe je er als het kindje geboren is glazuur op ofzo? Ik was van plan om van die eetplaatjes te zoeken, die er dan op kunnen. maar ik zie mijn man nog geen glazuur maken als ik in het kraambed lig, dus kunnen er ook eetplaatjes op zonder glazuur ofzo? Iemand enig idee? :D

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 mei 2011 11:07

@Ajl Alleen de bevallingsdatum is dus nog spannend. Lijkt mij niet leuk om nu de naam al te weten van het kindje :oops: Ik vind het ook niet leuk als iemand tegen mij verteld van we krijgen een meisje of jongen.

@MissF Hier liggen ook nog wat lijstjes maar de grootste dingen zijn gedaan. Vanavond gaat mijn man de gordijnroe ophangen en dan komt mijn schoonzusje de gordijnen ophangen en afspelden en naaien dan zijn ze klaar.
Vervelen doe ik echt niet maar mijn eerste week was vakantie en die was super druk met allemaal afspraken en verjaardag van mezelf.
Mijn eerste verlof week waren we op vakantie en ik doe alles met pauzes er tussen is wel erg relaxt. Maar ben je bang dat jij je gaat vervelen? je hebt je grote stoere jongen ook nog rondlopen :wink:

hier komen er ook muffins tijdens de kraamtijd (ik heb echt een gruwelijke hekel aan beschuit met muisjes terwijl ik het wel lekker vind)
Ik heb via een site 5 kilo muffin meel besteld zal van de week wel binnen zijn dan ga ik ook bakken. Je kunt muffins heel goed invriezen hoor.

@MissF Glazuur kun je volgens mij heel makkelijk maken met wat poedersuiker. Maar jullie weten toch wat het is kun je ze toch helemaal afmaken en dan in de vriezer doen?

Ik ga zo toch nog even heel het huis stofzuigen en dweilen en dan is alles lekker klaar!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 09 mei 2011 11:08

Wat vervelend dat jullie zo'n last hebben van de warmte. Wij hebben gelukkig een heel koel huis, als ik buiten kom, krijg ik het pas warm... ik vind het wel beter dat het nu wat afkoelt.

Mooie buik, Lammetje!
Anderen: succes met de laatste loodjes! Zet 'm op, als het zover is!

Ik wil graag leren hoe ik marsepeintaarten kan maken, die kun je 3 maanden invriezen. Het lijkt me leuk om er dan de naam op te zetten ofzo...

Hier wat foto's van de babykamer... Zoals je ziet liefie, doen we het (zilver)grijs met wit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Er staat aan de andere kant nog een witte (smalle) kast.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 11:10

Ik heb al een hele lading in de diepvries liggen, had een vriendin vorig jaar ook gedaan, en ging prima.
Heb er nu nog niks op gedaan, wellicht wordt het wel gewoon slagroom met muisjes ofzo...

@ajl haha! Afwachten dus nog even :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mei 2011 11:14

Tjongejonge, aan gewoon slagroom met muisjes had ik nog niet eens gedacht :D Dat ziet mijn man vast wel zitten. Ik vind beschuit met muisjes echt horen tijdens de kraamtijd, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die iets anders willen, dus daarom dan maar cakejes of muffins voor erbij. Ik moet ook nog wat verzinnen voor de traktatie van Jurian. Dat wil ik ook graag van tevoren afhebben. Dus als er nog meer mooie ideeen daarvoor zijn...het moet eigenlijk wel een beetje gezond zijn, dus cakejes met slagroom vind ik niet echt iets voor die kleintjes. Ideeen zijn welkom :D

Liefie, ik was bij Jurian ook bang dat ik me zou vervelen, maar het viel me erg mee achteraf. zo zal het deze keer ook wel gaan. En Jurian loopt nu wel rond, maar door die dikke buik merk ik wel dat dingen die ik anders zou doen minder makkelijk gaan. 2 uur in de dierentuin lopen met hem is superleuk, maar wel vermoeiend aan het worden, en dan ben ik de rest van de dag een beetje uitgeteld maar zomaar op bed gaan liggen kan natuurlijk niet als Jurian nog wakker is. en die slaapt niet elke middag meer, helaas. Maar het komt vast goed allemaal, mijn moeder wil iets minder gaan werken de komende tijd, dus ga ik me daar wel vermaken :D

wat een prachtig kamertje ndW! Heel stijlvol.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 mei 2011 11:16

Mooi kamertje NdW! :-)

Wij hebben een paar vrienden verteld of het een jongetje of meisje is, en mijn zusje. En ik denk dat mijn zusje stiekem de naam ook weet, omdat manlief zich versprak... Daar heb ik geen aandacht aan besteed, en hij ook niet, maar m'n zusje is niet gek. :mrgreen: Één stel vrienden weet wat het is én de naam, omdat ze de naam goed raadden, en toen kon ik me niet meer goed houden. :-oo Ach ja, boeiend :-)
Vind het inderdaad niet leuk als iedereen het weet, dan is het alleen nog maar de vraag wanneer 'het' geboren wordt...

5 kilo muffin meel?! Dan hoef je je niet te vervelen denk ik! :D
Hier krijgen we in elk geval ook (volgens mij Twentse traditie) een grote krentenwegge van m'n ouders.

@MissF Beschuit met muisjes lijkt mij ook het meest simpel ;-) Wij doen geen beschuit met muisjes. Vind ik zielig voor manlief, al die muisjes die je hele huis door liggen ;-). Denk dat ze van slagroom iets minder snel afvallen dan van een beschuit, haha!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 11:20

Hier alleen beschuit met muisjes voor de collega's van m'n man.

Hier worden het denk ik gewoon koeken of een taart.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 mei 2011 11:24

Succes met de laatste loodjes meiden!!!
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 mei 2011 11:26

@NdW, wat een leuke meubeltjes en een super mooi kamertje zeg. Wij gaan ook met die kleuren werken. Ook lichte meubeltjes.

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 09 mei 2011 11:32

@missF onze kinderen kregen op school wel eens een mariakaakje met dun laagje boter met muisjes, als traktatie als er een broertje of zusje was geboren van een klasgenootje, dat is niet zo groot maar wel echt een babytraktatie
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

Rienuku

Berichtdoor Rienuku » 09 mei 2011 11:43

@ NdW. Marsepein taarten maken is niet zo moeilijk hoor www.deleukstetaarten.nl off topique-smile

Terug naar “Archief”