schelpje3 schreef:Ik huiver ook altijd van die verhalen. Stille kracht, wintie, black magic, glaasje draaien, allemaal heel ver vandaan blijven.
Ik dacht eigenlijk als eerste bij dat verhaal: Wauw, de kracht van het placebo-effect...
Maar dat komt omdat ik altijd eerst een natuurlijke verklaring probeer te vinden.
Mijn kinderen lezen voor de grap wel eens hun sterrenbeeld, in een tijdschrift of krant, en dan staan er van die vaagheden in waaraan iedereen kan voldoen in de komende week. Maar toch waarschuw ik ook hiertegen !
Stel dat er staat: woensdag wordt een moeilijke dag voor je, met een onoplosbaar probleem en er gebeurt "toevallig" werkelijk iets.
Dan ga je er misschien nog in geloven.
Het is allemaal niet zo onschuldig als het lijkt.
De horoscopen in de Straatkrant of Straatnieuws zijn altijd wel leuk, die zijn zó specifiek en grappig dat je ze totaal niet serieus kunt nemen (zo zijn ze ook niet bedoelt).
Het lijkt me sterk dat er nog veel mensen zijn die niet de nuchterheid hebben om een horoscoop te zien voor wat het is: een vaag praatje wat altijd wel uitkomt. Moet je voor de grap niet alleen die van jou lezen, maar ook alle 11 anderen, en dan kijken hoeveel daar van 'klopt'. Waarschuwen ertegen lijkt me een beetje excessief.