mohamed schreef:Het bevreemdt mij zeer dat de meeste christenen die ik spreek helemaal niks doen met het feit dat Paulus de oudtestamentische wetten omtrent het huwelijk betrok op Christus en de gemeente (Ef 5,32) en niet op ieder huwelijk van alle tijden wat gesloten wordt. Wanneer men gehuwd is maar elke dag slaande ruzie heeft, dan kun je toch niet zeggen dat God jullie bij elkaar heeft gebracht? Dat zou immers impliceren dat hij zijn schepselen niet kent? Christus en de kerk is wat God heeft samengebracht en wat geen mens scheidde, maar huwelijken tussen mensen worden door mensen gearrangeerd en dagelijks door mensen gesloten en ontbonden.
Eerlijk gezegd Mohamed, vraag ik me van sommige huwelijken ook af of God daarvan af weet. Zijn ze werkelijk begonnen als 3-voudig snoer ?
En dat hoeft niet eens over slaande ruzie te gaan, maar over een mate van kilheid die tussen 2 mensen kan hangen. Of het neerbuigende van een man naar een vrouw. Enfin, iedereen kent denk ik wel zo'n huwelijk waarvan je denkt: dan maar liever vrijgezel