Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 07 mei 2011 05:42

@Jannoek Fijn dat je zo een goede dag gehad hebt lekker van genoten dus en je huis weer lekker schoon!
Suc6 morgen :wink: Wie weet!

Het slapen gaat de laatste week weer erg goed alleen wordt ik geregeld even wakker omdat ik dan echt moet draaien omdat mijn heup dan erg zeer doet maar gelukkig slaap ik gelijk weer verder.
En mijn buik is weer gegroeid en het heeft lang geduurd maar eindelijk heb ik de beruchte streepjes op mijn buik :D Ben benieuwd of het nog erger wordt.

Suc6 voor de meiden vandaag die slecht tegen de warmte kunnen!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 mei 2011 06:11

'k Ben benieuwd of parkiet inmiddels al bevallen is - ze was gisteren niet online. Natuurlijk kan dat ook komen omdat ze volgens de kalender jarig was. Wie weet kreeg ze het mooiste cadeau wat ze ooit voor haar verjaardag kreeg :wink: ...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2011 08:24

@Jannoek, ze wilden zeker nog even van je buik genieten (nu die er nog is). :wink:

@Liefie, veel plezier op het strand vandaag.

k Ben gisteren door m'n rug gegaan. :? Doet me pijn zeg. En ik sta er even alleen voor (boodschappen, eten, kortom: het huishouden). ](*,)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2011 09:19

Irritant van t slapen liefie! Ik heb dat s nachts ook. Rug, bekken, benen, alles doet pijn. Maar ja..

Vervelend evelien! Rustig aan doen maar.. Vervelend dat je man er dan nu niet is...

Mijn ouders zijn de laatste paar weken elke week langs geweest inderdaad ;)

Ik hoop mee dat parkiet al bevallen is!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 mei 2011 09:59

m'n man is er wel :wink: , maar is druk met andere zaken.

@Jannoek, vervelend dat alles pijn doet. Ik sliep vannacht ook erg slecht vanwege m'n rugpijn. Meestal slik een pmolletje, maar dat durf ik nu niet aan. :oops:

Voor Parkiet is het zeker spannend nu.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 mei 2011 12:40

Vervelend Evelien dat je door je rug bent gegaan! Voorzichtig aan maar! En pmol caffeinevrij kan volgens mij geen kwaad hoor.

Parkiet, het word wel heel spannend nu!

Hier ook al striae, m'n buik is volgens mij nu al wat 'ie de vorige keer op't laatst was.... en ik moet nog twee maanden! Soms vraag ik me af hoe ik dat ga doen, die komende weken :oops: . Ben moe en misselijk en ik weet niet wat dochterlief heeft maar die gaat momenteel werkelijk over ALLES een strijd aan. ](*,) Ze ligt momenteel lekker in haar bedje en moeders is aan het opladen. :wink:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2011 17:06

Hier ook heel erg striae... Blijf het vreemd vinden, omdat er volgens mij nog wel wat rek in m'n buik zou moeten zitten van die kilo's die ik ben afgevallen ;-). Zeker omdat het met 12/13 weken al begon bij mij.
Het zijn hele lange strepen geworden, soms voel ik het scheuren (au!).
Loopt echt tot ver boven m'n navel...
Maar: echt alleen op m'n buik, dat vind ik dan wel weer apart. Niet op m'n heupen/bovenbenen/borsten oid....

Vervelend schipje! Lijkt me lastig, met een peuterpubertje erbij! Succes ook met de laatste loodjes (want dat is het stiekem ook al wel met nog 2 maanden te gaan ;-))

@Evelien, paracetamol kan echt geen kwaad hoor. Gyneacoloog adviseerde het hier zelfs, vorige week nog, om de prikkel van de pijn weg te nemen zodat ik wellicht wat beter slaap...

Wat is het trouwens warm vandaag... Pfiew. Al het vocht was weer een eind verdwenen, maar is terug van weggeweest... ;-) Ach ja!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2011 18:21

Hier gelukkig geen straie gehad bij beide zwangerschappen, op 1 ienieminie stukje op mijn heup na, maar dat is eigenlijk niet meer zichtbaar.

Sterkte meiden met de laatste loodjes! En ook met je rug Evelien!

Peuterpubers ken ik momenteel ook. Heb er 2 rondlopen die de afgelopen weken regelmatig afgrijselijk waren. Ik heb wel weer het gevoel dat we de ergste strijd weer achter de rug hebben, want het luisteren gaat de laatste 2 dagen veel beter.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2011 18:46

Succes ook daarmee ajl. Lijkt me zo lastig, zeker met zwangerschapshormonen. Ik merk bijvoorbeeld dat ik heel direct ben. Alles wat ik denk flap ik er uit, dat heb ik normaal veel minder. :-oo
Als je dan ook nog te maken hebt met kinderen om je heen die niet willen luisteren... ai!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2011 20:08

Ik lig in elk geval niet wit in mijn kraambed :lol: Vandaag een heerlijke dag aan het strand gehad en het was absoluut niet te warm gewoon lekker met een koel zeewindje erbij prima uit te houden voor een zwangere :lol:
Nu wel erg dikke voeten/enkels maar ja dat gaat wel weer over.

Vanmorgen in de winkel een aantal mensen tegen mij Zo dat duurd ook niet lang meer... ik gelijk het kan nog 5 weken duren hoor zie je ze echt kijken van dat kan niet :mrgreen:

@Evelien Vervelend dat je door je rug bent gegaan maar je mag gewoon paracetamol nemen hoor.

@Jannoek Ik heb echt alleen in mijn heup pijn waar ik op lig en als ik draai is het gelukkig wel over. Heb je het een beetje uit kunnen houden vandaag met de warmte? Fijn dat je ouders elke week langsgeweest zijn!

@Schipje Dat zal wel zwaar zijn met je dochtertje erbij en zeker als ze lekker ''dwars'' doen. Ben jij nu al heel de zwangerschap misselijk?
Lijkt me erg zwaar!

@AJL Pff jij hebt er 2 rondlopen dat lijkt me helemaal heftig en zeker omdat je nog steeds misselijk bent. Gaat werken nog wel een beetje?

@Parkiet ben ook erg benieuwd of je al bevallen bent!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 mei 2011 20:15

Het valt qua drukte nog wel mee hoor :wink: . Over het algemeen gaat het prima en 's middags slaap ik regelmatig met ze mee. Werken gaat prima.....een heerlijk rustmoment, even tijd voor mij alleen en nergens verder aan denken!

O, als ik jullie zo hoor over dat vocht, komt alles weer boven. Ik ben blij dat ik in de winter uitgerekend ben. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er ook zo'n last van. Ik leek gewoon op shrek ( maar dan niet groen). Ik vond dat vocht onder mn voeten zo vervelend met lopen 's morgens.....dat deed echt zeer. Het grappige was dat ik gelijk na de bevalling voor het eerst in weken/maanden mijn enkels weer zag. Mijn tweede zwangerschap heb ik nergens last van gehad

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2011 20:36

au, vocht onder je voeten, dat klinkt echt heel pijnlijk! Gelukkig heb ik daar geen last van. Alleen boven op en aan de zijkant.

@liefie heerlijk hoor, dat je zo hebt genoten! Last ook wel dat het in Zeeland 'maar' 22 graden was aan de kust. Dat scheelt ook nog wel wat ;-)
Vanmiddag heb ik manlief aangemoedigd langs het voetbalveld, daar stond ook nog wel een lekker windje, en ik zat in de schaduw, dus dat was prima. Toen ik even in de zon zat was ik er ook zo klaar mee ;-)

Ach ja, we doen gewoon maar rustig aan! :)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2011 20:42

@Ajl Dat is wel slim om 's middags ook even te slapen kun je even bijtanken. Gelukkig dat werken zo rustgevend voor je is dat scheelt veel denk ik. Ik hou gelukkig niet heel veel vocht vast en heb er ook niet echt last van. Dat van onder je voeten herken ik volgens mij wel want dan tintelt het een soort heb ik geregeld 's morgens.

@Jannoek Ze hadden het over 22 graden maar het was er toch echt 26 vanmiddag maar met de wind lijkt het wat koeler. Het was wel zo warm dat je kon zwemmen in de zee maar het krioelde van de kwallen :( Daardoor niet kunnen zwemmen jammer genoeg.
In de schaduw is het goed uit te houden zeker als je zomaar lekker zit en je niks hoeft te doen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mei 2011 20:46

Ieh, jakkes, kwallen! :-)
Ik heb pigmentvlekken gekregen op m'n neus, zal wel door de zwangerschap komen.. Vandaag dus lekker factor 40 op m'n gezicht gehad, ben bang dat het er meer worden en dat het niet weg gaat ;-)

@ajl groot gelijk dat je lekker bij tankt! Slaap je dan 's nachts niet slechter? Ik durf 's middags niet te gaan slapen, omdat ik dan bang ben dat ik 's nachts nog slechter slaap...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 mei 2011 21:06

Mijn gezicht smeer ik ook in omdat ik net boven mijn lip een bruin lijntje gekregen heb en dat had ik afgelopen september ook toen ik zwanger uit Frankrijk terug kwam gelukkig is het wel weggetrokken.
Hopelijk trekt dit ook weer weg gelukkig is het niet echt heel opvallend.

Ik durf overdag ook niet te slapen de enkele keer dat het gebeurd slaap ik 's nachts echt mega slecht.

Terug naar “Archief”