Vrijgezellen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nette
Sergeant
Sergeant

Re: Vrijgezellen

Berichtdoor nette » 05 mei 2011 20:43

JHM schreef:Mijn opa en oma scheelde 12 jaar, mijn neef en zijn vrouw ook een jaar of 12. Wel is het steeds zo dat de man de jonge partij is. Dus wat zegt leeftijd dan nog? Hoewel, ik wil nog wel graag kinderen als dat me gegund is :mrgreen:

ach ja, mijn nicht scheelt ook 19jaar, maar ik zou echt niet met haar willen ruilen. die man is toch eerder oud.
en als ik een jongen echt leuk zou vinden, dan zou ik het daar niet op laten stuklopen.
maar ik wacht gewoon tot ik de ware ontmoet, en ben echt niet op zoek, want ik heb nog tijd zat. ik moet toch nog minstens 4 jaar leren.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 05 mei 2011 20:51

nette schreef:ach ja, mijn nicht scheelt ook 19jaar, maar ik zou echt niet met haar willen ruilen. die man is toch eerder oud.
en als ik een jongen echt leuk zou vinden, dan zou ik het daar niet op laten stuklopen.
maar ik wacht gewoon tot ik de ware ontmoet, en ben echt niet op zoek, want ik heb nog tijd zat. ik moet toch nog minstens 4 jaar leren.

Daar doe je goed aan Nette. En als je de ware tegenkomt dan zal die leeftijd er niet toedoen omdat je weet dat het goed zit. 100% kun je dat nooit weten of het de ware is dat kan enkel de tijd leren. Het leuke is wel, wacht je op de ware of ga je op zoek? Ik heb altijd gewacht, mijn vrienden hadden vriendinnen en ik dacht ''ze komt wel op mn pad''. Als dat niet gebeurt ga je te graag willen en verkeerde beslissingen nemen omdat iemand dan al snel leuk vind. Ik denk dat je wel moet zoeken, maar op de goede plekken. Voor mij is dat niet (meer) binnen een discotheek maar binnen de kerk waar ik kom.

Matteüs 7:7 Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 05 mei 2011 21:05

JHM schreef:
Daar doe je goed aan Nette. En als je de ware tegenkomt dan zal die leeftijd er niet toedoen omdat je weet dat het goed zit. 100% kun je dat nooit weten of het de ware is dat kan enkel de tijd leren. Het leuke is wel, wacht je op de ware of ga je op zoek? Ik heb altijd gewacht, mijn vrienden hadden vriendinnen en ik dacht ''ze komt wel op mn pad''. Als dat niet gebeurt ga je te graag willen en verkeerde beslissingen nemen omdat iemand dan al snel leuk vind. Ik denk dat je wel moet zoeken, maar op de goede plekken. Voor mij is dat niet (meer) binnen een discotheek maar binnen de kerk waar ik kom.

Matteüs 7:7 Vraag en er zal je gegeven worden, zoek en je zult vinden, klop en er zal voor je worden opengedaan.

ik zeg eigenlijk altijd, als ik op m'n 20ste nog geen verkering heb ga ik zoeken :wink:
dus nu wacht ik nog :D
mijn zus heeft haar verloofde, via christianmatch ontmoet, misschien dat ik daar ook wel ga kijken over 3 jaar als ik nog geen verkering heb(ik heb nog nooit een discotheek van binnen gezien trouwens, )

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 06 mei 2011 07:34

@ Nette; ik ben 18 jaar :)

Enne je vriend/vriendin binnen de discotheek zoeken; nee dat zou ik ook niet graag doen. Maar ik weet dat bijv. hier op het dorp de kroeg echt vooral alleen maar christelijke/reformatorische mensen komen, tjaaah, dan vind ik het toch een heel ander verhaal... Maar ook ik ga niet lopen zoeken; tijd zat na dit jaar nog 3 jaar studeren. En heb het nu ik vrijgezel ben ook heeeeel gezellig :)

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 06 mei 2011 08:10

Ik heb 2x een redelijk lange relatie gehad.. de eerste via refoweb :mrgreen: en de laatste via een vakantie.
De eerste was ook van dezelfde kerk als ik, maar toch is het o.a. op het gebied van geloof fout gelopen.
De 2e was van een andere kerk. In het begin zag hij het wel zitten om tot elkaar te komen... Met als gevolg dat ik wel stappen naar hem toe zette, maar hij opeens niet meer naar mij, en vervolgens aankwam zetten dat hij geen toekomst meer zag...

Hierdoor denk ik soms, ik wou dat ik geen geloof had, dat zou bepaalde dingen zoveel makkelijker maken... Want van welke kerk ze ook zijn, het loopt toch fout...
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 06 mei 2011 10:19

Jans, heeft dat ook niet te maken met de 'regels' die een kerk oplegt? Denk je niet dat het makkelijker is als men wat minder in 'hokjes' zou denken en het belangrijkst een ander om zijn gedachte in zijn waarde zou laten. De een gelooft in een drie-eenheid de ander niet. Binnen bijvoorbeeld de Jehova's getuigen gemeenschap zou je daarom al geen relatie kunnen hebben. Het is namelijk dwaalleer in hun ogen en dus ben je verkeerd met het geloof bezig. Daarom vind ik het zelf prettig dat de kerk waar ik kom niemand een gedwongen leer oplegt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 mei 2011 10:38

JHM schreef:... dat de kerk waar ik kom niemand een gedwongen leer oplegt.

Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, maar goed...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 06 mei 2011 11:12

Mortlach schreef:Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk, maar goed...

Natuurlijk hebben ze richtlijnen waarnaar ze geloven. Het is een baptistische kerk. Maar het is heel internationaal en multicultureel. Mensen van alle kleuren en talen komen er bij een. De dienst bestaat voor 60% zang en 40% woord (schat ik). Het woord is altijd een thema gecombineerd met leer.
Laatst gewijzigd door JHM op 07 mei 2011 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 06 mei 2011 11:26

ik vind het geloof toch wel erg belangrijk, en ook dat degene waar ik een relatie mee aanga, het zelfde denkt, en de regels zijn alleen maar voor ons eigen bestwil, en ik ben blij dat die er zijn.
en er zijn heus nog genoeg mannen(of vrouwen)die ook gelovig zijn.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2011 18:19

jans1 schreef:Ik heb 2x een redelijk lange relatie gehad.. de eerste via refoweb :mrgreen: en de laatste via een vakantie.
De eerste was ook van dezelfde kerk als ik, maar toch is het o.a. op het gebied van geloof fout gelopen.
De 2e was van een andere kerk. In het begin zag hij het wel zitten om tot elkaar te komen... Met als gevolg dat ik wel stappen naar hem toe zette, maar hij opeens niet meer naar mij, en vervolgens aankwam zetten dat hij geen toekomst meer zag...

Hierdoor denk ik soms, ik wou dat ik geen geloof had, dat zou bepaalde dingen zoveel makkelijker maken... Want van welke kerk ze ook zijn, het loopt toch fout...

Dat klinkt wel erg negatief vind ik, weet je dan niet dat er meer huizen als kerken zijn? :wink:

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mei 2011 18:20

JHM schreef:Natuurlijk hebben ze richtlijnen waarnaar ze geloven. Het is een baptistische kerk. Maar het is heel internationaal en multicultureel. Mensen van alle kleuren en talen komen er bij een. De mis bestaat voor 60% zang en 40% woord (schat ik). Het woord is altijd een thema gecombineerd met leer.

Een evangelische kerk waar een mis opgedragen wordt? Dat lijkt ook mij sterk! :lol:

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 07 mei 2011 06:58

mohamed schreef:Een evangelische kerk waar een mis opgedragen wordt? Dat lijkt ook mij sterk! :lol:

Dat was geen goede woordkeuze he Mohamed :-k. Ik corrigeer, dienst. Misschien heeft het te maken dat ik opgegroeid ben met de katholieke kerk :mrgreen:

Wiepie

Berichtdoor Wiepie » 07 mei 2011 11:16

Sinds ik net als Jans ook twee relaties achter de rug heb, ben ik ook veel minder 'in hokjes' gaan denken. Als je echt iemand uit je eigen kerk, van ongeveer dezelfde leeftijd, goed opgeleid en vrijgezel wilt ontmoeten voor een relatie is het mijn inziens zoeken naar een spelt in een hooiberg. Daar begin in echt niet meer aan. Ook niet al zouden mijn ouders en verdere familie daardoor iemand afkeuren. Bovendien... wat ZEGT zo'n denominatie nu precies over de persoon zelf? Iemand kan jarenlang lid zijn van een kerk, maar lang niet instemmen met bepaalde bijbelse opvattingen, maar ondertussen voor de buitenwereld wel 'actief lid zijn' bijvoorbeeld.

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 07 mei 2011 11:19

van mij hoeft niet niet persee het zelfde kerkverband, maar wel reformatorisch
maar het gaat ook vooral hoe hij zelf denkt. en of hij serieus is. ik denk dat er heus nog wel genoeg mannen en vrouwen zijn hoor.

Chienn
Mineur
Mineur

Berichtdoor Chienn » 07 mei 2011 11:32

Ik ben het ermee eens dat je in hokjes en vakjes gaat denken, dat het inderdaad dan zoeken naar een speld in de hooiberg is. Sowieso houd ik niet van het woord 'zoeken'; Ik zie het allemaal wel, zoals ik eerder schreef, tijd zat... Ik heb ook geen lijstje waar een jongen aan moet voldoen, een vriendin van mij bijvoorbeeld wel en dan denk ik serieus waar ben je nu meebezig? Alleen maar afvinken wat goed en slecht is?

Terug naar “Archief”