meribel schreef:echt waar, heeft de mens een gemeenschappelijke voorouder?
Een gemeenschappelijke voorouder met de mensapen, ja.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
meribel schreef:echt waar, heeft de mens een gemeenschappelijke voorouder?
schaapje schreef:Grappig gezegd Mortlach,...maar dat ga je nog eens meemaken
schaapje schreef:Mortlach is niet zo scherp vanavondzijn we niet gewend van hem
Joh, ik heb hard gewerkt en heb twee uur gewichten staan heffen, dan gaat het scherpe randje er wel af..
Ach, een God die de mens op zo'n grote schaal voor de gek houdt is mijn aanbidding niet waard.
schaapje schreef:En...hoe gaat het met het wasbord
schaapje schreef:In dat geval is het de wetenschap die de mens voor de gek houdt
Als alles in de wereld uitschreeuwt dat die wereld stokoud is
schaapje schreef:Dat moet ook wel want het duurt wel even voordat zo,n gloeiende aarbol is afgekoeld
schaapje schreef:Tja je maakt me nieuwsgierig ... en nou weet ik nog niks
Mortlach schreef:Nou, dat antwoord op die vraag is simpel en ingewikkeld tegelijk. Namelijk 100% zekerheid bestaat niet in de wetenschap. (behalve in de wiskunde). Er is altijd de kans dat er een nieuw feitje opduikt, wordt gemeten of opgegraven wat de theorieën finaal overhoop haalt. Theorieën zijn modellen die de feiten voor zover bekend het beste verklaren. Komen er nieuwe feiten, dan passen die in de theorie, of niet en dan wordt de theorie aangepast of overboord gezet.
Aan de andere kant weten we wel voorbij alle redelijke twijfel hoe de evolutie van de mens is gegaan, via een gemeenschappelijke voorouder met de mensapen ergens in Afrika. Aan de hand van allerlei interessant DNA-onderzoek kan men zelfs de route waarlangs de mens zich verspreidde redelijk volgen.
Laat ik het zo zeggen: het zou een complot van bovennatuurlijke aard vergen om dat met alles wat we weten (feiten) NIET waar te laten zijn.
JHM schreef:Bedankt voor je uitleg weer. Hoe sta je tegenover dat ook wetenschappers het met elkaar oneens zijn, er zijn ook wetenschappers die christen zijn?
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten