Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 11:37

@ Haai, gefeliciteerd!
@ Jess :mrgreen:
@ liefie mooie buik! Vind 'm best bescheiden lijken op deze foto!

Hier weer een heerlijke nacht wakker liggen achter de rug 8-[
Nog maximaal 4 weekjes! :-)
Verder is alles nog rustig, zelfs weinig harde buiken de laatste dagen, dus denk dat het ook nog wel even gaat duren.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 11:42

@Haai van harte gefeliciteerd!

@Jannoek ik vind hem ook niet groot maar als ik sommige moet geloven? :lol:
Harde buiken heb ik tot nu toe misschien 10 in heel de zwangerschap gehad en de laatste is echt al een week of 8 geleden denk ik.
Harde buiken zijn toch ook een soort voor weeen tegen het einde van de zwangerschap?
Balen dat je zo slecht slaapt! hopelijk komende nacht wat beter. Hoe is het met vocht vasthouden? Hier tintelende vingers en voeten maar het vocht zie je niet echt zitten vandaag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2011 11:54

Mijn buik is nu net zo dik als m'n kont:

foto: (net gemaakt)

Afbeelding

@Liefie, mooi foto. Leuk dat vest.

@Liefie en Jannoek, spannend echt de laatste loodjes voor jullie.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 12:00

Nee joh Evelien! Je hebt echt een mooi buikje!

't vocht is sinds gisteren weer vol op aanwezig. Vooral in m'n vingers en in m'n voeten. Later vandaag waarschijnlijk ook wel meer in m'n enkels en kuiten... Vooral op m'n voeten is het gewoon pijnlijk, een heel raar gevoel.

Ik ga er maar van uit dat slapen niet veel beter meer wordt de komende tijd... 's Nachts zo'n last van m'n been (vanuit m'n bekken). Ik merk nu echt dat zwanger zijn een aanslag op je lichaam is. :-oo
Ben zo benieuwd naar ons ukkie ook! Hoop dat hij/zij snel komt! :)
Al kan ik me er aan de andere kant nog zo weinig bij voorstellen... Gister nog even ons super schattige buurmeisje gezien (9 dagen oud). Dan hebben we er super veel zin in, maar ik vind het zo onwerkelijk dat er ook zo'n mini mensje in mij groeit..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2011 12:02

Wat vervelend Jannoek, dat vocht vasthouden. Je kunt er weinig aan doen he. Ja onwerkelijk zal het zeker zijn. Zowieso al dat er een baby in je buik groeit enzo.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 12:08

@Evelien mooi buikje hoor! Echt duidelijk een zwangerschapsbuikje Dat vest wat ik aan heb is geen zwangerschapsvest heb ik vorig jaar een keer gekocht maar kan nu heel goed nog dat is wel fijn. Jij hebt ook leuke kleding aan zwangerschapskleding of niet?

Eerste wat mijn man en ik vanmorgen zeiden het is gewoon MEI deze maand zijn we waarschijnlijk papa en mama :shock: :D Kan me er nog niks bij voorstellen ik kan niet wachten tot het zover is maar aan de andere kant mag het van mij nog wel een week of 4 wachten hoor :oops:
Soms schrik ik weleens als ik zeer duidelijk een been langs mijn arm voel gaan :lol:

@Jannoek Misschien binnenkort een paar slaaptabletjes aan de Gyn vragen zodat je toch wat uitgerust bent?
Ik heb alleen last van mijn bekken met omdraaien (dat gaat ook echt als een oud vrouwtje volgens mijn man) Lijkt me zeer vervelend om er gewoon heel de nacht last van te hebben.
Sterkte in elk geval met de laatste loodjes misschien ben je al wel bevallen als ik donderdag weer thuis ben :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 mei 2011 12:17

@Liefie, de broek is wel een zwangerschapsbroek het t shirt of hoe noem je zoiets is een gewoon shirt wat lang valt. Qua tshirts enzo draag ik nog gewoon, broeken/rokken toch wel z.broeken/rokken.
En zeker appart is dat he dat je gewoon ouders gaat worden. Gekke gewaarwording.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 12:41

@Evelien bovenkleding is hier ook bijna geen zwangerschapskleding alleen rokken/broeken.
Ja het is echt heel onwerkelijk nog steeds en blijft misschien de eerste tijd na de geboorte ook nog wel.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 15:30

Gyn gaf als tip om 2 paracetamol in te nemen voor het slapen gaan, maar dat heeft nog niet echt geholpen.. ;-)

Wat positiekleding betreft: ik heb bijna geen positiekleding... Voor van de winter had ik wel een paar jurkjes gekocht, een vest en een topje, en een spijkerbroek.
De broek zit niet meer lekker, de rest is te winters. ;-)
Dus nu loop ik gewoon in al m'n tricot kleding. Heb vandaag ook een gewoon jurkje aan, uit m'n collectie 2010 ;-).
Zie na de tijd wel of er nog model in zit - of niet. En 't kan volgens mij prima, want kreeg in de kerk allemaal complimentjes. :mrgreen:

Wel heb ik 2 buikbanden, en achteraf gezien had ik er daar wel graag meer van willen hebben. Ideaal bij een shirtje dat anders te kort is. Draag veel zwart, en een zwart shirt, zwart rokje en een zwarte buikband staat prima samen ;-)

@liefie dat wat de maand mei betreft hadden wij ook al vandaag! :lol: Met één verschil: hier is het zeker weten de maand waar in het moet gebeuren... want al loop ik tot 42 weken, dan is het nog steeds mei. Ieeeeehhh, spannend! ::))

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 16:03

Ik heb 2 buikbanden een grijze en een roze maar nog nooit aangehad :oops: Nu heb ik van de week een shirt bij de hema gekocht en daar kan ik hem mooi onder dragen anders is het shirt te kort. Mijn gewone shirts/topjes zijn allemaal nog mooi in model als ze gewassen zijn ik denk dat ik ze niet weg hoef te gooien na de zwangerschap.
Net waren mijn zwanger en schoonzus hier en die vonden mijn buik nog groter dan vorige week maar volgens mij ligt het ook heel erg aan wat voor kleding ik aan heb.

@Jannoek hoe dan ook jullie zijn verzekerd van een mei baby :D Wij moeten dat nog maar afwachten

Net zijn we nog bij de oma van mijn man geweest afgelopen donderdag heeft ze te horen gekregen dat ze alvleesklierkanker heeft en ze gaat behoorlijk hard achteruit. Net afscheid wezen nemen was wel heel heftig ook omdat ze zei ik denk dat ik jullie kindje nooit zal leren kennen toen kregen we het allemaal erg zwaar.
Hopelijk mag ze nog een poosje in ons midden blijven.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 16:20

Heftig liefie... Dan komen dood en leven in eens heel dicht bij elkaar! Sterkte!

Wat buikbanden betreft, ik vind dat ook stevigheid geven aan m'n buik, dan voelt het minder zwaar.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 01 mei 2011 16:36

@ Jannoek en Liefie: wow dat schiet op bij jullie. Spannend!!! Onwerkelijk blijft het tot het laatste moment...., (maar wees gerust, het komt goed :mrgreen: ).
M.b.t. slapen: vervelend probleem, maar weinig aan te doen. Gaat waarschijnlijk stukken beter (een paar dagen) na je bevalling.

@ Evelien: mooi buikje

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 mei 2011 17:04

@Jannoek ja dan komt leven en dood heel dicht bij elkaar zei mijn man zijn oma net ook.
Die 2 buikbanden die ik heb zijn niet echt stevig ik heb 3 topjes van the sting en die zitten echt heel stevig en die draag ik ook elke dag zit echt veel fijner.
Waar heb jij die buikbanden vandaan dan? Ik heb ze via buikbanden site besteld.

@Em Na de bevalling heb je volgens mij ook slapeloze nachten hoor :wink: Of viel dat mee bij jou?
Gaat het voor de rest goed met jou en de kleine?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 01 mei 2011 17:33

Ik heb de buikband elegance van buikbanden.com.

@Em. dat is wat ik van veel mensen hoor. Onvoorstelbaar eigenlijk, want dan heb je ook onderbroken nachten natuurlijk... ;-)

Grappig dat zoveel mensen het zo onwerkelijk blijven vinden... vorig jaar was een vriendin hoogzwanger en zij zei dat ook. Toen dacht ik echt 'nou ja, als je zo'n dikke buik hebt en leven voelt, dan besef je toch wel dat het echt zo is'. Nee dus. :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 01 mei 2011 18:31

Ik draag juist nooit buikbanden....waarom weet ik ook niet. Eingelijk draag ik alleen nog maar positiekleding, heb inmiddels al een behoorlijke kast vol. Gewone kleding aandoen tijdens mn zwangerschap doe ik eigenlijk nooit. Ik bestempel dat gelijk als positiekleding en doe het later echt niet meer aan. Na een jaar positiekleding dragen ben ik er goed zat van.

Hier alles redelijk, blijf moe en misselijk. Afwachten maar hoe het verder loopt.

Succes meiden met de laatste loodjes!

Terug naar “Archief”