Ds. G. van Reenen schreef:Wat is het ongeloof toch een godonterend en zielschadelijk ding, vooral als het zich voedt met teksten.

Ik voel me aangesproken.

Moderator: Moderafo's
amen, broeders.Vin schreef:Alsjeblieft Caprice, ik gooi voor de verandering ook een tekst
Filippensen 4
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
Vin schreef:Alsjeblieft Caprice, ik gooi voor de verandering ook een tekst
Filippensen 4
5 Uw bescheidenheid zij allen mensen bekend. De Heere is nabij.
6 Weest in geen ding bezorgd; maar laat uw begeerten in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God;
7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw zinnen bewaren in Christus Jezus.
caprice schreef:@mic schreef:jouw begeerte is toch geloof caprice? ik denk dat daar die tekst voor gepost werd...
Maar daarmee toch niet aangeven dat ik het zou hebben?
...
caprice schreef:@mic schreef:jouw begeerte is toch geloof caprice? ik denk dat daar die tekst voor gepost werd...
Maar daarmee toch niet aangeven dat ik het zou hebben?
...
Vraag 5: Kunt u dit alles volbrengen?
Antwoord: Nee1, want naar mijn aard ben ik erop uit om God en mijn naaste te haten2.
1 Rom. 3:10, 20, 23; 1Joh. 1:8, 10. 2 Gen. 6:5; 8:21; Jer. 17:9; Rom. 7:23; 8:7; Ef. 2:3; Tit. 3:3.
Vraag 8: Maar zijn wij zo verdorven, dat wij helemaal onbekwaam zijn tot iets goeds en uit op elk kwaad?
Antwoord: Ja1, behalve wanneer wij door de Geest van God opnieuw geboren worden2.
1 Gen. 6:5; 8:21; Job 14:4; 15:14, 16, 35; Jes. 53:6. 2 Joh. 3:3, 5; 1Kor. 12:3; 2Kor. 3:5.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 30 gasten