Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor vpk » 28 apr 2011 19:41

@sophie77: wat bedoel je precies met zo'n 'lapje voor de witte was'?

@sterretje: scheelt dat nog als je een emmer met deksel hebt? ik dacht dat die van tupperware uit de 'collectie' waren...

dochterlief was vandaag voor het eerst druk met haar theeserviesje. die lag nog steeds ongeopend in de mand en had ze nog niet ontdekt, tot vanochtend.
haha, ze kwam me de hele dag "thee met appeltaart" aandragen 8)
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 apr 2011 19:45

Wat een mooie foto's sterretje! Supermooie jurk heeft je meisje aan, hier krijgt ze zoiets echt alleen op zondag aan, ben voor door-de-weeks toch wat meer van de spijkerrokjes enzo.

Hihi, Timon wilde vanmiddag buitenspelen. Maar omdat het een beetje regende wel met muts, winterjas en wanten 8)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 28 apr 2011 20:43

@VPK: Ja dat scheelt, je schud de emmer, deksel iets optillen, lucht eruit, weer schudden en herhalen.
Dat trekt hij min of meer vacuum en dat werkt beter.
Zijn de emmers uit de collectie? Wist ik niet.
Time flies when you have none!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 apr 2011 20:53

De emmers zijn zo nu en dan wel in de collectie, volgens mij tegen de zomervakantie.
Ik heb even op hun site gekeken maar kon hem nu zo snel niet vinden. Als je een demonstratice kent kun je die vragen of ze er nog 1 heeft of met losse onderdelen er 1 kan samenstellen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 28 apr 2011 20:54

weet het ook niet zeker hoor. maar mijn ma had een aantal jaren geleden een x thuis zo'n party en toen was die emmer als aanbieding. toen zei die demonstratrice dat ze normaal gesproken niet meer in de folder stonden, alleen soms als maandelijkse aanbieding. maar misschien zijn ze daar ook wel op teruggekomen hoor, zou het niet weten. ben al een tijd niet meer op zo'n party geweest.
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 28 apr 2011 21:29

Ik ben niet zo into tupperware, maar volgens mij las ik laatst van een demonstratrice dat ze in mei (elk jaar?) in de collectie zitten en verder niet...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 28 apr 2011 21:32

Vlekken.. af en toe een drama.. Ik ben ook van wit, vooral omdat je het heter kunt wassen. Ik had het pas nog.. een mooie (witte) rok, met tule enzo, voor netjes/zondags. Maar dochterlief had in een sloot (!) gespeeld met deze kleren. Niets hielp, maar uiteindelijk met bleek behandeld én in de felle zon laten bleken! En ze heeft hem zondags weer aan, gelukkig.

Hier een jochie dat ineens zindelijk wordt! Goed, hij is bijna 3, maar wilde er niets van weten. Tot vorige week. Ik moest hem om de haverklap verschonen, omdat hij een beetje geplast had en weigerde verder te lopen. Zelfs 's nachts om een uur of één. Dus de pamper af en de afgelopen dagen heeft hij nog maar één ongelukje gehad. =D> (En ik had juist meerdere pakken pampers tijdens de aanbieding ingeslagen..)
Hij heeft een loopfiets, waar hij goed mee overweg kan. Heeft hierdoor goed evenwicht ontwikkeld. Maakt hij vaart, zet zich af , beentjes in de lucht en daar gaat hij. Nu zitten we eraan te denken om met z'n verjaardag een gewone fiets zonder zijwieltjes te geven. Trappen kan hij inmiddels ook, met de traptrekker. Ik ben benieuwd of we het zonder zijwieltjes gaan redden, aangezien hij de twee losse dingen wel kan..

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 28 apr 2011 21:46

Goed zo!
Michael is ook al 3 dagen droog (ook als we lekker op stap zijn), leuk voor als papa thuiskomt. Maar poepen steevast in de luier 's ochtends :roll:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 apr 2011 22:12

@Laura: Timon poept ook altijd 's ochtends in zijn luier. vd week ook nog 2 keer in z'n broek gepoept, dat is helemaal smerig...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 29 apr 2011 06:26

wow laura!! goed zeg! Ach het komt vaak vanzelf wel. Overigens..... mama's die vroeg beginnen met zindelijkheidstrainig, het is niet goed voor de ontwikkeling van d eblaas om je kind elk uur op het potje te zetten. De blaas moet min of meer oprekken door het ophouden en dan pas lozen wanneer eht niet meer wil dus in de luier, omdat ze het no gniet goed voelen. Ik ehb nu twee kindjes in de klas waarvan de ouders aangaven dat ze vroeg zindelijk waren, maar dat de incontinetiearts daar niet blij mee was, vanwege een te kleine blaas. Ze moeten nu of om het uur naar de wc of plassen in de broek. Beide kindjes moeten nu veel drinken en mogen maar beperkt aantal keer plassen.

Tja.. nu ga ik er helemaal wel anders tegenaan kijken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 apr 2011 07:23

Wauw wat knap van Michael en je zoon jantine!
Ik denk dat een kind soms echt nog te jong is om die training al te krijgen, net wat je zegt ppm. Ik heb besloten het gewoon af te wachten, en pas als het te lang gaat duren, dat we dan maar eens gaan trainen.
Tegenwoordig zit hij bijna dagelijks wel een keer op het toilet, gewoon, omdat hij dat leuk vindt. Na een halve minuut springt hij er af en zegt:' Nee, plasje komt niet.' Maar er zal vast wel een keer bij komen te zitten dat het wel lukt, en hij het misschien heel leuk gaat vinden :) Als hij een poepluier heeft, en ik leg uit dat hij ook op de wc kan poepen, dan is hij stomverbaasd, elke keer weer, want volgens hem is dat niet mogelijk :D Dus echt zindelijk zal nog wel even duren, maar ik laat het voorlopig nog maar even aan hem zelf over,
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 apr 2011 10:13

Het ging hier eigenlijk automatisch. Op het kdv ging hij met zn vriendjes mee met de toiletrondes. En ik merkte dat hij steeds vaker droog was als hij wakker werd en tussendoor ook. Op een dag gewoon een onderbroek aangedaan en de eerste dag heeft hij 2 ongelukjes gehad, daarna nooit meer.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 apr 2011 10:36

Matteo heeft weer een kuur gekregen.. de bacterie is nog steeds niet uit zijn urine :?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 apr 2011 11:27

Michael en ik kijken naar de Royal Wedding: Michael like die party :) Dan, een stukje later: zo, nu Michael effe plassen OK...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 apr 2011 11:31

@TJ: joh, dat is echt niet fijn. Doet het hem ook pijn.

Ik heb hier van Kaatje Katoen de zindelijkheidsset aangeschaft. Ze loopt nu sinds een week in katoenen luiers.
Hierdoor voelt ze ieder druppeltje al als ze plast (bij pampers niet) Ik zie wel of het werkt. (arme moeders vroeger, hadden ze soms 2 kids in katoenen luiers... wat een werk...... :-k )
Rare is: ze doet haar grote boodschap nu wel vaak op het potje. 'die mag niet in de luier'. Maar plassen nog niet echt (doet ze soms wel, maar dat is meer perongeluk. Dat komt omdat ik haar vanaf een jaar voor en na slapen en voor het eten altijd even op het potje zet.
Ik merk wel dat ze het nu beter voelt. Als ze begint te plassen 'mama, plassen' en wil ze op het potje, maar ja, dan is het al te laat. We zien wel, komt vanzelf. Ik zet haar nog steeds voor en na slapen en voor het eten op het potje. Maar verder ga ik niets dwingen. We hebben wel een stickerkaart gemaakt. Daar zitten er sinds een week al 6 op van allemaal een grote boodschap :mrgreen: Dus begin is er.

@PPM: Hoorde ik ook al! Een vriendin van mij zette haar kind 5 dagen lang iedere 10 minuten op het potje. Het was daarna zindelijk. Maar of het goed is?? Ik ga dat in iedergeval niet doen.
Time flies when you have none!

Terug naar “Archief”