zorg voor armen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

zorg voor armen

Berichtdoor Lalage » 06 feb 2004 10:27

Jezus roept ons in de bijbel op om te zorgen voor mensen die het niet zo goed hebben als wij: Al wat je gedaan hebt aan de minste van mijn broeders, hebt gij aan Mij gedaan.

Hoe geef jij daar invulling aan?

Vin

Berichtdoor Vin » 06 feb 2004 11:00

Ik stem niet op de PvdA, dat is mijn bedrage.

joris

Berichtdoor joris » 06 feb 2004 12:29

tienden geven aan goeie doelen> Het liefst aan doelen van waar ik precies weet waar het geld blijft. In mijn geval de zendelingen die door onze gemeente zijn uitgezonden. HEt plaatselijke evangelisatiewerk onder jongeren en op de scholen.
Geld geven aan het leger des heils. Verder ook gewoon praktische hulp door iemand eens bij te staan bij de kassa als hij/zij net niet genoeg geld bij zich heeft, iemand de bowlingbaan kaddo geven terwijl anderen zelf moeten betalen. enz.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 feb 2004 12:30

joris schreef:tienden geven aan goeie doelen> Het liefst aan doelen van waar ik precies weet waar het geld blijft. In mijn geval de zendelingen die door onze gemeente zijn uitgezonden. HEt plaatselijke evangelisatiewerk onder jongeren en op de scholen.
Geld geven aan het leger des heils. Verder ook gewoon praktische hulp door iemand eens bij te staan bij de kassa als hij/zij net niet genoeg geld bij zich heeft, iemand de bowlingbaan kaddo geven terwijl anderen zelf moeten betalen. enz.

Mmmmz, vooral geld geven dus. Ik dacht meer aan iets praktisch (aangezien ik al moet lenen om zelf rond te komen). Voor evangelisatie: wil je wat meer erover vertellen in het topic over evangelisatie dat ik heb gemaakt?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 07 feb 2004 18:47

Armen...
Ik help mee met een kinderclub in Rotterdam op woensdagmiddag (enigzinds kansarme kinderen). Maar als je het in het totaal tijdsbestek van mijn leven, is het best heel weinig.

En een praatje maken met de straatkrant verkopers. Maar vaak is dat uit een soort medelijden, niet dat die lui me echt interesseren... :?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Vin

Berichtdoor Vin » 08 feb 2004 02:07

meschianza schreef:En een praatje maken met de straatkrant verkopers. Maar vaak is dat uit een soort medelijden, niet dat die lui me echt interesseren... :?

Lol! Dus dat bedoelde je met foute uitspraken :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 feb 2004 13:05

meschianza schreef:En een praatje maken met de straatkrant verkopers. Maar vaak is dat uit een soort medelijden, niet dat die lui me echt interesseren... :?

Mij interesseren ze juist wel, maar de meneer waar ik weleens de straatkrant van koop komt niet verder dan een praatje over het weer. Hij kan niet zo goed Nederlands.

jacob
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor jacob » 10 feb 2004 19:04

19.000 euro overhebben om in een busje naar oekraine te gaan om dar 2 weeken lang de ziegeuner's daar te helpen aan hun toekomst. :mrgreen:

the_mask
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor the_mask » 19 feb 2004 21:13

de laatste 2 euro in je portomenee weggeven.... ipv er zelf een broodje hamburger (of iets anders) van te kopen.
O taste and see that the LORD is good: blessed is the man that trusteth in him. Psalm 34:8

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 09:55

Ik adopteer financieel een Indisch meisje. Verder ben ik oproepkracht bij het Leger des Heils.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 feb 2004 14:58

bloempie19 schreef:Ik adopteer financieel een Indisch meisje. Verder ben ik oproepkracht bij het Leger des Heils.

Ik vind dat het Leger des Heils dus echt goede dingen doet. Ze laten echt aan de buitenwereld zien wat Christenzijn betekent. Dat ze eten uitdelen aan zwervers en opvanghuizen hebben, vind ik echt heel erg goed. Ik heb dan ook zeer veel respect voor deze liefdevolle mensen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 feb 2004 19:59

Wie is er hier van mening dat christenen, met name christelijke jongeren, zich te weinig bewust zijn van de bijbelse opdracht: naastenliefde en daar ook actief werk van maken.

(zoals bloempje19 bij leger des Heils?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Inspector Morse
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Inspector Morse » 24 feb 2004 21:07

Vin schreef:Ik stem niet op de PvdA, dat is mijn bedrage.

Dan hoop ik voor jou dat je stemt op SP of Groenlinks :!: :?: :!:
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 feb 2004 23:08

Nee, dat zijn partijen waar de armen mee geholpen zijn... :roll:

Overigens vind ik de SP wel een principiele partij, integendeel tot 's lands meest kansloze: de PvdA! Bijvoorbeeld bij een uitje van de provincie Utrecht ging de SP niet mee, omdat ze dat verspilling van belastingcenten vonden. In hoeverre dat een publiciteitsstunt is of niet weet ik ook niet, maar je hebt dan in ieder geval iets voor je principes over.

joris

Berichtdoor joris » 24 feb 2004 23:22

Toch vond ik het verhaal van wouter bos vanavond bij Andries knevel heel niet verkeerd.

Uitzending 24 feb 21:55 Ned. 1
Wouter Bos over ideologie, bezuinigingen en integratie
‘Golden wonderboy’ en de kunst van het oppositievoeren
Wouter Bos, fractievoorzitter van de PvdA, is te gast in Het Elfde Uur om te praten over de noodzaak van een nieuwe bezuinigingsronde, de ideologische leegte van links en de mislukte integratie.
Het is een tijdje stil geweest rond de ‘golden wonderboy’ van de PvdA. Wouter Bos kon behaaglijk achterover leunen, want de PvdA scoorde onverminderd meer dan veertig zetels in de peilingen. Bos wierp zich op als de ‘laatste leider’ die de PvdA bij elkaar kon houden.

Toch kan Bos nog wel eens gelijk krijgen met zijn gematigde middenkoers. Want het zijn de rechtse thema’s als veiligheid, integratie en grenzen dicht die sinds Fortuyn de agenda dicteren.

Lukt het Bos om zijn linkervleugel binnenboord te houden? Of verliest hij die aan SP en GroenLinks? En wat vindt hij van de plannen van Van Aartsen?
© Evangelische Omroep

Terug naar “Archief”