Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Sterretje » 26 apr 2011 13:00

@Galateia: waar het verstand bij sommige mensen zit is dan echt een vraag. Zoiets denken is al vreemd, het vragen is abnormaal!!

Over snoep e.d.: Ik ben niet panisch o.i.d. wat snoep betreft, verbied het ook niet overal en altijd. Maar thuis vind ik het niet nodig. Ze vraagt er ook niet om, dus waarom zou ik het doen. Als ze bij mij komt en verlekkerd kijkt als ze om kaas of fruit vraagt... ben ik gek als ik wat anders geef. Ze is bijna 2,5 jaar en ze kan nog lang genoeg van alles binnen krijgen als ze eenmaal naar de peuterspeelzaal of basisschool gaat. Tot haar 2e mocht ze echt niets geen snoep. Bij een ander vind ik het nu niet zo'n probleem.

Ik denk ook dat het moeilijker wordt wanneer je meer kinderen hebt. Als de oudste al wel krijgt wordt het lastig om het een ander kind van 2 te verbieden lijkt mij.

@Galateia: Ik ben ook verzot op M&M :-oo Maar sinds we proberen zo min mogelijk E-stoffen te eten koop ik ze niet meer. Ze kijken me wel steeds aan in de winkel :lol:

royalweddings: heerlijk, al die hoeden, schoenen en jurkjes. Soms wilde ik dat ik vaak van dit soort huwelijken had. Heerlijk shoppen op die manier. Want voor gewone feestjes is het vaak te luxe. Ik heb van die jurkjes die ik bij een bepaalde bruiloft aankan en daarna nooit meer aantrek omdat het dan 'te' is...
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2011 13:11

Ja, hier ook een last vol outfits die echt te sjiek zijn voor dagelijks gebruik. Toch heb ik daar zo af en toe lekker schijt aan en zit dan ineens in mijn 'ik-draag-alles-wat-ik-mooi-vind'-weken. Mijn leerlingen kijken dan hun ogen uit 8)

Bij een tweede lijkt het me ook moeilijk om te verbieden wat de oudste wel krijgt. Ingewikkeld.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 13:35

@ajl: misschien wel goed bedoeld maar vaak kun je gewoon geen antwoord geven. Meestal hebben adoptie-ouders alleen adoptie kinders dus kun je nooit zeggen of je evt meer van een biokind zou houden.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 13:40

Klopt, dat is ook zo. En een gevoel kan je moeilijk omschrijven :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 26 apr 2011 13:56

Het muizen vangen hier gaat maar door :roll: ... Manlief moet er vanavond toch ook maar iets aan gaan doen, want een muis of 4 per dag wordt toch echt te gortig wat mij betreft :mrgreen:.

Dochterlief van ruim 16 maanden snoept ook nog niet, maar het wordt haar wel vaak aangeboden. Het enige wat ze weleens krijgt, zijn rozijntjes. Tot nu toe taalt ze er niet naar, dus houden we het nog even zo.

@LauraC: Het is echt aftellen nu, zeker?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 16:05

@Sophie: ja, als het allemaal goed gaat kunnen we hem de 5e of 6e afhalen dusse...9 of 10 nachtjes slapen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 apr 2011 19:54

kan iemand mij bij maken met de bruine hond uit het kraampakket van achmea? Marijn is sinds van het weekend verzot op het ding, terwijl hij er eerder niet na omkeek, wel handig als ik er twee hb, zodat ik em niet hoef te verslepen van kdv naar huis.

Afbeelding

ze staan er ook genoeg op internet, maar heb geen zin om voro een gratis ding zoveel te betalen, plus dat hij niet door de brievenbus past. Dus... als je in omgeving zwolle woont, hou ik me aanbevolen, kan ik em zo komen halen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 apr 2011 20:18

Sorry ppm, ik heb dat pakket niet. Lijkt me wel lastig, als een kind zo aan een knuffel gebonden is. Al voorkom je het denk ik helemaal niet, hoor. Jurian gebruikt, gelukkig, altijd zijn dekbed en een kussensloop. En die hebben we gelukkig genoeg. Al hebben de slopen die bij zijn dekbedovertrekken horen wel tot zijn favorieten. We hadden er zelf 2, en mijn schoonzus kwam ook nog met 1 sloop aan, toen ze zag dat het Jurians kroel is.
Wel slim om te zoeken naar nog een knuffel.

Jurian is ziek. Ik vermoed dat hij ook al het hele weekend koorts heeft. Zaterdag had ik het gemeten, toen had hij 38.5 ofzo. Helemaal niet hoog, maar wel koorts. verder niet meer gemeten, maar echt in zijn doen was hij niet, het hele weekend. 1 nacht had hij ook gehuild dat hij het koud had, terwijl hij in zijn ondergoed in een slaapzak lag, op zijn kamer die best warm was. Maar de deken lag niet meer over hem heen. Toen hij weer warm lag sliep hij zo weer.
Vanmorgen was ik al naar mijn werk, belt mijn man, toen hij Jurian uit zijn bed haalde vond hij hem wel heel waterig kijken en warm, en ja hoor, weer (of nog steeds?) 38.7 ofzo. Mijn man is dus maar thuis gebleven. Vanmiddag was het 39.6, maar vanavond weer 38.5. Hij oogde niet echt heel ziek meer toen ik thuis kwam, maar wel warm, en hij hing het liefst op de bank met zijn dekentje over zich heen. Arm jochie. Morgen blijf ik lekker thuis van mijn werk, en dan hoef ik sowieso zaterdag pas weer te werken, maar dan is mijn man natuurlijk vrij.
Iemand enig idee hoe lang een kind van 2 koorts mag hebben? Niet dat ik me bezorgd maak, maar ik denk dat hij dus wel sinds zaterdag koorts heeft. Ik geef hem geen zetpil ofzo, omdat ik hem niet ziek genoeg daarvoor vind. koorts is een goed medicijn tegen indringers, zei mijn moeder altijd :D Van kleine kinderen weet ik dat het maximaal een dag of 4 mag zijn, maar een kind van 2 vast langer?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 26 apr 2011 20:41

hmm, nou als je het niet vertrouwt bel je morgenochtend toch even met de assistente van je huisarts? die zal het wel weten neem ik aan.

hier een pipknuffel en zo'n trekmuziekje in bed, maar die blijven in bed. overdag loopt ze dan eens met die en dan met die knuffel te slepen die dan ook de hele dag overal mee heen moet. maar gelukkig niet één die ze niet kan missen, want er is er hier en daar al wel een verloren gegaan..

sorry ppm, heb en krijg 'm ook niet..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 20:56

@ppm: kan je helaas ook niet helpen aan die knuffel maar heb misschien wel een tip voor je totdat je er wel 1 hebt. Als Marijn dat dingetje ook mee naar buiten neemt, op stap enzo, is het misschien een idee om er een labeltje op te naaien waarop staat: 'Ik hoor bij Marijn' en dan je mobiele nummer.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 21:01

MissF schreef:Sorry ppm, ik heb dat pakket niet. Lijkt me wel lastig, als een kind zo aan een knuffel gebonden is. Al voorkom je het denk ik helemaal niet, hoor. Jurian gebruikt, gelukkig, altijd zijn dekbed en een kussensloop. En die hebben we gelukkig genoeg. Al hebben de slopen die bij zijn dekbedovertrekken horen wel tot zijn favorieten. We hadden er zelf 2, en mijn schoonzus kwam ook nog met 1 sloop aan, toen ze zag dat het Jurians kroel is.
Wel slim om te zoeken naar nog een knuffel.

Jurian is ziek. Ik vermoed dat hij ook al het hele weekend koorts heeft. Zaterdag had ik het gemeten, toen had hij 38.5 ofzo. Helemaal niet hoog, maar wel koorts. verder niet meer gemeten, maar echt in zijn doen was hij niet, het hele weekend. 1 nacht had hij ook gehuild dat hij het koud had, terwijl hij in zijn ondergoed in een slaapzak lag, op zijn kamer die best warm was. Maar de deken lag niet meer over hem heen. Toen hij weer warm lag sliep hij zo weer.
Vanmorgen was ik al naar mijn werk, belt mijn man, toen hij Jurian uit zijn bed haalde vond hij hem wel heel waterig kijken en warm, en ja hoor, weer (of nog steeds?) 38.7 ofzo. Mijn man is dus maar thuis gebleven. Vanmiddag was het 39.6, maar vanavond weer 38.5. Hij oogde niet echt heel ziek meer toen ik thuis kwam, maar wel warm, en hij hing het liefst op de bank met zijn dekentje over zich heen. Arm jochie. Morgen blijf ik lekker thuis van mijn werk, en dan hoef ik sowieso zaterdag pas weer te werken, maar dan is mijn man natuurlijk vrij.
Iemand enig idee hoe lang een kind van 2 koorts mag hebben? Niet dat ik me bezorgd maak, maar ik denk dat hij dus wel sinds zaterdag koorts heeft. Ik geef hem geen zetpil ofzo, omdat ik hem niet ziek genoeg daarvoor vind. koorts is een goed medicijn tegen indringers, zei mijn moeder altijd :D Van kleine kinderen weet ik dat het maximaal een dag of 4 mag zijn, maar een kind van 2 vast langer?

Koorts mag volgens mij wel een week. Helemaal als het niet continue rond de 40C is. Ik zou voor de nacht wel een zetpil geven, dan slapen ze lekker.

Hier 2 kinderen die verzot zijn op hun knuffel. Het probleem is alleen dat beide favorieten ( een muisbeer en een konijn) uit Frankrijk komen, opgestuurd door een familielid. Ik heb zelfs de fabriek gebeld om verkoopadressen van die beesten, maar nergens meer te vinden. Wij hebben de regel dat de knuffels het huis niet uit mogen, tenzij naar opa/oma. Op het kdv hebben ze beiden een andere favoriet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 21:03

@ajl: zijn ze van Moulin Roti? Die muisbeer lijkt qua omschrijving wel wat op Michael's Zazou :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 21:07

Nee, het is de muisbeer van Dimpel genaamd Charlotte, heb er zelfs verschillende winkels in België voor afgebeld zonder resultaat. Het merk van het konijn weet ik zo niet, heb geen pogingen meer gedaan om die nog te traceren. Bij de volgende vraag ik gewoon aan de familie of ze er 2 op willen sturen :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 21:20

ajl schreef:Nee, het is de muisbeer van Dimpel genaamd Charlotte, heb er zelfs verschillende winkels in België voor afgebeld zonder resultaat. Het merk van het konijn weet ik zo niet, heb geen pogingen meer gedaan om die nog te traceren. Bij de volgende vraag ik gewoon aan de familie of ze er 2 op willen sturen :mrgreen:

Ja, twee opsturen is dan idd handig ;) En hard hopen dat ze niet kwijt gaan.
Michael heeft overigens 6 knuffels in zijn bed, maar daar is hij niet uitermate gehecht aan. Zijn kroeldekentje daarentegen :roll: We hebben sinds vorige week de afspraak dat dat ding boven blijft. Vandaag kwam hij naar me toe: Mama, kom mee upstairs, kom mee. Dus ik vragen waarom, hij heel lief kijkend: fun upstairs, kom kom. Dus ik weer vragen waarom hij naar boven wil en hij heel grappig (alsof hij betrapt is) zeggen: pak yellow blankie, OK? :mrgreen:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 apr 2011 21:25

@ppm: volgens mij heb ik zo'n knuffel liggen, maar woon niet bepaald in de buurt 8)

Hier hebben allebei de kinders van die knuffelpopjes die ze oa bij kruidvat verkopen. Voor allebei heb ik er 2, maar we proberen ze zoveel mogelijk thuis te laten.

Terug naar “Archief”