Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2011 19:24

Evelien schreef:Hoe houden jullie het vol. *respect*. Succes en sterkte met wachten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 25 apr 2011 21:48

Galateia, ik ben ook een slechte wachter hoor :mrgreen:
maarre, succes met wachten dan maar weer he... is zo frustrerend soms omdat je eigenlijk niets kunt doen.
Een andere pleegzorginstelling is niet zo makkelijk. De meeste werken regionaal en mogen niet buiten hun eigen gebied plaatsen. De SGJ is een van de weinige die landelijk werkt (waarbij ze het land in 3 gedeelten hebben opgesplitst).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 11:31

Vandaag de formulieren aangevraagd :-oo We zouden eigenlijk wachten tot manlief terug is maar als ze er liggen kunnen ze geen kwaad toch?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2011 11:36

Haha, nee joh. Enne, weet je: die formulieren hebben ook een bepaalde tijd nodig om op iemands bureau te komen. Dus je kan ze op zich best al wel iets eerder opsturen 8)

Sjonge, wat ben ik toe aan een voorstel. Ik dacht eerst, dat de komende weken me wel rust zouden brengen, omdat we t/m juni eigenlijk geen kans maken ivm de situatie die ik eerder schetste. Maar het tegendeel is een beetje waar. Ik word er onrustiger van. :?
Laatst gewijzigd door Galateia op 26 apr 2011 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 11:39

Arme G....wachten duurt erg lang he :? Hopelijk komt er snel een voorstel naar jullie toe!
Ik belde dus vanochtend even en ondertussen was Michael aan het kletsen tegen mij en de mevrouw dus dat was wel een pluspunt ;-)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2011 11:48

Haha, ja, dat is meteen helemaal goed. Krijgen jullie bij het gezinsonderzoek gesprekken met M. er bij? Dat vond ik zo spannend, he, want je voelt dan gewoon dat er wordt gekeken naar alles wat je zegt en doet en hoe je omgaat met situaties. Brrrr. Ben blij, dat we dat gehad hebben!

Ik word van binnen echt helemaal opgevreten door het verlangen naar ons tweede kindje en het verlangen terug te gaan naar het geboorteland van onze zoon. We weten nu, dat het een hele heftige en zware reis zal worden, maar het zijn wel de roots van onze zoon. Ik wil zo graag met hem terug naar de mensen die voor hem hebben gezorgd, toen hij dat zo nodig had. De mensen die er voor hebben gezorgd, dat hij nog leeft. Ik wil gewoon zo graag naar Lagos en die mensen laten zien, hoe het nu met hem gaat en hoe fantastisch hij opgroeit. Ik wil zo graag ons tweede kindje ontmoeten. Die eerste blik, die geur die je de rest van je leven bij blijft (ik weet nog hoe onze zoon rook toen hij op schoot zat), die eerste keer... nou ja, gewoon. Wie is ons tweede kindje? Wat voor karaktertje zit er in? Heeft het een heftige achtergrond? Zal het de eerste tijd bang zijn van ons, of juist niet? Zullen we in staat zijn die eerste weken het ijs te breken, een eerste tere band op te bouwen? Ik wil zo graag nu naar Schiphol...

Dat wil ik gewoon allemaal. En dan het liefste nu. 8) :(

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 12:20

sterkte meid! Volgens mij is het wachten op adoptie nog erger dan wachten op een bevalling. dan weet je tenminste een einddatum.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 apr 2011 12:41

Ja, dat ervaar ik als het moeilijkste. Mijn zus is inmiddels zwanger van de tweede, mijn broertje krijgt in juni zijn tweede kindje, mijn andere schoonzusje krijgt in augustus een kindje. Helemaal leuk, maar ik ben wel een beetje 'jaloers': zij weten wanneer ongeveer hun kindje er is. Wat lijkt me dat heerlijk! Als ik nou zou weten, dat we volgend jaar juni naar Afrika zouden reizen om ons tweede kindje op te halen, dan zou ik zo blij zijn! Maar ja, die onzekerheid hoort er bij. Helaas.

(Ik ben dus niet 'jaloers' op mijn (schoon)zus(sen) omdat zij zwanger zijn, laat dat even duidelijk zijn. Wij zijn bewuste adopteerders en hebben nog nooit geprobeerd zwanger te worden)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 apr 2011 12:49

he wat leuk. Had meegekregen dat je zus bevallen was ( nog niet zo heel lang geleden toch?), maar dus nu de volgende weer op komst. Leuk hoor!

Die onzekerheid kan ik mij voorstellen. Misschien is het wachten op een adoptiekindje meer te vergelijken met het feit dat je weet dat je zwanger kan worden en je 'gaat voor de volgende ofzo'. dan wacht je ook je menstruatie met smart af.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 13:33

Wat ik het moeilijkst vind is dat je zo enorm afhankelijk bent van anderen....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 apr 2011 09:01

SUPER spannend Laura!
Groot gelijk dat je de formulieren nu al aangevraagd hebt!

Galateia: Dikke knuffel voor jou voot het LANNNNNNGE wachten!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 apr 2011 13:35

Hug voor Galateia en Laura!! :8> 8>)
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 27 apr 2011 15:31

Sterretje schreef:Hug voor Galateia en Laura!! :8> 8>)

Jess
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jess » 30 apr 2011 23:35

Om te adopteren moet je wel heel veel van kinderen houden denk ik? Ik vind nl. alleen mijn eigen kinderen maar lief leuk en geweldig. Anderen vind ik vaak irritant/aandachtvragerig/niet mooi :oops:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 01 mei 2011 06:50

Jess schreef:Om te adopteren moet je wel heel veel van kinderen houden denk ik? Ik vind nl. alleen mijn eigen kinderen maar lief leuk en geweldig. Anderen vind ik vaak irritant/aandachtvragerig/niet mooi :oops:

Nou, ik zal je even iets vertellen: dat vind ik dus ook. Ik vind alleen mijn eigen kind eigenlijk echt leuk, lief en geweldig. Ik ben geen groot kinderfan, nooit geweest ook. Maar weet je wat het punt is: mijn zoon is mijn eigen kind. Dat is namelijk het geval met adoptie: je adopteert een kind en daarmee wordt het een kind van jezelf. Mijn zoon is 100% mijn zoon.

En dat is iets wat je moet kunnen, wanneer je adopteert: je moet iemand zijn, die geen waarde hecht aan die biologische afstamming. En dat - heb ik inmiddels geleerd - is voor veel mensen heel moeilijk te begrijpen en heel moeilijk om zich in te verplaatsen. Maar dat is iets heel anders dan heel veel van kinderen in het algemeen houden.

Terug naar “Archief”