Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2011 09:23

Matteo is eigenlijk zooo aan school toe... nu is het elke keer weer wennen omdat hij maar 2 dagdelen gaat.. het zou zo goed voor hem zijn om die regelmaat te krijgen.. hij is ook aan uitdaging toe.. 8 juni wordt hij 4.. maar 5 september mag hij pas heen :roll: :?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 apr 2011 11:27

Ja, bijna Moederdag :) Ik krijg er twee want in Engeland is 'ie al geweest :mrgreen:
@tj: hier is er maar 1 intake per jaar. Michael wordt in januari 4 maar mag pas in september naar school.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2011 17:40

Beetje late reactie, maar wat een plaatje AG! Echt schitterend!
Wat een rijkdom, twee zulke prachtmeiden!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 apr 2011 19:50

ik was vanmiddag in de tuin bezig en Manoël zat op een dekentje en ineens zag ik hem kauwen.. was hij gras aan het eten :shock: zegt Milan: hij lijkt wel een kalfje.. hij drinkt melk bij zn moeder en eet gras :lol: :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 apr 2011 20:06

:lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 19 apr 2011 21:26

haha, die hoort wel bij de kinderuitspraken :D

Als Hannah de brokjes eet zit ze helemaal met haar hoofdje te schudden en zegt ze : hmmmmm :D
Afbeelding

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 apr 2011 08:10

trijntjejohanna schreef:ik was vanmiddag in de tuin bezig en Manoël zat op een dekentje en ineens zag ik hem kauwen.. was hij gras aan het eten :shock: zegt Milan: hij lijkt wel een kalfje.. hij drinkt melk bij zn moeder en eet gras :lol: :mrgreen:

:lol:

Hier een ziek kind thuis, 38 graden koorts, snotterig, hoesten. Bovenste luchtweginfectie waarschijnlijk. Halve nacht wakker geweest. Echt zielig zo'n babietje die ziek is. Vanmiddag even langs de HA. Die wil hem wel even zien omdat hij nog geen 3 maanden is. En ondanks dat ik zelf arts ben, vind ik het ook wel een prettig idee. KBen veel te bang iets over het hoofd te zien en objectief kijken lukt dan ook niet :mrgreen: kben tenslotte (gelukkig) geen dokter van m'n eigen kind. Hopelijk istie snel weer beter...hij slaapt nu eindelijk gelukkig.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 20 apr 2011 08:25

Em. schreef:Hier een ziek kind thuis, 38 graden koorts, snotterig, hoesten. Bovenste luchtweginfectie waarschijnlijk. Halve nacht wakker geweest. Echt zielig zo'n babietje die ziek is. Vanmiddag even langs de HA. Die wil hem wel even zien omdat hij nog geen 3 maanden is. En ondanks dat ik zelf arts ben, vind ik het ook wel een prettig idee. KBen veel te bang iets over het hoofd te zien en objectief kijken lukt dan ook niet :mrgreen: kben tenslotte (gelukkig) geen dokter van m'n eigen kind. Hopelijk istie snel weer beter...hij slaapt nu eindelijk gelukkig.

Ach...zieke kinderen is echt helemaal niet leuk. Vooral zo'n klein baby'tje is zooo zielig. Sterkte ermee!

Ons zoontje heeft vorige week twee dagen in het ziekenhuis gelegen met uitdrogingsverschijnselen. Niet leuk om je kind zo ziek te zien!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 apr 2011 09:32

@ Cornelia: nee dat is zeker niet leuk, ze voelen zich zo rot.
Gaat het nu weer goed met je zoontje?

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 apr 2011 12:03

ach.. wat een zieken weer. EM. is dat niet lastig als jezelf arts bent? met je kinderen?? Onderzoek je ook zelf dus de longen luister ofzo? Ben alleen ff nieuwsgierig...haha...

cornelia: neeh.. niet fijn he met zo sonde enzo. Gaat het weer??

Hier moet ik ook weer bij de huisarts zijn vamiddag, Maandag klaar met een kuur, op cb ff oren laten kijken en die waren nog erg rood. Dus ze zei al: of die gaat weg, of komt weer opzetten en sinds gistermiddag boven de 40, vanmorgen begon hij al met 38 hoog, dus voor de pasen enzo maar ff laten zien, anders zitten we weer bj de hap. pfffff... die zien ons al weer komen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2011 12:07

He wat balen ppm. Gezien de koorts zal het weer een oorontsteking zijn? of vermoed je toch niet? Sterkte.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 apr 2011 13:14

Oh wat balen ppm! Zo blijf je bezig :(
Hier ook eentje die graag naar school wil. Elke morgen lopen hier heel wat kinderen voorbij, en Jurian vroeg pas al wat die kinderen deden. Dus ik vertelde: die gaan allemaal naar school.
Hij: 'ik wil ook school.'
Ik heb hem uitgelegd dat hij nog 2 jaar ( :shock: ) moet wachten. Hij was meteen boos, want hij wilde 'ik nu school!' haha, hopelijk mag hij iets eerder dan in januari over 2 jaar beginnen, omdat ze een groep 0 hebben op de school waar hij heengaat. Want naar de peuterspeelzaal gaat hij sowieso niet. Ze hebben op het kdv wel een speciale groep voor de 3 jarigen, waarmee ze al wat voorbereidende werkjes doen voor groep 1. Ik ben bang dat het anders nog 2 lange jaren worden ;)

Pas vroeg iemand over angst voor vliegjes enzo? Hier nog eentje die doodsbang is. Ik heb hem uitgelegd dat de beestjes bang voor hem zijn, en dat hij dus niet bang voor de beestjes hoeft te zijn. En als hij nu een wesp ofzo ziet, dan vliegt hij naar me toe en roept:' beestje bang voor jou he?' (hij bedoelt dus: bang voor mij). Hij gaat ook echt niet meer alleen de tuin in, want ik moet dichtbijn zijn voor als hij een beestje ziet vliegen. Nouja, ik normaliseer het steeds maar, in de hoop dat het snel over is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 20 apr 2011 14:18

@ PPM: ja, dat is wel een beetje lastig, ik heb geen longen geluisterd ofzo. Wil ik ook niet. Ik wil niet de dokter van m'n kind zijn. Kinderen vinden het vaak niet leuk om onderzocht te worden, zeker niet als ze ziek zijn. Dus nu ik zelf een kindje heb ga ik dat negatieve ook niet associeren met mij. Onderzocht worden hoort bij de dokter, en ik ben niet zijn dokter.
(als er echt acuut iets ernstigs is zou ik het denk ik wel doen hoor, maar dat is m.i. een andere situatie). Net zoals bij familie die soms met allerlei vragen komen, die verwijs ik ook naar hun huisarts, daar begin ik echt niet aan. Je kunt dan nu eenmaal niet objectief zijn.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 apr 2011 19:37

Grappig hier een zoon die elk beestje aan mij wil laten zien, elke tor, spin, vlieg, worm wordt naar binnen gedragen en ik houd er helemaal niet van. Pas kwam ik in de schuur en toen schoot er een muis voor mn voeten weg. Ik schrok mij naar en slaakte een gil; zegt zoonlief ( terwijl hij mijn hand troostend vastpakt) 'stil maar mama, is maar een muisje' :lol: Om vervolgens de hele schuur op de kop te zetten om dat beest te vinden. Hij wilde namelijk ook wel een muisje.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 apr 2011 20:55

hahaha geweldig. :lol:

Terug naar “Archief”