Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 18 apr 2011 10:03

Het ligt er volgens mij aan of een hoge bloeddruk geleidelijk ontstaat of heel snle. Bij het geleidelijke ontstaan past het lichaam zich aan de situatie aan. Daarbij is vooral de onderdruk van belang. Bovendruk fluctueert heel erg. En bij een lage tensie moet het lichaam zich gelijk aanpassen en dat gaat niet altijd, waardoor je duidelig enzo bent met opstaan.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 10:04

@Evelien Super dat je buik begint te groeien! Heb je er al een foto van gemaakt :wink: Dat is fijn dat je allemaal positiekleding gekregen hebt.
Het is zeker niet raar om de HA te bellen zou het zeker even doen.

@Jannoek als je een laag HB hebt helpt Floradix heel goed om hem omhoog te krijgen (dat hoor ik in elk geval van alle kanten)

@AJL hoe is het met jou en de misselijkheid?

Ik heb mijn nesteldrang weer terug :lol: Hele beneden verdieping grondig schoongemaakt en ondertussen gekookt voor vanavond. Ik hoef alleen de was zo nog even te vouwen die is al zo goed als droog.
Dan de parasol opzetten en met een grote kan water met tijdschriften en laptop in de tuin genieten van mijn vrije middag :D

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 apr 2011 10:06

Misselijkheid blijft, ondanks de medicatie. Blijf ook enorm moe, maar ach het hoort er allemaal bij. Wat ik nu wel vervelend vind, is dat ik weer exceem heb gekregen. Had dit tijdens mn vorige zwangerschap ook en daarna helemaal niet meer. Het jeukt enorm! Jammer genoeg kan/mag je er nu niets tegen gebruiken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 apr 2011 10:12

Ai, dat lijkt me een heel lastig 'kwaaltje' ajl! Sterkte... Wanneer moeten jullie voor de echo? Deze week toch?

Hier is de nesteldrang ook weer helemaal terug. Ik stond vanmorgen in alle vroegte de keuken van onder tot boven schoon te maken :-oo Daarna de badkamer, en ook de badkamerkast uitgepakt, uitgezocht, spullen weggegooid en weer ingepakt. Nu net alle enveloppen geschreven en zo wordt de to do list steeds korter. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 10:14

ajl schreef:Misselijkheid blijft, ondanks de medicatie. Blijf ook enorm moe, maar ach het hoort er allemaal bij. Wat ik nu wel vervelend vind, is dat ik weer exceem heb gekregen. Had dit tijdens mn vorige zwangerschap ook en daarna helemaal niet meer. Het jeukt enorm! Jammer genoeg kan/mag je er nu niets tegen gebruiken.

Hopelijk wordt de misselijkheid snel wat minder en krijg je weer wat meer energie. Wanneer hebben jullie de eerste echo?
Dat is echt heel vervelend exceem! Vriendin van mij had het zo heftig dat ze lichttherapie moest doen tijdens de zwangerschap in combinatie met hormoonzalf omdat ze echt gillend gek werd.

Max
Mineur
Mineur

Berichtdoor Max » 18 apr 2011 11:03

Misschien hebben jullie het allang geprobeerd, maar is bioforcecreme een oplossing?
Hier de ervaring dat exceem er snel van verdwijnt. (overigens geen "zwangerschapsexceem")

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 18 apr 2011 11:28

AJL, ik heb ook exceem, altijd wel, maar tijdens deze zwangerschap is het enorm verergerd. Dit is ook de voornaamste reden dat ik heel slecht slaap, wordt zo'n beetje gillend gek. Maar ik heb dus wel hormoonzalf. Alleen echt met mate gebruiken (dus korte perioden en dan weer stoppen), helaas komt het in de stopdagen weer terug. Ik kreeg van iemand de tip om ginseng creme te gebruiken, maar ik weet niet zo goed of dat wel goed is in de zwangerschap.

Max, waar kun je die bioforcecreme krijgen?

Evelien, ik heb geen ervaring met blaasontsteking, maar hoor wel eens dat het in de zwangerschap minder pijn kan doen dan normaal. Waarom denk je dat het hebt dan?

Vandaag ben ik 38 weken. Ik denk dat de kleine nog wel een paar weken op zich laat wachten, dus we bikkelen nog even door. Gelukkig heeft mn man wat extra vrije dagen door de feestdagen de komende tijd, dus dat scheelt. Ik lees wel braaf mee, maar schrijf niet zo veel, dus maar even heel kort: succes voor alle zwangeren!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 apr 2011 12:10

Evelien, even je urine wegbrengen. Ik heb best regelmatig een blaasontsteking gehad, maar altijd gewoon afgewacht. Tot het een tijd terug niet over ging, dus na anderhalve week even gebeld, bleek het zo simpel, even urine wegbrengen en 's middags de uitslag al, meteen kuurtje opgehaald, en binnen heel korte tijd was het over.
Parkiet, tjonge, 38 weken alweer, sterkte met wachten!
ajl, vervelend dat je zo misselijk blijft :( Sterkte joh!
En al die nesteldrang, heerlijk soms he :D Zeker met dit weer. Ik ben morgen en overmorgen lekker vrij, dus dan zal er ook wel weer het een en ander gebeuren ;)
Morgenochtend komt er iemand van RST. Ze woont hier gewoon in de stad, en kent de oudste broer van mijn man, en mijn schoonouders, wel leuk. Ze zullen wel komen omdat ik bij Jurian een ander centrum had voor kraamzorg. Ben benieuwd wat ze allemaal wil weten.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 18 apr 2011 12:10

Jannoek schreef:Heerlijk Evelien, dat is lekker 'shoppen' :lol:
Ik zou gewoon de huisarts even bellen. Ze vragen je dan om even wat urine langs te brengen. Ik heb dat een aantal weken terug ook gedaan, dan weet je gewoon zeker of het iets is, of niet!

@NdW spannend vandaag! Heel veel succes en ik hoop dat jullie er ondanks de spanning toch ook van kunnen genieten! Toen bij ons de belangrijkste dingen gezien waren kon ik echt wel genieten van het zien van het wonder in m'n buik!

@PPM het is schijnbaar toch vreemd als je met een hoge bloeddruk klachten hebt... Ik kaartte het de vorige keer aan in het ziekenhuis, maar toen zeiden ze dat dat meestal duidde op een lage bloeddruk en dat de meeste mensen met een hoge bloeddruk daar juist niets van voelen. :-k
't zou ook nog van m'n hb kunnen komen wellicht, want die was niet bar hoog de vorige keer.

Ach ja, ik wacht het maar weer af donderdag. Hoop wel dat het wat meer duidelijk wordt allemaal, toch wel prettig als je een beetje weet waar je aan toe bent...

Of een te hoge suikerspiegel? Daar voelde ik me echt beroerd door bij mijn laatste zwangerschap. Alleen wist ik op dat moment niet wat de oorzaak was. Toen ons kind bijna elf pond bleek te wegen bij de geboorte viel het kwartje...

mopje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor mopje » 18 apr 2011 12:22

Max schreef:Misschien hebben jullie het allang geprobeerd, maar is bioforcecreme een oplossing?
Hier de ervaring dat exceem er snel van verdwijnt. (overigens geen "zwangerschapsexceem")

Hier dwepen we ook met bioforce creme van dr. Vogel.
Mijn dochtertje kreeg al heel snel last van eczeem. Ik ben toen begonnen met verdunde Molkosan (dr Vogel) erop te deppen en vervolgens in te smeren met die creme. Twas in no-time weg en niet meer teruggekomen.
Nu krijgt Jack er ook een klein beetje last van, dus ik ben direct weer begonnen en ik zie nu (na een paar dagen) heel weinig meer =D> Een echte aanrader dus!!!
Creme en Molkosan kun je allebei bij de gewone drogist kopen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 18 apr 2011 14:39

cornelia77 schreef:
Of een te hoge suikerspiegel? Daar voelde ik me echt beroerd door bij mijn laatste zwangerschap. Alleen wist ik op dat moment niet wat de oorzaak was. Toen ons kind bijna elf pond bleek te wegen bij de geboorte viel het kwartje...

Daar hebben ze al 3 keer op geprikt, ook omdat de baby bij elke echo behoorlijk groot is/lijkt.
Maar steeds zijn die waarden - gelukkig - oké.. Dus ik denk dat dat het niet is.

Misschien gewoon een combi van bloeddruk en laag hb ofzo?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 apr 2011 14:57

parkiet schreef:Evelien, ik heb geen ervaring met blaasontsteking, maar hoor wel eens dat het in de zwangerschap minder pijn kan doen dan normaal. Waarom denk je dat het hebt dan?

Omdat ik het wel vaker heb gehad en de klachten het zelfde zijn. Vandaar dat ik denk. Ook omdat ik veel naar toilet moet maar weinig plas en het ook pijn doet bij het plassen. Morgen maar even m'n huisarts bellen. Even kijken of ik urine weg kan brengen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 apr 2011 15:48

@Parkiet
Alweer 38 weken gaat hard! Hou je het nog een beetje vol?
Volgens mij is dat bij iedereen anders de klachten van een blaasontsteking er zijn vrouwen die zwanger zijn en geen blaasontsteking klachten hebben alleen veel harde buiken en dan blijken ze een blaasontsteking te hebben.
Gelukkig heb ik het nog nooit gehad.

@Evelien zou het zeker even doen want je kunt met een verwaarloosde blaasontsteking ook een nierbekkenontsteking krijgen en dat is echt geen pretje.

Best jammer dat ik niet met 34 weken zwangerschapsverlof heb ze geven gewoon heel de week 23 graden af :shock: :D
Hopelijk wordt het de komende weken ook lekker weer zit nu al heel de middag buiten in de tuin te genieten.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 18 apr 2011 16:15

Hier vanmiddag goed nieuws gehoord: het zag er allemaal goed uit op de 20-wekenecho!
Echt een wonder, zo'n mini-mensje.
Ik moet alleen met 32 weken terugkomen want het ene niertje was iets groter dan de andere. Niet zorgelijk, alleen zou er dan een (nier-)blaasontsteking kunnen ontstaan na de geboorte, waardoor ze dan direct na de geboorte een antibiotica geven. 99% kans dat er met 32-weken niks meer aan de hand is.

We zijn natuurlijk heel blij met dit bericht en beseffen dat het ook heel anders had kunnen zijn. En we zijn nog meer van onze uk gaan houden! :8>

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 18 apr 2011 16:22

@missF, parkiet en schipje: bedankt voor jullie uitleg! Ik was gewoon erg benieuwd hoe het omschreven zou gaan worden.. en nu probeer ik me er iets bij voor te stellen ;-)
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”