Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor jaccootje85 » 13 apr 2011 19:24

Steven is vanmorgen voor t eerst een paar uurtjes naar zn werk geweest. Het was de bedoeling datie de compagnie bijeen zou roepen voor bijzonder appèl in de bar van de compagnie, maar dat is er niet van gekomen omdatie een behoorlijke tijd met zn majoor heeft zitten praten en de rest van de tijd heeftie gewerkt, want de mensen konden niet zonder hem... blijkbaar. Hij was net thuis weggereden, toen hij al werd gebeld door collega's... Maar goed, hij heeft weer wat afleiding gehad. Nu hooptie morgen het appèl te houden.

Steven is militair. Op dit moment heeftie een vrij rustige functie binnen een hospitaalcompagnie. Als hij deze baan mag houden, kan hij dit nog lang volhouden. Er zitten echter ook nadelen aan: de fittest, daar zit hij het meest tegenop. Die moet gehaald worden, anders krijg je een gesprek met de bedrijfsarts en kun je gaan. Het tweede nadeel: hij is BBT-er, oftewel, hij heeft geen vast contract, zodat zn baan bij Defensie op de tocht staat met de bezuinigingen die doorgevoerd gaan worden... Binnen de hospitaalcompagniën moeten er bijna 800 mensen uit.... De BBT-ers zullen de eersten waarschijnlijk zijn....

Aankomende maandag moet hij nog een MRIscan laten maken en als die beoordeeld is door de arts, wordt er nog een gesprek gepland waarin alle facetten naar voren komen: hoe gaat het nu verder? Welke medicatie? Hoe gaat de toekomst eruit zien? Enz.... Dus dat is nog even afwachten...
Szent az Úr

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2011 21:24

Wat een naar bericht jaccootje! Sterkte voor je vriend en voor jou! Ook met het oog op jullie aanstaande trouwdag...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 14 apr 2011 13:11

Hoi,

Lees hier bijna dagelijks mee op het forum van refoweb maar nog nooit een eigen acount gehad. Daarom er nu toch maar aan begonnen :D
Ben 24 jaar en heb ook de ziekte van Crohn. Weet het sinds 2008 na lange tijd van klachten.
Kan me voorstellen dat je er van slag van bent. Waarschijnlijk had hij ook al langere tijd klachten?!
Veel verhalen van mensen die het ook hebben zul je wel genoeg krijgen. Zelf heb ik er nooit wat aan gehad want het verloopt bij iedereen anders. De ene heeft het in heftige vorm met veel ziekenhuis bezoeken en bij de ander is het stabiel.
Momenteel is het bij mij stabiel maar het kan zó weer omslaan. Sommige klachten verdwijnen niet, ook niet als het stabiel is. Blijf moe, kan niet al het eten verdragen etc.
Veel sterkte en als je vragen hebt, laat je het maar weten!

Groetjes!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 apr 2011 13:19

Jakkes wat vervelend allemaal en ook nog net voor jullie trouwdag, het kan niet beroerder, veel sterkte!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 14 apr 2011 13:30

Als je vragen hebt, kun je ook altijd contact opnemen met de patiëntenvereniging: de Crohn en Colitis Ulcerosa Vereninging Nederland (CCUVN). Zie http://www.crohn-colitis.nl/vereniging/ ... vicebureau. En nogmaals: heel veel sterkte toegewenst voor jullie allebei! 8>)

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 15 apr 2011 10:59

Sophie77 schreef:Als je vragen hebt, kun je ook altijd contact opnemen met de patiëntenvereniging: de Crohn en Colitis Ulcerosa Vereninging Nederland (CCUVN). Zie http://www.crohn-colitis.nl/vereniging/ ... vicebureau. En nogmaals: heel veel sterkte toegewenst voor jullie allebei! 8>)

Dank je!! :)
Szent az Úr

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 15 apr 2011 15:44

Sterkte Jaccootje!!
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 15 apr 2011 21:54

jaccootje85 schreef:Vandaag hebben we te horen gekregen dat mijn aanstaande man aan de ziekte van Crohn lijdt.... Heeft iemand daar ervaring mee??

Nee, maar zelf heb ik waarschijnlijk Colitis Ulcerosa. Dat lijkt erop maar is minder heftig. Gelukkig heb ik er weinig last van maar ik heb door mijn ziekte in 2009 10 weken thuis gezeten. Ik moest op het hoogtepunt 20 keer per dag naar de wc en had vaak last van vreselijke buikpijn. Wel rot voor je man dat hij binnenkort zijn baan zal verliezen, ik wens je met dit alles veel sterkte toe.
*onderschrift verwijderd door moderator*

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 16 apr 2011 09:32

pff Jacootje, ik lees dit topic door... wat een narigheid! En dat net voor jullie trouwen!! Ik denk dat je vast niet op oplossingen etc. zit te wachten; daarom maar gewoon een dikke RW-knuffel!
De enige ervaringen met de ziekte van Crohn heb is werkervaring; patienten met deze ziekte. En zoals ik juffiejuf al zag schrijven; bij een ieder verloopt de ziekte weer anders. Het zou in ieder geval fijn zijn als er enige stabiliteit komt voor jullie, qua medicatie en/of dieet en dat het daarmee te doen is... Ik hoop het echt van harte, en datjullie dan toch van jullie trouwdag kunnen genieten joh! En ook sterkte met de baan van je vriend....
handkus-smile
Psalm 25:2 (ber.)

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 16 apr 2011 13:40

@ jacootje wat een zorgen zo ineens, en wat moeilijk is dat als je je vriend zo ziet lijden. Ik wens jou maar ook je vriend veel sterkte, in de onderzoeken uitslagen. Daarnaast hoop ik dat het huis, en de laatste voorbereidingen jullie nog wat afleiding kunnen geven!

Sterkte!!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 apr 2011 10:15

Tjonge, wat heftig voor jullie zeg! Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 18 apr 2011 08:14

Wat een hartelijke en lieve reacties weer! Fijn dat jullie zo meeleven. Ik ben blij dat ik hier in elk geval een klankbordje hebt :wink:
Afgelopen weekend ging het allemaal prima met Steven en hebben we nog behoorlijk wat ondernomen. Vrijdagmiddag hebben we vanalles verhuisd aan gereedschap en kasten voor in de schuur. Was niet echt heel licht werk ofzo... :-oo
Zaterdagmorgen zijn we nog druk aan t klussen geweest, zaterdagmiddag op verjaardag, en zaterdagavond nog wezen zingen in Dordrecht. Al met al een drukke dag, maar hij hield zich prima! Alleen toen we zaterdagavond thuis kwamen wastie supermoe! Maar dat is best logisch :wink:
Vandaag weer naar het ziekenhuis voor een MRIscan. Ben benieuwd hoe het gaat...
Szent az Úr

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 18 apr 2011 18:42

spannend allemaal zeg, wanneer krijgen jullie de uitslag van de mri?
en willen ze dan afhankelijk daarvan een behandeling gaan starten?
sterkte ermee samen!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 18 apr 2011 19:58

vpk schreef:spannend allemaal zeg, wanneer krijgen jullie de uitslag van de mri?
en willen ze dan afhankelijk daarvan een behandeling gaan starten?
sterkte ermee samen!

Over 2 weken hebben we gesprek met de behandelend arts, dan krijgen we ook de uitslag en het vervolg te horen. Steven werd vanavond al gebeld vanuit het UMCU dat ze wat gevonden hadden, maar hij wilde niet datie nu nog een arts erbij kreeg die hem zou behandelen en heeft gezegd dat deze arts het door moet geven aan zijn behandelend arts. Zeer waarschijnlijk wordt het gesprek vervroegd i.v.m. de uitslag van de MRIscan... Dat zag er namelijk niet zo best uit. Maar ik wil het eerst van de behandelend arts horen, voordat ik hier vanalles neerzet :wink: Wordt dus vervolgd :)
Szent az Úr

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 apr 2011 17:56

Oei... naar!
Sterkte met het (toeleven naar het) komende gesprek ook...

Knuffel voor jou!

Terug naar “Archief”