Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

gempa
Kapitein
Kapitein

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor gempa » 12 apr 2011 12:30

helmen weet ik niet, ik heb het nooit gedaan er zijn ook onderzoekn die uitwijzen dat het juist gevaarlijker is omdat kinderen zich vrijer voeln en de rest van het verkeer ook
Laatst gewijzigd door gempa op 12 apr 2011 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 12:31

Evelien schreef:Kent iemand een Daltonschool? Heeft iemand van jullie een van de kinderen op zo'n school zitten?

Ik ben er niet zo'n voostander van. Een kind mag geloof ik in zijn eigen tempo leren en de oudere kinderen leren de jongere kinderen. Als je dus een kind hebt dat goed mee kan komen, is het goed de pineut, omdat het vaak de andere moet helpen. Nu heb ik er niets op tegen om andere te helpen, maar ik denk dat dat toch meer een taak is voor de onderwijzer. Wij hebben daarom bewust de daltonschool in onze buurt gemeden en gaan kijken naar een school waar gewoon les gegeven wordt.

@ miss F een buggydrager is echt heel fijn. Ik heb het ook voor onze dochter. Zoonlief moet gewoon meelopen.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 12:39

Hier hebben we ook heel bewust gekozen voor regulier onderwijs. Op loopafstand hebben we nog een Jenaplan-school en een Daltonschool. Ik vind dat allemaal niets. Natuurlijk heeft alles voor- en nadelen, maar dat wat ajl beschrijft vind ik voor kinderen niet goed. Als je namelijk goed mee komt, dan ben je de 'pineut', maar als je niet goed mee komt, dan vind ik dat de onderwijzer daar verantwoordelijk voor is: die moet helpen, niet oudere/betere kindjes.

Bovendien: zoonlief is een dromer. Die gaat het heel hard nodig hebben in zijn leven, dat mensen hem er even op wijzen, dat er iets moet gebeuren. Een meester/juf die hem bij de les houdt, is dan wel zo fijn :lol:

Vanochtend maakten de peuterjuffen zich weer zorgen. Hij is een beetje een watje, op een hele lieve en aandoenlijke manier. Als kindjes hem slaan ofzo, dan doet hij niks terug. Daar maken ze zich zorgen over. Zucht. Die peuterjuffen. Wat willen ze nou, dat hij die kleine kindjes in elkaar timmert, ofzo?

Verder wel heel herkenbaar. In zijn papieren/dossiertje uit Nigeria staat ook, dat hij een zacht karakter heeft. Hij kon zich nooit echt voegen naar het tehuisleven, is nooit een echt tehuiskind geworden. Hij kwijnde weg in plaats van dat hij harder werd.

Tja. Het zal wel goed komen op school. Die peuterjuffen kunnen me echt altijd zo helemaal onzeker maken. Grrrrr.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 apr 2011 12:44

Hier heb je maar 1 type school. Dus of dat, of op kostschool ;) Nu vraag ik dus snel de formulieren aan voor kostschool hahaha ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 apr 2011 12:47

Dat doe jij ECHT niet 8)

Ben je al weer gekalmeerd?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 apr 2011 12:52

Milan kan nu net 2 maandjes fietsen ofzo.. nou nog niet eens 2 denk ik. En hij wordt al bijna 6! ik vind het wel handig dat hij nu kan fietsen, want nu kan ik op vrijdagmiddag Matteo op de fiets naar de peuterschool brengen. Manoël zit dan voorop, Matteo achterop en Milan fietst naast mij! :D

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 apr 2011 12:58

hier fietsten ze idd ook pas zonder zijwielen tussen de 5 en de 6, behalve de jongste durfal, die was net 4

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 apr 2011 13:03

Galateia schreef:Dat doe jij ECHT niet 8)

Ben je al weer gekalmeerd?

:mrgreen: Ehm....Michael heeft even lekker time out gehad op zijn slaapkamer. Het begon vanochtend al toen hij een klein bootje dat ik van manlief had gekregen, kapot had gemaakt. Nadat ik hem had gevraagd er zachtjes mee te doen en hij toch de noodzaak zag het hard tegen mijn bed aan te gooien :roll: Dan is de toon al gezet he ;) Verder moet ik hem alles voeren op het moment en luistert hij voor geen centimeter. Maar ondertussen wel de hele boel bij elkaar bazen. Koekjes pikken, boeken scheuren, de computer aan en uit zetten. Hij is echt weer lekker bezig :)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 apr 2011 19:33

Evelien schreef:Kent iemand een Daltonschool? Heeft iemand van jullie een van de kinderen op zo'n school zitten?

Ik ken het wel op Vathorst zit er ook één maar wij kiezen ook voor de "normale" school hier gewoon in het dorp.

Laura ik zat ff hardop te lachen hier..zie je gaan met je helm en je knottie!! :mrgreen:

Ajl dan zou ik voor zo`n fiets achter je fiets aangaan als je snap wat ik bedoel.. :lol:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 apr 2011 20:14

Timon fietst hier nog maar amper op zijn driewieler, die heeft op z'n 15e nog zijwieltjes aan z'n fiets vrees ik 8-[

Ik loop liever dan dat ik fiets, dus ik ben dan ook heel blij met mijn tandemwagen. Af en toe gaan we wel met z'n drietjes op de fiets naar de psz (4 km verderop) en dan vind ik een heeeele prestatie van mezelf. De stad hier is niet zo heel fiets-vriendelijk, dus misschien dat wij Timon als hij zelf fietst (als ie 16 is en zonder zijwieltjes durft :mrgreen: ) ook wel een helm opzetten.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 apr 2011 20:25

gempa schreef:helmen weet ik niet, ik heb het nooit gedaan er zijn ook onderzoekn die uitwijzen dat het juist gevaarlijker is omdat kinderen zich vrijer voeln en de rest van het verkeer ook

Dat vind ik dus juist met zwembandjes en daarom krijgt Michael die hier niet standaard om maar...in Nederland mocht hij het zwembad niet in zonder bandjes. Het is maar net waar je woont dus ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 apr 2011 21:18

zoveel mensen zoveel dingen...

Ik ben dat lopen zoohooo zat dat ik kleine stukjes al fiets met marijn en julia. Marijn kan nog niet zelfstandig gaan zitten, maar als ik hem neerzet zit hij wel zelfstandig. overigens moet het wel mooi droog weer zijn, ga hem nog niet blootstellen aan de hollandse wind op de fiets.
Wat helpmjes betreft.. dat mogen ze wt mij betreft verplichten, net als de brommerhelm, goed plan. Denk zelf dat het aan je kind ligt of die nu wel of niet wilder doet. VOlgens mij bednekt een kind van een jaar of 7/8 nog niet dat hij rustig moet rijden zonder helm op. maar dat is voor mijn gevoel.

Tja.. dalton ed.. ben er niet zo van, doe mj maar regulier... al vind ik wel dat je dan ook als ouder kritisch moet blijven.

Hoezo moet een kind dan doen... het is toch juist goed dat ze niet tyerugmeppen op de peuterspeelzaal? ik snap geloof ik jullie peuterjuffen niethelemaal. Komt hij wel naar de juf toe om te zeggen dat pietje of klaasje hem gemept heeft?

Laura.. pffff..... julia zou al tig keer op de gang hebben gezeten. Tegenwoordig is er elke dag een moment van strijd... als die s morgens is geweest gaat het heel de dag goed, maar het kan ook heel de dag goed gaan end an is het strijd omdat ze roosvicee oid in bed wil... pffff...

ow... iemand wiens kind bang was/is voor vliegen? en wat doe je dan? Nu is het nog versterkt omdat we vanmorgen opeens een mus bij ons binnen hadden.. dnek op de drempel gezeten toen ik terug kwam van de kliko naar binnen gehipt.. maar ik had em niet gezien.. Juul helemaal in paniek.. duurde ook nog een poos voordat tie eens moe was die vogel, zodat ik em eindelijk kon pakken.. Maar zodra er een vlieg vliegt.. is ze helemaal in paniek...

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 13 apr 2011 09:12

paprikameisje2 schreef:zoveel mensen zoveel dingen...

Ik ben dat lopen zoohooo zat dat ik kleine stukjes al fiets met marijn en julia. Marijn kan nog niet zelfstandig gaan zitten, maar als ik hem neerzet zit hij wel zelfstandig. overigens moet het wel mooi droog weer zijn, ga hem nog niet blootstellen aan de hollandse wind op de fiets.
Wat helpmjes betreft.. dat mogen ze wt mij betreft verplichten, net als de brommerhelm, goed plan. Denk zelf dat het aan je kind ligt of die nu wel of niet wilder doet. VOlgens mij bednekt een kind van een jaar of 7/8 nog niet dat hij rustig moet rijden zonder helm op. maar dat is voor mijn gevoel.

Tja.. dalton ed.. ben er niet zo van, doe mj maar regulier... al vind ik wel dat je dan ook als ouder kritisch moet blijven.

Hoezo moet een kind dan doen... het is toch juist goed dat ze niet tyerugmeppen op de peuterspeelzaal? ik snap geloof ik jullie peuterjuffen niethelemaal. Komt hij wel naar de juf toe om te zeggen dat pietje of klaasje hem gemept heeft?

Laura.. pffff..... julia zou al tig keer op de gang hebben gezeten. Tegenwoordig is er elke dag een moment van strijd... als die s morgens is geweest gaat het heel de dag goed, maar het kan ook heel de dag goed gaan end an is het strijd omdat ze roosvicee oid in bed wil... pffff...

ow... iemand wiens kind bang was/is voor vliegen? en wat doe je dan? Nu is het nog versterkt omdat we vanmorgen opeens een mus bij ons binnen hadden.. dnek op de drempel gezeten toen ik terug kwam van de kliko naar binnen gehipt.. maar ik had em niet gezien.. Juul helemaal in paniek.. duurde ook nog een poos voordat tie eens moe was die vogel, zodat ik em eindelijk kon pakken.. Maar zodra er een vlieg vliegt.. is ze helemaal in paniek...

Kan het niet zijn dat ze denkt dat die vlieg een wesp of een ander stekend beest is? Een wespensteek kan namelijk best pijnlijk zijn. dochterlief was bang voor alles dat vloog nadat ze door een wesp te pakken was genomen.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2011 09:53

we zijn zaterdag bij de opa en oma van mn man geweest en die gaven me 20 euro om iets leuks te kopen voor de kinderen. mn zus heeft deze gehaald. was nu in de aanbieding van 69,99 voor 25 euro! \:D/ De kinderen vinden het helemaal geweldig! het is echt super leuk en sterk spul! Hij is groter dan hij op het plaatje lijkt Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 apr 2011 12:02

trijntjejohanna schreef:we zijn zaterdag bij de opa en oma van mn man geweest en die gaven me 20 euro om iets leuks te kopen voor de kinderen. mn zus heeft deze gehaald. was nu in de aanbieding van 69,99 voor 25 euro! \:D/ De kinderen vinden het helemaal geweldig! het is echt super leuk en sterk spul! Hij is groter dan hij op het plaatje lijkt Afbeelding

die is zohooo leuk!! wij hebben hem ook, vorig jaar bij de intertoys was die voor 20 euro... we hebben een half uur voor de winkel staan wachten want er waren er maar zeven binnengekomen! :) en ook zeven wchtende mensen.. dus iedereen die later kwam had pech.

Neeh, denk niet dat ze denkt dat het een wesp ofoz is. Zelfs vliegjes die haast neit te zien zijn met het blote oog is ze al een en al paniek. Ik ken dat niet, want ik ben totaal niet bang voor wespen oid, manlief ook niet. Dus die angst neemt ze ook neit van ons over.

Terug naar “Archief”