Mortlach schreef:Om hier toch even wat over te zeggen: dit komt wel heel erg dichtbij de uitspraak van veel christenen, ook hier, waarin ze stellen wél respect te hebben voor de moslims als mens, maar niet voor hun geloof. Dat is trouwens een uitspraak die ik net zo goed niet begrijp.
Ik ook niet.
Mijn naaste buren zijn moslims, ik woon in een buurt met heel veel moslims en ik respecteer ze, zoals ze zijn. Ik zal het niet in mijn hoofd halen te gaan evangeliseren om maar wat te noemen.
Zij doen in veel gevallen hetzelfde als wij: ze proberen hun kinderen op te voeden tot goede burgers. Ze gaan naar de moskee - in ieder geval op vrijdag - zoals wij naar de kerk gaan, ze sturen hun kinderen naar Koranles.
Er is maar één ding waarop ik ze aanspreek - Turken en Marokkanen - en dat is op taalgebruik.
Als kleuters op school komen met een taalachterstand waar je u tegen zegt, vind ik dat een schande, want veel van de ouders die nu kleine kinderen hebben zijn hier opgegroeid, hebben hier de school doorlopen dus spreken vloeiend Nederlands. Tweetalig opvoeden heb ik geen enkel probleem mee, wel als ze thuis uitsluitend en alleen Turks of Marokkaans spreken. Maar dat heeft op zich niks met religie te maken.
Schelpje3 schreef:Riska noch ik, zitten op een moslimforum

Graag bij jezelf houden en me niet ongevraagd noemen.