Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 12:11

vpk schreef:
MissF schreef:Pff, opeens moet alles netjes ofzo de tuin beviel me opeens niet meer, dus een roze tafelkleed gekocht, roze kaarsen, potjes geverfd met roze verf, zodat er wat kleur bij komt.

zou het soms een meisje worden :-k :mrgreen:

ajl schreef:
Evelien schreef:Mijn huisarts is niet zo fan van emasefene. :oops: Eigenlijk kan ik wel zonder, maar in sommige gevallen vindt k het wel prettig. Maar dan moet ik een afspraak maken bij de huisarts heb ik nou ook niet zo heel veel zin in.

Ik kan mij de reactie van je huisarts wel voorstellen. Op zich ben ik ook niet zo happig op het gebruik van medicatie tijdens een zwangerschap. Ik krijg dan altijd van die sotanonschrikbeelden. Ook nu vind ik het gebruik van medicatie nog steeds niet fijn. Ik word toch wel behoorlijk slaperig van de emesafene en ga er vanuit dat het kind dat ook word. De placenta houdt medicatie namelijk niet tegen......en dat vind ik zelf niet zo'n fijne gedachte.
Dit is trouwens geen preek naar jou toe hoor :wink:

zou dat echt zo zijn, dat je kindje er dan ook suf van wordt? had ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. ik had 'em ook 1x 's ochtends thuis genomen voor ik naar mijn werk ging. moet 45 km rijden, maar zat zowat te slapen in de auto! echt heel erg... de volgende keren nam ik 't dan pas op m'n werk in..
had wel zoiets toen het beter ging van als het zonder kan dan doe ik het zonder, maar aangezien in de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan ga ik ervanuit dat dat goed onderzocht is. maar hoe minder hoe liever natuurlijk!
overigens kon ik het zo bij de apotheek ophalen na een telefoontje met de assistente, hoefde er niet voor langs te komen bij de ha.

Mijn schoonzus heeft het bij mij voorgeschreven :wink: . Zij voelde tijdens het gebruik beduidend minder 'leven' van het kind en toen zij dit navroeg in het ziekenhuis bij de gyn beaamde hij dat dit zeker kon door het gebruik van emesafene. Ik zet mn wekker om het in te nemen om 3.00 uur, want ik heb er juist 's morgens de meeste last van en de inwerktijd duurt toch 2 uur.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 apr 2011 12:16

liefie schreef:@Vpk snapt je dochtertje het een beetje dat er een baby in je buik zit?

nou, in hoeverre ze het echt 'snapt' dat vraag ik me af, maar ze heeft het er wel steeds over. als iemand het over een baby heeft dan is het: 'baby in mama buik', en ze wil ook steeds onder mijn trui 'baby kijken' zegt ze dan. en dan aait ze over mijn buik of geeft ze een kusje. wel heel schattig.
of dan zegt ze: em grote sus, baby klein, eers oeien (eerst groeien) :lol:
maar als er dan straks daadwerkelijk een baby is vraag ik me af of ze snapt dat die nou in mijn buik heeft gezeten..

leuk he liefie, om die laatste dingen te plannen en af te ronden.
heb je alleen nog dagdiensten tot aan je verlof? en wanneer gaat dat ook weer in?

@ ajl: das ook nog een idee ja. misschien dat je dan ook minder suf bent op je werk dan wanneer je het net van te voren hebt ingenomen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 12:21

@VPK echt snappen zal ze het ook wel niet maar het is wel heel lief!
Ik heb de laatste week van april vakantie (22 april laatste werkdag) en mijn verlof gaat officieel 3 mei in (4 weken van te voren)
volgens mij heb ik nu nog 6 ochtenddiensten en dan vanavond mijn laatste avonddienstje.
Wanneer ga jij met verlof? Blijf je wel werken als de 2de er is?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 apr 2011 12:33

eind juli gaat mijn verlof in, das 6 weken van te voren.
als alles goed gaat wil ik proberen 2 dg in de week te blijven werken
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 12:34

Lekker, al bijna verlof Liefie! Ben benieuwd naar je kamertje, en het wiegje :D
vpk, haha, dat zei iemand anders ook al, maar ik ben nou eenmaal een enorme roze fan, dus als ik de kans krijg, komt er roze. In de woonkamer wil mijn man het echt niet, maar buiten mag net ;)

Hoeveelheid kleertjes: bij Jurian had ik dus weinig, 2 of 3 pakjes ofzo denk ik, de rest gewoon gekregen tijdens de kraamweek. Was ook prima, maar wel jammer dat we niet al die kleertjes eerst op konden hangen, omdat hij ze gelijk aan moest. Nu heb ik 1 pakje gekregen, verder nog niks gekocht, al ben ik wel van plan om de eerste kleertjes te gaan naaien, dat lijkt me wel leuk. En ik weet toevallig dat mijn moeder bezig is met een 10 dagen pakket, en dat daarin ook kleertjes komen. Dus dat komt vast goed. Wel nog wat rompertjes kopen, want die van Jurian zijn toch niet allemaal zo mooi meer.
Ik blijf het alleen lastig vinden wat je nou koopt voor een zomerkindje, lange mouwen rompers of juist korte of zonder mouwen? Lastig hoor
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 12:37

Ik had korte mouwen rompers en zonder mouwen rompers. Toen zoonlief geboren was, was het ruim 30C en hij lag overdag gewoon in een Jio en Janneke romper. 's Avonds deed ik hem wat warmers aan. Verder kleed je een klein kindje toch wel vaak met lange mouwen aan, dus dan gebruikte ik de rompers zonder mouwen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 12:55

@VPK lekker hoor met verlof midden in de zomer!

@MissF Hier ook roze fan hoor en mijn man maakt het echt niks uit wat voor kleur we in de huiskamer hebben als het maar gezellig is zegt hij altijd :D Maar het is geen roze gekte hier hoor haha.
Ons kinderkamertje kan echt geen roze hebben al wordt het een meisje (alle aankleding in huis is grotendeels mijn idee maar het kinderkamertje mijn man zijn idee)
Klinkt wel erg leuk zo in je tuin!
Korte mouwen kleding heb ik nog niet maar meestal hebben ze de eerste dagen wel lange mouwen aan en anders hebben we rompers zonder mouwen zat.
Wij hebben nu een stuk of 4 pakjes maar ga morgen toch nog even in de stad snuffelen met mijn zusje :lol:

@AJL Hoef je niet over te geven of wel? Hopelijk heb je je pillen snel niet meer nodig.

Ik mocht emasefene ook gaan gebruiken toen ik de eerste 16 weken zo misselijk was maar wilde het echt niet was bang dat ik dan niets van kwaaltjes meer had en daar onzeker van werd :oops:
Huisarts vond dat geen probleem al mocht ik ze altijd ophalen als het echt niet meer ging. Maar ik had wel het geluk dat ik niet over moest/kon geven.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 apr 2011 12:57

ajl wat leuk!! gefeliciteerd!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 13:13

liefie schreef:
@AJL Hoef je niet over te geven of wel? Hopelijk heb je je pillen snel niet meer nodig.

Ik mocht emasefene ook gaan gebruiken toen ik de eerste 16 weken zo misselijk was maar wilde het echt niet was bang dat ik dan niets van kwaaltjes meer had en daar onzeker van werd :oops:
Huisarts vond dat geen probleem al mocht ik ze altijd ophalen als het echt niet meer ging. Maar ik had wel het geluk dat ik niet over moest/kon geven.

Ik hoefde nog niet over te geven, maar het zat er wel tegen aan. Ik ben het gaan slikken met 6 weken en bij de vorige zwangerschap ging ik vanaf 8 weken overgeven tot week 20. Ik moet eerlijk zeggen dat ik die bui al aan zag komen. Ik ben nog steeds misselijk, ondanks de emesafene, maar het gaat zo veel beter.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 13:23

@AJL Groot gelijk om het te slikken. Als ik moest overgeven had ik het ook geslikt hoor maar dat was gelukkig niet nodig. Gaat werken nu wel of valt het zwaar?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 13:29

gaat op zich prima. Het is hier erg stressen, veel opzeggingen van collega's en de daarbij behorende zaken die vrijkomen. Dus het afbouwen en overnemen van mijn bestand kan ik straks wel vergeten :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 13:37

k ben m een beetje aan het orienteren op wat babyspullen (zoals een box). Waar moet je opletten bij een box? Verstelbaar weet ik. Maar verder nog tips/ideen? Wij geen voor een tweede handse.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 13:48

@Ajl vervelend dat het zo stressen is! hopelijk wordt het snel wat rustiger.

@Evelien Wij hebben gewoon een box uitgezocht die we mooi vonden volgens mij hoef je niet op bepaalde dingen te letten hoor.
Verstellen van bodem is wel heel handig maar volgens mij niet perse nodig (al kan dat volgens mij wel met de meeste boxen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 14:42

Evelien, de tip die ik kreeg van mijn moeder toen ik een box uitzocht, was de spijlen. Ik vind die boxen met vierkante spijlen heel mooi, maar mijn moeder zei dat dat helemaal niet fijn vasthoudt voor zo'n kleintje, als ze zich op gaan trekken. Dus hier gewoon ronde spijlen. En de kleur natuurlijk, maar verder maakt het volgens mij niet zoveel uit.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 12 apr 2011 14:45

ik had zon jaren 50/60 box, heerlijk geval, niet te groot, makkelijk inklapbaar, ik heb de verstelbare bodem niet gemist

Terug naar “Archief”