Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 11 apr 2011 18:45

Bij ons past het echt niet. De auto van mn man hebben wij vorige maand naar de sloop gebracht en in mijn Twingo passen echt geen drie zitjes. Het is nu al stapelen als wij met zn allen weggaan c.q. uit logeren gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 apr 2011 18:51

Mijn huisarts is niet zo fan van emasefene. :oops: Eigenlijk kan ik wel zonder, maar in sommige gevallen vindt k het wel prettig. Maar dan moet ik een afspraak maken bij de huisarts heb ik nou ook niet zo heel veel zin in.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 11 apr 2011 19:01

Wat leuk AJL! Gefeliciteerd! Enne, het verbaast mij ook niet echt hoor! :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 apr 2011 19:06

Wauw, mooie foto Lammetje! Ik vind het wel bescheiden hoor, die tweede die je plaatste ook. Maarja, ik groei nou eenmaal meer dan gemiddeld denk ik ;)
Dat auto probleem kennen we ja. Maar dan dat we een 3 deurs hebben, en dat vind ik zo'n gedoe, om 1 kind achterin te wurmen. Dus gaat mijn man een 5 deurs lease auto rijden, en ik de Mazda met 5 deuren die we toch al hebben. Dan gaat de 3 deurs eruit. Beetje luxe probleem, maar wel makkelijk en goedkoop op te lossen zo ;)
Pff, opeens moet alles netjes ofzo :roll: de tuin beviel me opeens niet meer, dus een roze tafelkleed gekocht, roze kaarsen, potjes geverfd met roze verf, zodat er wat kleur bij komt. Morgen de plantjes erin zetten als de potjes droog zijn. Mijn man legt zich er volgens mij maar bij neer ;) hij snapt niet waar ik allemaal zin in heb, maar vindt het gelukkig allemaal prima ;)
Nu heb ik het wel weer een beetje gehad, lekkere zere rug en bekken enzo, maar dat moet ik er maar voor over hebben als ik toe geef aan die nesteldrang, eigen schuld :D

Reacties waren hier eigenlijk allemaal wel heel leuk. Op mijn werk hadden ze het sowieso verwacht. Bij Jurian een beetje, omdat wij nou eenmaal getrouwd waren, en dan 'krijg' je kinderen. Zo gaat dat in hun wereld. Dat ik nog jong ben, daar waren ze al aan gewend. Maar ze vonden de 2,5 jaar die er straks tussen Jurian en baby zitten wel veel, want in hun wereld trouw je als je 30 bent, dan krijg je meteen 2 kinderen snel achter elkaar, als dat lukt enzo, en dan ga je weer verder met leven ofzo. Zulke rare gedachtegangen eigenlijk...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 11 apr 2011 20:07

Het opblaasbare Easycarseat autostoeltje is dat niet wat voor jullie Lammetje?

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 11 apr 2011 20:09

Gefeliciteerd, ajl! Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 apr 2011 21:23

Ajl, gefeliciteerd met je/jullie zwangerschap. Hopelijk kun je snel weer zonder medicijnen. En goed doen met tussentijden en aantal kinderen doe je niet gauw. Of te snel of te lang er tussen, je hebt al beide geslachten en weet wat niet meer.
Succes met een andere auto zoeken.

Ag, nog geen baby die eruit wil? Succes met de laatste loodjes.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 apr 2011 07:34

Evelien schreef:Mijn huisarts is niet zo fan van emasefene. :oops: Eigenlijk kan ik wel zonder, maar in sommige gevallen vindt k het wel prettig. Maar dan moet ik een afspraak maken bij de huisarts heb ik nou ook niet zo heel veel zin in.

Ik kan mij de reactie van je huisarts wel voorstellen. Op zich ben ik ook niet zo happig op het gebruik van medicatie tijdens een zwangerschap. Ik krijg dan altijd van die sotanonschrikbeelden. Ook nu vind ik het gebruik van medicatie nog steeds niet fijn. Ik word toch wel behoorlijk slaperig van de emesafene en ga er vanuit dat het kind dat ook word. De placenta houdt medicatie namelijk niet tegen......en dat vind ik zelf niet zo'n fijne gedachte.
Dit is trouwens geen preek naar jou toe hoor :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 08:00

Ik gebruikte 1 pilletje voor de nacht zodat ik wel gewoon goed kon slapen. Want als ik slecht sliep dan was ik die dag helemaal niks.

Maar goed nu gaat het wel stukken beter als in de eerste weken. :wink:

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 12 apr 2011 09:00

Sophie77 schreef:Gefeliciteerd, ajl! Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 apr 2011 09:44

Ons ukkie is weer goedgekeurd bij de vk net. Ze schatte het als een gemiddeld kindje, iets kleiner dan Jurian. Hij lag keurig met het koppie naar beneden. Al heb ik het idee dat hij nog steeds heen en weer schuift, en echt niet altijd zo netjes ligt. De tijd van het uitstekende koppie en kontje is hier ook weer aangebroken :D Dan komt er toch een enorme bult op mijn buik. Blijkbaar dus het kontje, zoals het nu ligt.
Vandaag maar even rustig aan doen verder, gister echt een beetje te druk geweest. Alleen even beneden poetsen en de plantjes overzetten in de roze potjes, dan is dat ook weer klaar. Binnenkort ga ik eens een dagje met mijn moeder babyshoppen denk ik. Tot nu toe had ik er nog neit echt veel zin in, maar nu de 30 weken eraan komen, krijg ik toch wel zin. We moeten nog wat mandjes voor de babykamer, gordijnen enzo. Beetje aankleding.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 12 apr 2011 09:45

Ajl: van harte! Een goede zwangerschap gewenst en sterkte met de misselijkheid en moeheid enzo...

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 12 apr 2011 11:43

MissF schreef:Pff, opeens moet alles netjes ofzo de tuin beviel me opeens niet meer, dus een roze tafelkleed gekocht, roze kaarsen, potjes geverfd met roze verf, zodat er wat kleur bij komt.

zou het soms een meisje worden :-k :mrgreen:

ajl schreef:
Evelien schreef:Mijn huisarts is niet zo fan van emasefene. :oops: Eigenlijk kan ik wel zonder, maar in sommige gevallen vindt k het wel prettig. Maar dan moet ik een afspraak maken bij de huisarts heb ik nou ook niet zo heel veel zin in.

Ik kan mij de reactie van je huisarts wel voorstellen. Op zich ben ik ook niet zo happig op het gebruik van medicatie tijdens een zwangerschap. Ik krijg dan altijd van die sotanonschrikbeelden. Ook nu vind ik het gebruik van medicatie nog steeds niet fijn. Ik word toch wel behoorlijk slaperig van de emesafene en ga er vanuit dat het kind dat ook word. De placenta houdt medicatie namelijk niet tegen......en dat vind ik zelf niet zo'n fijne gedachte.
Dit is trouwens geen preek naar jou toe hoor :wink:

zou dat echt zo zijn, dat je kindje er dan ook suf van wordt? had ik eigenlijk nooit zo over nagedacht. ik had 'em ook 1x 's ochtends thuis genomen voor ik naar mijn werk ging. moet 45 km rijden, maar zat zowat te slapen in de auto! echt heel erg... de volgende keren nam ik 't dan pas op m'n werk in..
had wel zoiets toen het beter ging van als het zonder kan dan doe ik het zonder, maar aangezien in de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan ga ik ervanuit dat dat goed onderzocht is. maar hoe minder hoe liever natuurlijk!
overigens kon ik het zo bij de apotheek ophalen na een telefoontje met de assistente, hoefde er niet voor langs te komen bij de ha.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 apr 2011 11:45

@Vpk, dat kon ik ook en dat heb ik toen ook gedaan. Maar toen ik vroeg of het geen gevaar is? toen zei ze ik zal dit wel even met de huisarts over leggen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 apr 2011 12:03

@MissF fijn dat alles goed is lekker van genieten.

@Vpk snapt je dochtertje het een beetje dat er een baby in je buik zit?

Hoeveel setjes kleding hebben jullie voor de eerste week? Volgens mij is de kleine aan het indalen want zijn kontje voel ik nu precies in het midden van mijn buik (eerst aan de rechterkant) en mijn buik zit volgens mij een stuk lager.
Af en toe ook echt een ongesteldheids gevoel en wat steken aan de onderkant. Maagzuur is ook wat minder geworden gelukkig.
Vanavond mijn allerlaatste avonddienst tot half september HEERLIJK :D Over 2 weken ben ik jarig en dan komen mijn vriendin en haar moeder de wieg in elkaar zetten en alle bekleding vastnaaien.
Ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat staan.

Ik ga maar eens een begin maken om alle lakens te strijken.

Terug naar “Archief”