En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor JeeWee » 10 apr 2011 21:22

ik wandel net terug van de herdenkingsbijeenkomst bij het wnkelcentrum, op een paar minuten van mijn huis..
Het leven bij ons in Alphen staat op z'n kop.
Net zie ik bevestigd wat ik al dacht: Tristan van der V. is christelijk opgevoed. Z'n vader is tekenleraar op de Driestar.
Bekende gezichten, ze zijn dood. Neergeschoten door een jongen die 'een van ons' was. Zoveel levens kapot gemaakt, ook dat van zijn familie...
Toen ik zojuist bij het winkelcentrum op straat stond te praten, kwamen overal de verhalen boven. Men kan er niet over uit.
Het blijft onbevattelijk
Laatst gewijzigd door JeeWee op 11 apr 2011 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: En dan staat het leven bij ons in Alphen op z'n kop...

Berichtdoor meribel » 10 apr 2011 21:25

heel veel sterkte gewenst! vooral omdat het extra dichtbij is als je in alphen woont

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 10 apr 2011 23:45

Ik heb het zelfs hier in Ierland op het nieuws kunnen zien. Ongelooflijk dat zoiets gebeurt.

Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 11 apr 2011 07:13

Sterkte, het is echt afschuwelijk!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2011 11:47

Ik krijg wat pb's over mijn opmerking 'één van ons'.
Misschien verkeerd begrepen, maar ik keek vooral bij mezelf naar binnen: we zijn kennelijk, ook als christen, zo geneigd tot álle kwaad als God ons niet behoedt...

Als ik daar zo rondloop, schiet het door me heen: wat is er toch van de wereld geworden?
Ja, het gebeurt vaker, maar nu zo heel dichtbij...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2011 12:37

Onbegrijpelijk dat een jonge man, die in 2006 een paar weken opgenomen is geweest wegens zware depressie, nu suicidaal was, een wapenvergunning had voor 5 wapens :shock: en ze ook nog in huis mocht hebben !!
Als het aan mij lag werden er helemaal geen wapenvergunningen afgegeven, alleen in bepaalde uitzonderlijke gevallen en dan nog aan mensen die geestelijk als stabiel mogen doorgaan. Desnoods keuren !

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 12:41

schelpje3 schreef:Onbegrijpelijk dat een jonge man, die in 2006 een paar weken opgenomen is geweest wegens zware depressie, nu suicidaal was, een wapenvergunning had voor 5 wapens :shock: en ze ook nog in huis mocht hebben !!
Als het aan mij lag werden er helemaal geen wapenvergunningen afgegeven, alleen in bepaalde uitzonderlijke gevallen en dan nog aan mensen die geestelijk als stabiel mogen doorgaan. Desnoods keuren !

Ach, over het algemeen gaat het het sportschieten toch best goed. Om nu die sport de nek om te draaien is misschien wat overdreven. Het is natuurlijk vreselijk, en in dit soort gevallen zou de schietclub een signalerende functie moeten hebben, maar iets verbieden vanwege een incident, hoe vreselijk ook, is geen goede oplossing.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 11 apr 2011 13:31

Mortlach schreef:
schelpje3 schreef:Onbegrijpelijk dat een jonge man, die in 2006 een paar weken opgenomen is geweest wegens zware depressie, nu suicidaal was, een wapenvergunning had voor 5 wapens :shock: en ze ook nog in huis mocht hebben !!

Ach, over het algemeen gaat het het sportschieten toch best goed. Om nu die sport de nek om te draaien is misschien wat overdreven. Het is natuurlijk vreselijk, en in dit soort gevallen zou de schietclub een signalerende functie moeten hebben, maar iets verbieden vanwege een incident, hoe vreselijk ook, is geen goede oplossing.

mee eens, mensen met een verschrikkelijke dwang om dit soort daden te plegen vinden hun weg helaas meestal wel, met of zonder vergunning van een schietvereniging ( men kan ook op andere manieren aan vuurwapens komen ) ( zie ook de verschrikkingen in dendermonde/belgie, geen vuurwapens maar net zo afschuwelijk )

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 13:54

Toch snap ik, alle verhalen overziend, niet dat deze jongeman wapens mocht bezitten.
Maar goed, er moeten lessen voor de toekomst geleerd worden, laten de heren juristen etc., maar kijken of alle regels goed zijn nageleefd. Paniekvoetbal en hypepolitiek moeten voorkomen worden, ook voor de omgeving van de slachtoffers (en de omgeving van de dader, niet te vergeten...)

meisje20
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor meisje20 » 11 apr 2011 14:38

afschuwelijk wat daar gebeurt is.
sterkte voor de familie van de slachtoffers!
laten we de ouders/familie van de dader niet vergeten. voor hun is het ook vreselijk.
Gods geduld is groot maar niet oneindig

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2011 14:50

Onbedoeld en ongewild werd het nog even grappig. Bij een vrouw werd de microfoon onder de neus geduwd, of zij het had gezien ? Jazeker, ze was in een winkel, zag die knul en deze begon in het wilde westen te schieten

jaapo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaapo » 11 apr 2011 16:13

Een dominee uit Alphen zag ik op tv met een juiste opmerking: Ik leg het allemaal bij God neer, want ik weet het ook niet. Geen woord te veel, geen woord te weinig. Ik denk, dat een ieder het hierbij moet laten, want vele gebeurtenissen zijn te groot voor de discussie of God daarbij was of hjuist niet, en of het Gods wil is of juist niet.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 11 apr 2011 17:01

Ik debk dat dat over blijft: leg het bij God neer.
God is in het lijden, dat mensen zelf veroorzaken.

Ik heb geen 'waarom-vragen'. Ik ben soms wel eens benieuwd naar het 'waartoe'.

Leer mij volgen mét mijn vragen.
Vader, wat U doet is goed...

Geen mens heeft hier een antwoord op. Het is niet te bevatten. En nu ik er zo dicht boven op zit, merk ik dat pas echt...

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 11 apr 2011 19:00

JeeWee schreef:Ik debk dat dat over blijft: leg het bij God neer.
God is in het lijden, dat mensen zelf veroorzaken.

Ik heb geen 'waarom-vragen'. Ik ben soms wel eens benieuwd naar het 'waartoe'.

Leer mij volgen mét mijn vragen.
Vader, wat U doet is goed...

Geen mens heeft hier een antwoord op. Het is niet te bevatten. En nu ik er zo dicht boven op zit, merk ik dat pas echt...

sterkte met alle wederwaardigheden.

dat deze jongen wapens had was inderdaad absurd. ik heb zelf wapens. ik heb nooit geweten dat dergelijke mensen toch nog in bezit van wapens konden blijven.
mijn buurman moest zijn geweer inleveren + jachtacte.....omdat hij een glaasje teveel gedronken had. deze man heeft diverse veroordelingen op zijn naam begrijp ik.........echt door het net geschoten blijkbaar met de controle :(

Riska

Berichtdoor Riska » 11 apr 2011 21:18

Vanmiddag op de radio een gesprek met de directeur van de Driestar.
Hij belt een docent of hij het al gehoord heeft.
"Ja" zegt die docent, "mijn zoon is de dader".
Gelukkig is op de Driestar een gelegenheid gegeven aan de leerlingen
om iets op te schrijven en veel van hen dachten ook aan de ouders, die docent dus.
Zo hoort het ook, zoals ook gisteren, naar ik begrepen heb, in de kerkdienst.

Nog iets wat ik erg goed vind is, dat de kerk gewoon open is voor ieder die even zijn emoties kwijt wil.

Het is verbijsterend en alles wat we kunnen doen is bidden voor allen die erbij betrokken zijn...

Terug naar “Archief”