Nagelbijten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Re: Nagelbijten...

Berichtdoor pannenkoek » 08 dec 2009 22:39

nagelbijters, mensentreiters....

Nou dan ben ik er ook één. afgekloven stompjes heb ik. bijna halve nagel(tjes)
Doe het al mijn kind zijn, 36 jr dus. vaak als ik niks te doen heb, onderweg in de auto of zo... [-X
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

mormeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor mormeltje » 18 dec 2009 13:07

Hmm... Herkenbaar! Ik trek al vanaf mijn 10e jaar velletjes van mijn vingers. Mijn vingers zien er niet uit, en ik loop erg vaak met pleisters om. Die stomme velletjes MOETEN er gewoon af. Net als dat ik niet kan tegen gele pukkeltjes, die MOETEN onmiddellijk weg!
Mijn ouders en vriend tikken me op mijn vingers als ik peuter, maar ik kan het maar niet laten. Het is haast dwangmatig! Maar om nou daarvoor ook in therapie te gaan... ;)
What goes around, comes around

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 19 jan 2010 16:55

Erg herkenbare reacties. De redenen van nagelbijten zijn bij mij zowel stress als verveling. ALs ik op vakantie ben geweest kom ik standaard met mooie nagels thuis omdat ik me simpelweg goed vermaakt heb en geen stress heb gehad. Helaas is altijd op vakantie gaan een erg dure oplossing :-k

Tip:
Als je niet in één keer kunt stoppen is het aan te raden om eerst met één hand te stoppen. Je kunt dan nog volop op de nagels van je ene hand bijten maar ook je eigen afleren om van aangroeiende nagels af te blijven. Aan te raden is om de rechterhand netjes te houden als je rechtshandig bent omdat je daar dan het meeste mee doet (bij linkshandig dus de linkerhand). Als het gelukt is om de nagels van één hand netjes te houden kun je gesterkt door het resultaat ook met de andere hand stoppen.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Lampie

Berichtdoor Lampie » 15 feb 2010 12:53

Dan heb ik nog een andere reden waarom je nagels zou kunnen bijten. Zelf heb ik er namelijk ook last van, maar ik doe het niet uit verveling of door stress, maar als ik nadenk. Zodra ik ergens iets dieper over na moet denken begin ik automatisch mijn nagels in te korten.

Het heeft wel één voordeel, ik heb nooit last van vuil onder mijn nagels, omdat het er simpelweg niet onder kan komen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 apr 2011 21:30

Nou, onze zoon deed het ook, had ie vast van mij.
Het randje vinger wat onder mijn nagel door komt is net zo groot als het nageltje wat er nog zit.
Heel weinig dus.
Onze zoon is vorige wk geopereerd aan een ingegroeide teennagel.
Mede daardoor is ie gestopt met nagelbijten. O o, wat zien ze er bij hem nu mooi uit.
Heb er sinds afgelopen zondag niet meer aangezeten. 4 dagen is voor mij heel lang hoor.....
Er komt een klein inimienie wit randje...
Het is zo verleidelijk, maar het staat wel mooier, nu de rest nog...
Gewoon wel alle 10 gelijk. Heb ook wel eens een 'reserve vinger' gehad, maar dat ging niet goed. Vergat gewoon welke vinger het was, nu mag ik helemaal niet bijten.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 08 apr 2011 12:35

Wat echt werkt:
minimaal 2 jaar lang gelnagels. Dan is het nagelbijten uit je 'brein' zegt men. Als je het korter doet werkt het niet.
Ik had het een jaar, maar 1 maand erna beet ik weer...
Dus ga binnenkort maar starten met een 2 jarenkuurtje.

Ik bijt gewoon altijd, relaxt, ontspannen, gestresst enz.. Baal er echt van. Heb het meestal ook niet door.
(bij een spannende film doe ik wel eens mijn handschoentjes aan, anders zijn ze allemaal erg kort ](*,) )
Time flies when you have none!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 08 apr 2011 14:04

Sterretje schreef:Wat echt werkt:
minimaal 2 jaar lang gelnagels. Dan is het nagelbijten uit je 'brein' zegt men. Als je het korter doet werkt het niet.
Ik had het een jaar, maar 1 maand erna beet ik weer...
Dus ga binnenkort maar starten met een 2 jarenkuurtje.

Ik bijt gewoon altijd, relaxt, ontspannen, gestresst enz.. Baal er echt van. Heb het meestal ook niet door.
(bij een spannende film doe ik wel eens mijn handschoentjes aan, anders zijn ze allemaal erg kort ](*,) )

Ik zat vanmorgen in de auto en ja hoor,....bijna weer mis. Ik moet gewoon wat te frunniken hebben. Daarom brei, borduur en schilder ik graag.

juf89
Mineur
Mineur

Berichtdoor juf89 » 08 apr 2011 14:25

bij mij is het niet bijten, maar pulken. in mijn kinder jaren heeft mijn broer er alles aan gedaan om het af te leren. ook een aantal vriendinnen proberen mij het af te leren, maar het lijkt wel hopeloos. hoop dat ik ooit eens gewoon mooie nagels krijg, want dit ziet er niet uit.
Kijk omhoog en zie wat nog verborgen is

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 08 apr 2011 18:48

Hier nog een bijter 8-[ Ik doe het ook altijd. Het enige geluk is dat ik ze niet echt afkluif, maar er altijd een randje nagel te zien blijft. Twee jaar gelnagels is misschien wel een optie, maar het lijkt mij zo lastig met de dingen thuis.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 08 apr 2011 18:51

ik bijt/trek meer aan de losse velletjes zeg maar. daardoor zien mijn vingers er ook niet mooi uit ook al bijt ik geen nagels 8-[

dochterlief bijt ook nagels sinds een paar weken. word er soms niet goed van, de hele dag zit ze maar met die vingers in de mond. en als ze niet bijt dan duimt ze..
weet bij haar ook niet goed hoe ik dat nagelbijten eruit kan krijgen. vind het niet zo fris eigenlijk. nu met dit mooie weer zit ze in de zandbak en de tuin te wroeten en dan blijft er altijd wel iets achter bij die nageltjes, en dat sabbelt ze er dan wel weer af... lastig.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 09 apr 2011 15:50

vpk schreef:ik bijt/trek meer aan de losse velletjes zeg maar. daardoor zien mijn vingers er ook niet mooi uit ook al bijt ik geen nagels 8-[

Dat doe ik ook... :oops:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 11 apr 2011 14:32

Wat ook werkt: een beetje sambal onder je nagels smeren :mrgreen:

Of zorgen dat je handen vreselijk stinken (dat werkt wel serieus), als je net babydoekjes gebruikt hebt, met zo'n onuitroeibaar luchtje, laat je het kluiven aan je nagels wel achterwege.

Africa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Africa » 11 apr 2011 14:48

Ik ben dol op m'n nagelriemen. Zit werkelijk altijd te peuteren en te trekken.
Ben jaren verslaafd geweest aan nagelbijten, maar tegenwoordig gaat het al een stuk beter, af en toe in een stressbui gaat het nog wel eens mis.
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 15:46

vpk schreef:ik bijt/trek meer aan de losse velletjes zeg maar. daardoor zien mijn vingers er ook niet mooi uit ook al bijt ik geen nagels 8-[

dochterlief bijt ook nagels sinds een paar weken. word er soms niet goed van, de hele dag zit ze maar met die vingers in de mond. en als ze niet bijt dan duimt ze..
weet bij haar ook niet goed hoe ik dat nagelbijten eruit kan krijgen. vind het niet zo fris eigenlijk. nu met dit mooie weer zit ze in de zandbak en de tuin te wroeten en dan blijft er altijd wel iets achter bij die nageltjes, en dat sabbelt ze er dan wel weer af... lastig.

Goed voor d'r immuunsysteem! Probeer je er niet al te druk om te maken.

Ik moet zeggen dat ondanks dat ik nagels bijt, ze er toch redelijk uitzien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 11 apr 2011 16:09

TheKeimpe schreef:Wat ook werkt: een beetje sambal onder je nagels smeren :mrgreen:

Of zorgen dat je handen vreselijk stinken (dat werkt wel serieus), als je net babydoekjes gebruikt hebt, met zo'n onuitroeibaar luchtje, laat je het kluiven aan je nagels wel achterwege.

Mijn nagels zijn zo kort dat er gewoon geen sambal onder kan. :lol:

Nou, breng jullie pukkie dan maar hier.. wij zijn uit de kleintjes. Die van 7 loopt nl niet meer in een luier

Terug naar “Archief”