islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor schelpje3 » 08 apr 2011 16:17

Ik geloof je direct !! Moest heel vaak door bepaalde buurten in Rotterdam en vooral savonds is dat niet fijn !! Ik heb daar diverse keren met mn auto stilgestaan, wegens politieonderzoek. Een keer heb ik ook gezien dat iemand neergeschoten werd :shock:
Als je in bepaalde straten rijd (die ik eigenlijk liever vermijd, maar soms wordt het verkeer omgeleid) heb ik het gevoel in het buitenland te zijn. Er zitten er TEveel op 1 hoop. Maar dat is in elke grote stad (voorbeeld: chinatown, wordt toch ook afgeraden om in te gaan ?)
De integratie is nooit goed gegaan. Maar dat is nu eenmaal onomkeerbaar. Maar het gaat even om de mensen individueel. Ik geloof direct als iemand zegt dat hij hartelijk en gastvrij is ontvangen in een bepaald land. Er zijn landen waar de gast belangrijker is dan de gastheer.
Maar het is altijd zo, dat een relatief kleinere groep het verziekt voor de rest. Dat zie je bij de voetbalhooligans ook.
Nu zijn Arabieren altijd licht ontvlambaar, dat kun je de laatste tijd goed zien op het journaal. Wat die Lybiers allemaal uitvreten.
Het zou zomaar zo kunnen dat de islam de a.c. is, maar sommigen zeggen dit van het r.k. geloof ook. Het is nog niet zo lang geleden dat de r.k. de protestanten probeerde uit te roeien. Nu lijkt het allemaal 1 te worden. De pkn houdt gezamelijke diensten met een pastoor erbij.

Berjan

Berichtdoor Berjan » 08 apr 2011 18:38

schelpje3 schreef:Ik geloof je direct !! Moest heel vaak door bepaalde buurten in Rotterdam en vooral savonds is dat niet fijn !! Ik heb daar diverse keren met mn auto stilgestaan, wegens politieonderzoek. Een keer heb ik ook gezien dat iemand neergeschoten werd :shock:
Als je in bepaalde straten rijd (die ik eigenlijk liever vermijd, maar soms wordt het verkeer omgeleid) heb ik het gevoel in het buitenland te zijn. Er zitten er TEveel op 1 hoop. Maar dat is in elke grote stad (voorbeeld: chinatown, wordt toch ook afgeraden om in te gaan ?)
De integratie is nooit goed gegaan. Maar dat is nu eenmaal onomkeerbaar. Maar het gaat even om de mensen individueel. Ik geloof direct als iemand zegt dat hij hartelijk en gastvrij is ontvangen in een bepaald land. Er zijn landen waar de gast belangrijker is dan de gastheer.
Maar het is altijd zo, dat een relatief kleinere groep het verziekt voor de rest. Dat zie je bij de voetbalhooligans ook.
Nu zijn Arabieren altijd licht ontvlambaar, dat kun je de laatste tijd goed zien op het journaal. Wat die Lybiers allemaal uitvreten.
Het zou zomaar zo kunnen dat de islam de a.c. is, maar sommigen zeggen dit van het r.k. geloof ook. Het is nog niet zo lang geleden dat de r.k. de protestanten probeerde uit te roeien. Nu lijkt het allemaal 1 te worden. De pkn houdt gezamelijke diensten met een pastoor erbij.

Dus als de protestanten worden lastig gevallen dan is dat het werk van de anti christ? Je maakt je eigen afdeling die niet eens zo oud is, wel erg belangrijk nu :mrgreen:

En wat te denken van die protestanten die in dezelfde oorlog de Rooms Katholieken een kopje kleiner maakten? Sluit je daar je ogen voor?

En over die Buitenlanders:

Dat heeft niks met de Koran te maken, maar met de situatie van die jongeren. Die kansloos zijn op de arbeidsmarkt en er daarom geen heil meer in zien. Daar gaat iedereen van rellen. De schuld van hen die werkgevers zijn, die durven geen allochtonen aan te nemen, daarom komt een allochtoon in de problemen en gaat hij rellen. Dan kan de werkgever weer zeggen: Het is maar goed dat ik zo'n iemand niet aangenomen heb. Dat heet dan een vicieuze cirkel.

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 08 apr 2011 19:16

Berjan schreef:En over die Buitenlanders:
Dat heeft niks met de Koran te maken, maar met de situatie van die jongeren. Die kansloos zijn op de arbeidsmarkt en er daarom geen heil meer in zien. Daar gaat iedereen van rellen. De schuld van hen die werkgevers zijn, die durven geen allochtonen aan te nemen, daarom komt een allochtoon in de problemen en gaat hij rellen. Dan kan de werkgever weer zeggen: Het is maar goed dat ik zo'n iemand niet aangenomen heb. Dat heet dan een vicieuze cirkel.

Of een self-fulfilling prophecy, zet je een groep neer als criminelen, dan kun je erop wachten dat ze zich ook zo zullen gaan gedragen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 31 mei 2011 22:52

Als ik kijk naar wat er staat op Islamic Terrorism Timeline en List of Islamic Terror Attacks dan lijkt het er toch op dat de islam tot weinig goeds inspireert.

En hier lees ik:

Kerken
De christenen mochten hun kerken behouden, maar nieuwe kerken mochten zij niet bouwen en ook hun oude kerken mochten zij niet uitbreiden. Voor reparaties was vergunning vereist. Kerken en synagogen waren niet beschermwaardig. Gevolg: plundering en brandstichting van kerken en synagogen.

Het artikel Middle East discriminates against Christians is ook al weinig hoopgevend.
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 mei 2011 22:54

Eerbied schreef:Als ik kijk naar wat er staat op Islamic Terrorism Timeline en List of Islamic Terror Attacks dan lijkt het er toch op dat de islam tot weinig goeds inspireert

Lijkt me voornamelijk een kwestie van zorgvuldig selecteren wat je laat zien.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 07:59

Wat ik mij wel afvraag is, waarom het voor de islam, als enige godsdienst ter wereld, nodig gevonden werd om naast de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens een aparte Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten op te stellen. Is dat niet vreemd? Zie Universele Islamitische Verklaring van Mensenrechten. Gaan islam en mensenrechten dan soms niet goed samen? En hoe is het eigenlijk gesteld met de mensenrechten in overwegend islamitische landen? En hoe zit het wat dat betreft met Saoedi-Arabië, waarin Mekka en Medina, de bakermat van de islam, liggen? Een land met zo ongeveer de grootste welvaart ter wereld, maar waar de mensenrechten desondanks op afschuwelijke wijze geschonden worden? Moet dat het lichtende voorbeeld voor de rest van de islamitische wereld vormen?

In The Universal Islamic Declaration of Human Rights staat:

But when one consults the Arabic version of the Islamic Declaration, the true state of things is made clear: people are not guaranteed the equal protection from discrimination, but “equal protection” under the shari’a law, a law that is inherently discriminatory and in violation of international standards.

De Engelse versie wijkt dus af van de Arabische versie. Moet dàt ons niet te denken geven?
Gelukkig de barmhartigen, want zij zullen barmhartigheid ondervinden. (Matteüs 5:7)

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 01 jun 2011 10:29

Moslims zijn cool.
En zeker niet de antichrist is dit niet een beetje vergezocht?
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 10:53

RogierV schreef:Moslims zijn cool.
En zeker niet de antichrist is dit niet een beetje vergezocht?

Waar het om gaat is dat mensen die zich moslim noemen soms totaal geen weet hebben van wat er in de Koran en de Hadiths staat en welke mensenrechtenschendende leefregels daarin staan. Onder moslims heeft lange tijd op grote schaal analfabetisme geheerst. Nu daar verandering in komt en meer moslims leren lezen neemt ook de radicalisering onder moslims toe. Is dat toeval? Of komt dat omdat meer moslims nu zèlf kunnen lezen wat ze volgens de Koran geacht worden om te doen? Bijvoorbeeld om christenen als minderwaardige wezens te behandelen?

In Nederland zijn er veel moslims die, zonder zich daar zelf heel erg bewust van te zijn, afstand nemen van de islam. Moet jij maar eens aan de gemiddelde Nederlandse moslim vragen wat hij over de Koran weet. Ze weten soms zelf niet eens wat er in staat.

Moslims zijn niet de antichrist, want daar kunnen mensen van goede wil onder zitten die misleid zijn. Maar hoe zit het met de "profeet" van de islam, Mohammed, en zijn levenswandel? Moet je die levenswandel ten voorbeeld aan mensen stellen? Dat lijkt mij toch van niet. En als je die levenswandel wèl ten voorbeeld stelt dan lijkt mij dat een uiterst kwalijke zaak. Wat moeten wij met de islam, een godsdienst die gesticht is door een man die de ene duivelse zonde na de andere beging?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 01 jun 2011 11:03

Waar het om gaat is dat mensen die zich moslim noemen soms totaal geen weet hebben van wat er in de Koran en de Hadiths staat en welke mensenrechtenschendende leefregels daarin staan. Onder moslims heeft lange tijd op grote schaal analfabetisme geheerst. Nu daar verandering in komt en meer moslims leren lezen neemt ook de radicalisering onder moslims toe. Is dat toeval? Of komt dat omdat meer moslims nu zèlf kunnen lezen wat ze volgens de Koran geacht worden om te doen? Bijvoorbeeld om christenen als minderwaardige wezens te behandelen?

Paar punten.

Christenen hebben soms nog minder kennis van hun bijbel.
Analfabetisme klopt maar dat was hier ook, een eeuw of wat geleden kwestie van referentiepunt dit.
De heersende methode is om de koran leterlijk te lezen, de meeste christenen zijn hier al mee gestopt.
Als we de bijbel net zo lezen als een Moslim dat zou doen hadden we dezelfde problemen, je weet wat ik bedoel.

En je moest eens weten hoe minderwaardig niet-gelovigen door zowel moslims als christenen worden beschouwt.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 11:16

RogierV schreef:De heersende methode is om de koran leterlijk te lezen, de meeste christenen zijn hier al mee gestopt.

Dat komt omdat volgens de islamitische leer in de Koran de letterlijke woorden van Allah staan.

RogierV schreef:En je moest eens weten hoe minderwaardig niet-gelovigen door zowel moslims als christenen worden beschouwt.

Kun jij in de bijbel voorschriften vinden waarin gedicteerd wordt om niet-gelovigen of anders-gelovigen minderwaardig te behandelen?

En wie vind jij een beter voorbeeld voor mensen: Jezus of Mohammed? Wat denk je dat daar voor invloed van uitgaat van wie er ten voorbeeld wordt gesteld? Heb je daar enig besef van?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 01 jun 2011 11:39

Kun jij in de bijbel voorschriften vinden waarin gedicteerd wordt om niet-gelovigen of anders-gelovigen minderwaardig te behandelen?

overal

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2011 11:59

Eerbied schreef:En wie vind jij een beter voorbeeld voor mensen: Jezus of Mohammed? Wat denk je dat daar voor invloed van uitgaat van wie er ten voorbeeld wordt gesteld? Heb je daar enig besef van?

Slecht voorbeeld want niet te vergelijken. Mohammed was namelijk naast geestelijk leider ook politiek leider. En ja, dan moet je wel eens dingen doen om je stam te beschermen tegen uitroeiing. Jezus kon makkelijk vergeving preken en pacifist zijn, dat straffen en de samenleving onder de knoet houden deden de Romeinen wel.

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 12:08

RogierV schreef:overal

Laat ik het anders stellen:

Kun jij in de bijbel voorschriften vinden waarin gedicteerd wordt om alle niet-gelovigen of anders-gelovigen minderwaardig te behandelen?

Eerbied
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eerbied » 01 jun 2011 12:15

Mortlach schreef:Slecht voorbeeld want niet te vergelijken. Mohammed was namelijk naast geestelijk leider ook politiek leider. En ja, dan moet je wel eens dingen doen om je stam te beschermen tegen uitroeiing.

Moest Mohammed ook vrouwen mishandelen en martelen om zijn stam te beschermen tegen uitroeiing? En was Mohammed in voorkomende gevallen niet juist de agressor in plaats van de verdediger?

Bovendien is duidelijk dat Jezus er niet voor koos om geweld en/of politiek te bedrijven. In plaats daarvan stelde hij zich ten dienste van mensen die Jezus genas en met barmhartigheid behandelde. In die attitude zit dus een fundamenteel verschil met die van Mohammed.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 01 jun 2011 12:18

Eerbied schreef:Moest Mohammed ook vrouwen mishandelen en martelen om zijn stam te beschermen tegen uitroeiing?

Waar haal je dat vandaan?

Bovendien is duidelijk dat Jezus er niet voor koos om geweld en/of politiek te bedrijven. In plaats daarvan stelde hij zich ten dienste van mensen die Jezus genas en met barmhartigheid behandelde. In die attitude zit dus een fundamenteel verschil met die van Mohammed.

Dat zeg ik, die keuze kon hij maken omdat de Romeinen de misdadigers wel kruisigden.

Maar goed, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeling nou is met dit islam-bashen. Je schijnt het moslims kwalijk te nemen als ze de radicalere dingen uit de Koran NIET navolgen, maar ook als ze het wél doen.

Terug naar “[Religie] - Open forum”