Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 15:34

Hopelijk is alles goed liefie!

Hier was het weer spannend vanmorgen... Echo was oké. Vruchtwater was genoeg, ukkie is nog steeds groot, maar groeit wel mee in eigen tempo... Wel boven de lijn, maar 't was deze twee weken niet extreem veel/weinig gegroeid.

Daarna moest ik m'n bloeddruk laten meten... En die was hoog... Eerste 2x 170/90 en daarna 155/90. Hebben ze direct urine gecontroleerd maar geen eiwitten gelukkig.
Vervolgens bij gyn geweest, blijf daar nu toch onder controle..
Van gyn moest ik ook bloed nog laten prikken omdat ik me gisteren niet zo lekker voelde. Daar kreeg ik net de uitslag van. Was op zich prima, niets wees op beginnende zwangerschapsvergiftiging, gelukkig!
Alleen hb was wat laag (6), en bloedplaatjes ook, maar dat kwam vaker voor bij een zwanger iemand, dus dat was op zich oké...

Op naar de volgende controle dus maar weer...

Hoe is het met de andere dames?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2011 16:51

@Jannoek Fijn dat de echo goed was! Toch weer een geruststelling. Bloeddruk is wel hoog ja maar zolang de rest nog goed is gelukkig niet veel aan de hand (was bij mij precies hetzelfde)

Hier was de echo ook goed vruchtwater gewoon normaal kindje werd nu op 2250 geschat is iets boven gemiddelde hoofdje was precies volgens termijn bovenbeentjes eronder en zijn buikje kwam op ruim 38 weken uit :lol: (buikje was bij de 20 weken echo ook groter dan de rest)
Maar dat was niet erg volgens die vrouw waarschijnlijk over 2 weken weer een echo omdat het buikje net buiten de norm valt maar dat ligt even aan de verloskundige.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 17:26

Fijn dat het goed was! Grappig dat het buikje alleen zo groot is ;-)
Hier is gewoon álles groot :lol: Hoofd,buik,been... Alles lag gemiddeld rond de 37/38 weken.
Ach ja... We wachten het maar af.

Begin het nu stiekem wel spannend te vinden allemaal...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2011 17:29

Hier gaat het goed, weer een groeisput hier volgens mij. Buikje begint nu echt te komen, vindt ik toch wel erg leuk. :oops: :wink:

De oma van m'n man die zegt dat we een jongetje krijgen en ze weet dat heel zeker. :lol: k Ben benieuwd of ze het goed heeft.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 17:30

Willen jullie 't weten met de 20 weken echo Evelien? Of blijft het een verrassing?

Ben benieuwd naar een buikfoto! :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2011 17:35

Nou als we het per ongeluk zien op een echo is het prima, maar we willen het graag als een verrassing houden. Dus nee we willen het niet weten. :wink:

Een buikfoto, misschien morgen. k Heb nu niet echt kleren aan waar je het ziet (een wijde blouse). :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2011 18:06

@Evelien Als je zegt dat je het niet wilt weten is er echt een hele kleine kans dat je het ziet. Wij hebben vandaag alle 3 heel goed zitten kijken of we het misschien zouden zien maar dat is niet gelukt :lol:
Ben benieuwd naar je buik foto!

@Jannoek haha bij jullie is het gewoon een reusje Wij krijgen volgens mijn zusje een dwerg met een bierbuikje =D>
Buikje gaf aan ruim 38 weken maar die vrouw zegt ook heel nauwkeurig is het ook niet want het is best moeilijk om precies te meten. Op welk gewicht schatten ze jullie kindje nu dan?

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 18:38

Haha... Bij ons was het ook lastig meten vandaag, omdat hoe verder de zwangerschap is, hoe lastiger het meten wordt in verband met schaduwen...
Bedacht me vanmiddag pas dat ik vergeten ben te vragen hoeveel het gewicht nu geschat wordt... Ach ja, horen we de volgende keer wel... ;-)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 apr 2011 19:06

Fijn dat jullie echo's er goed uitzagen! :)

Ik moet morgen naar de VK. Ben benieuwd...

Vannacht werden de harde buiken steeds pijnlijker,
maar hoopte echt dat het níet doorzette.

Mijn dochtertje lag namelijk (ziek) naast mij in bed,
en mijn man boven op het kraambed. :biggrin:

Ilona werd met dit termijn geboren (39w4d). Toch een apart idee.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 07 apr 2011 19:09

Heeft iemand ervaring met zwangerschapszwemmen? Het lijkt mij leuk en vooral lekker om even in het water geen gewicht te voelen. Maar ik heb niet zo'n zin in weer allerlei ademshalingsoefeningen en dergelijke..... Dat weet ik nu wel. Krijg je dat of valt dat mee?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 07 apr 2011 19:35

Waarom ga je dan niet gewoon naar het zwembad? :)
Dus geen cursus ofzo, maar gewoon, vrij zwemmen.. zegmaar?

Ik vond het zwemmen met een dikke buik maar niets. Voelde juist zwaar aan.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2011 19:43

Schipje schreef:Heeft iemand ervaring met zwangerschapszwemmen? Het lijkt mij leuk en vooral lekker om even in het water geen gewicht te voelen. Maar ik heb niet zo'n zin in weer allerlei ademshalingsoefeningen en dergelijke..... Dat weet ik nu wel. Krijg je dat of valt dat mee?

Ik heb het 1 keer/zwangerschap gedaan. Geen gepuf of ademhalingsoefeningen. Meer lekker drijven en zwemmen in warm water.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 20:06

Ik vind 'gewoon' zwemmen nog heerlijk nu..
Smaken verschillen dus ;-) Zwangerschapszwemmen heb ik nog nooit gedaan, maar volgens mij is het (bij ons in 't zwembad in elk geval) niet met puf oefeningen en zo...

@AG Spannend! Is Ilona weer wat opgeknapt? Gaan ze je morgen nog strippen bij de VK?
Succes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2011 20:40

@Zwemmen nog geen een keer gedaan sinds ik zwanger ben... Hopelijk in mijn verlof nog lekker zwemmen en het liefst buiten :D

@AG Het wordt echt heel spannend voor jou! Sterkte met de laatste loodjes!

@Jannoek Jullie kindje zal in elk geval een stuk meer wegen dan ons kindje :wink: Kunnen hun ook ongeveer schatten hoe groot je kindje is bij de geboorte of zeggen ze daar niks over?

Nog 1 dagje werken en dan eindelijk 2 dagen vrij even bijkomen en relaxen. Nog een kleine 2 weekjes en dan heerlijk verlof zie er echt naar uit!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 apr 2011 20:48

Ik heb geen ervaring met zwangerschapszwemmen. heb ook eignelijk een hekel aan zwemmen, dus doe het niet zo gauw...

Even onze zoon/dochter showen, op de liggingsecho van gisteren:

Afbeelding
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”