Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2011 17:30

Mijn ouders zijn hier vorig weekend nog geweest en hebben toen de diepvries ontdooid. :-oo
En de vloer gedweild. ;-)

Heerlijk toch? :)

linde
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor linde » 08 apr 2011 17:20

Och wat heb ik toch een vreselijke hekel aan het huishouden.
Net alle ramen van binnen en buiten gedaan was zo´n 6 maanden geleden :mrgreen:
Nu de rest van het huis nog...heb de hele week gewerkt dus nog wat achterstallig onderhoud zeg maar :|
PaSaP Hoogh!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 08 apr 2011 17:36

tsja huishouden is ook niet mijn favo ding.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 08 apr 2011 17:39

Jannoek schreef:Mijn ouders zijn hier vorig weekend nog geweest en hebben toen de diepvries ontdooid. :-oo
En de vloer gedweild. ;-)

Heerlijk toch? :)

Echt super ja! Mijn moeder komt ook regelmatig, ze kan stil blijven zitten, dus er wordt altijd iets goed aangepakt! :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 apr 2011 20:56

Stoepkrijt... hoe krijg ik dat uit kleren, het zit in een witte mailot en een witte legging!

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 13 apr 2011 20:06

Over schoonmaken gesproken... hebben jullie wel eens last van zilvervisjes?
Ik woon in een oude studentenflat en ook nog eens op de hoogste verdieping, lekker vochtig dus.
Soms zie ik ze tijden niet, maar een week geleden was het weer raak. Buiten goed schoonhouden, zuigen en geen kranten/papier op de vloer heb ik geen idee wat ik er tegen kan doen...
~Get out and do what we were meant to do~

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2011 20:28

Mijn zusje had ze ook in haar studentenkamer... Zij heeft toen een aantal vochtvreters neergezet, en volgens mij heeft dat wel geholpen..
Succes!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 apr 2011 22:37

... en zoveel mogelijk/goed ventileren.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 14 apr 2011 08:31

Wij hebben ze ook veel ( nieuwebouwwoning) en raken ze eigenlijk niet zo goed kwijt. Woning is al 3 jaar geleden opgeleverd. Roosters staan bij ons altijd open en ramen ook regelmatig. Volgens mij raak je ze alleen kwijt door de gemeentelijke verdelgingsdienst het huis te laten inspecteren/spuiten.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 14 apr 2011 11:37

ajl schreef:Wij hebben ze ook veel ( nieuwebouwwoning) en raken ze eigenlijk niet zo goed kwijt. Woning is al 3 jaar geleden opgeleverd. Roosters staan bij ons altijd open en ramen ook regelmatig. Volgens mij raak je ze alleen kwijt door de gemeentelijke verdelgingsdienst het huis te laten inspecteren/spuiten.

Dat hebben wij ook! Door de jaren heen worden het er wel steeds minder, maar we kunnen goed merken wanneer ze weer "binnenwandelen", namelijk wanneer de verwarming aan gaat en wij de luchtbevochtiger aan hebben staan. Verdelgen schijnt alleen te helpen wanneer je buren het ook doen. Ik wacht daar nog maar even mee, vooralsnog kan ik ze met billendoekjes de baas. Wij hebben ze vooral in de badkamer en af en toe een in de gootsteen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 16 apr 2011 16:53

Mijn schoonzusje en haar vriend zijn voor ons aan het koken. Ik vind het moeilijk om mijn mooie keukentje uit handen te geven :oops: :oops: Ik zag haar net al met een mes in mijn anti-aanbakpan ;)

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 16 apr 2011 19:17

LauraC schreef:Mijn schoonzusje en haar vriend zijn voor ons aan het koken. Ik vind het moeilijk om mijn mooie keukentje uit handen te geven :oops: :oops: Ik zag haar net al met een mes in mijn anti-aanbakpan ;)

en is er nog wat over van je pan :lol: de keuken is ook echt een ruimte die ik zelf niet graag uit handen geef, wat hebben ze voor je gemaakt?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 apr 2011 12:46

Ik heb gisteren ook een aantal zilvervisjes gezien in de keuken. Ik ga deze week even wat siliconenkit kopen om eea af te werken. Wij wonen juist in een oud huis (1880) maar ook hier is het erg vochtig.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2011 07:42

Even een vraagje dames (en of heren hier in de zaal). Ik heb net een was gedraaid en ik zag dat er allemaal (zwarte) vlekken op zetten. Gelukkig is het beddengoed (en dan aan de binnenkant). Nu heb ik m'n wasmachine even laten draaien zonder was op 95 graden met een wasmachineblokje erin. Zou dit helpen? Of heeft iemand anders een tip?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 mei 2011 12:55

oei balen evelien.. tips heb ik er niet voor. had je niet net daarvoor nieuwe donkere kleding gewassen?
mijn ma had het laatst met de gordijnen. had ook vlekken in het derde gordijn dat ze achter elkaar waste, heel vreemd. snapte ook niet waar het vandaan kwam. ze heeft m toen nog een x gedraaid op hetzelfde programma en gelukkig was het er toen weer uit.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”