Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 06 apr 2011 14:57

Fijn dat het goed was bij de vk Liefie!
En vpk het kindje voelen, heerlijk he, dan is het zo echt :D

En een stel nachtbrakers, tjonge, dat lijkt me erg vervelend. Hier gaat slapen ook niet fantastisch, maar niet dat ik lang wakker lig. Gister was ik zo op dat ik om half 9 al sliep, maarja, toen kwam mijn man thuis van een vergadering, werd ik wakker, kwam hij 2 uur later naar bed, weer wakker, lag Jurian te feesten in zijn bed met zijn gister gekregen brandweer auto, dus weer wakker. En ondertussen snotverkouden, dus daar ook verschillende keren wakker van geworden. Maar dan slaap ik al snel wel weer verder, dus is het niet zo erg.

Nog maximaal 13 weken en 2 dagen, dan ben ik hopelijk van alle kwaaltjes af :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2011 15:05

@Vk, wat leuk dat je het kindje gevoelt heb. Lijkt me een bijzonder gevoel.

@MissF, vervelend die verkoudheid en dan ook nog zo slecht slapen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 15:24

Irritant die verkoudheid... Beterschap!

Bij deze ook meteen een buikfoto update.. ;-) Vandaag, 34w 2d

Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 apr 2011 15:59

@VPK fijn gevoel he als je je kindje voelt! Voel je het nu eerder dan bij je dochtertje?

@MissF balen zo vaak wakker worden maar wel fijn dat je zo weer verder slaapt dat is hier dus echt niet maar het gekke is dat ik er geen last van heb.

@Jannoek mooie buikfoto! Is je buik nu niet meer zo hard gegroeid de laatste weken of lijkt dat zo?

Hier een hele dag gewerkt moet wel lachen om mijn collega's die zijn zo bezorgd en hebben het liefst dat ik nu al stop met werken en alleen een beetje op kantoor ga hangen :lol:
Vanmorgen was ik bij een client wordt er op de badkamer deur geklopt staat er ineens een collega die alles van me overneemt zodat ik even kan zitten vind het maar moeilijk om dingen uit mijn handen te geven maar ja.
Als ik bezig ben heb ik weinig last van licht in mijn hoofd maar zodra ik ga zitten krijg ik heel de tijd een wazig gevoel in mijn hoofd echt heel irritant ik ga vrijdag morgen na mijn ochtendroute even mijn bloeddruk en urine laten controleren bij de VK omdat ze me er van verdenkt dat ik zwangerschapsvergifteging ga krijgen (maar dat hoop ik echt niet!)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 16:08

oei... Hou je zelf maar goed in de gaten Liefie! Ik vond het ook heel moeilijk om werk te laten vallen, maar ik knapte er enorm van op... Jouw gezondheid en die van de baby zijn véél belangrijker dan je werk!

Ik was vandaag ook erg licht in m'n hoofd en duizelig. Paar keer op punt gestaan om vk te bellen, maar toch maar niet gedaan... moet morgen weer voor controle naar 't ziekenhuis, dus dat wacht ik maar af.

Ik vind zelf ook dat m'n buik amper gegroeid is, ik ben alleen een soort hangbuikzwijntje geworden, m'n buik hangt erg laag. :mrgreen: Maar dat zie je niet heel goed op de foto. ;-)

Als ik het vergelijk met de foto van 4 weken geleden is het overigens toch wel zichtbaar gegroeid, maar niet extreem ofzo...

Jouw buik vind ik trouwens ook niet extreem groot.. Maar omstanders denken er blijkbaar toch anders over, en dat is hier ook zo. :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 apr 2011 16:17

@Jannoek ik vind mijn buik ook niet heel groot hoor gewoon normaal. Al denken veel mensen er anders over maar ach je moet toch ergens over praten :lol:
Opzich is duizelig/wazig zijn niet zo erg volgens de vk als je maar niet ineens heel veel vocht vast houdt hoofdpijn krijgt en nog een aantal dingen (weet ze al niet meer maar kun je wel vinden op internet onder hellp) dan moet je direct aan de bel trekken volgens haar.

Krijg je morgen ook weer een echo? Wij hebben hem morgen 16.30 ben echt heel benieuwd hoe het met de kleine draaikont is.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 16:30

Vocht vasthouden doe ik al vanaf het begin van de zwangerschap... Maar 'k voel me nu weer oké, dus verwacht dat het niks is ;-)

Morgenochtend eerst echo ja, om 11 uur, en daarna naar de gyn. Ben wel erg benieuwd wat ze gaan zeggen...

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 06 apr 2011 16:47

Jannoek, mooie buik. Is je kleine al ingedaald?

Liefie, doe je rustig aan? Je gezondheid gaat voor (hoe lastig het ook is om dat zelf aan te moeten geven).

MissF, je telt alvast af dus :)

Omstanders hebben altijd wat te zeggen over je buik he, ik heb daar af en toe wel genoeg van, maar verder kan het me weinig schelen.

Bij de VK bleek dat beeb goed ligt en ook al bijna helemaal ingedaald is :D . Ik ben er erg blij mee, dan kan ik tenminste lekker thuis bevallen. Ik merk dat het me erg oplucht, het heeft me blijkbaar meer gedaan dan ik verwacht had...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 apr 2011 19:39

@ parkiet: wat een opluchting, dat de kleine goed ligt. fijn!
hebben ze met een echo gekeken of gewoon gevoeld?

mooie buikfoto's trouwens, liefie en jannoek.
succes allebei morgen, in het ziekenhuis en met de echo.

@ liefie: ja het is geloof ik wel eerder, maar weet zo niet meer precies met hoeveel weken ik het toen voelde. ik dacht pas zo rond de 20 weken ofzo. heb het wel ergens opgeschreven maar dan moet ik eerst op zoek.
doen ze die echo bij jou morgen gewoon bij de vk zelf?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 19:49

Fijn parkiet! Vorige week was ons ukkie half ingedaald... Van 't weekend een heel gewroet in mn buik gehad, dus als het nu helemaal is kijk ik daar niet raar van op... :)
Zal ik ook morgen wel horen...

Al die mensen met hun goedbedoelde adviezen en meningen inderdaad... :-oo
Nog een paar weken en dan is dat ook voorbij denk ik ;-)
(of gaan mensen dan hun mening uiten als je niet direct weer in shape bent? :mrgreen: )

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 apr 2011 20:12

Jannoek schreef:Al die mensen met hun goedbedoelde adviezen en meningen inderdaad... :-oo
Nog een paar weken en dan is dat ook voorbij denk ik ;-)
(of gaan mensen dan hun mening uiten als je niet direct weer in shape bent? :mrgreen: )

Nee dan uitten ze graag hun (goedbedoelde) mening en (tegenstrijdige)adviezen over je baby :roll:
"heeft ze het niet te koud?"
"heeft ze het niet te warm?" (dit is mij binnen een uur op dezelfde dag en in dezelfde ruimte gevraagd)
"ja hoor, kijk, ze heeft honger"(net gedronken)
"ach, ze is zo moe"(als moeder zie je dat ze niet moe is maar bijv. honger heeft)
"moet je d'r niet troosten? je kan baby's niet verwennen"
"als je ze gelijk pakt worden ze verwend hoor, laten huilen is goed voor de longetjes".

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2011 20:13

:lol: :lol:

Ik denk dat ik dan heel kattig ga reageren. :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 20:29

Heerlijk Schipje, daar zie ik nu al naar uit. :mrgreen:

Ik snap hoe sommige mensen er bij komen om zich er mee te bemoeien. Zelf heb ik daar nog nooit behoefte aan gehad om zo iets te doen. Ook niet tegen een zwanger iemand ofzo...
Ach ja :)

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 07 apr 2011 08:37

Hallo, Elvira meldt zich ook maar weer eens... hier was het de laatste weken erg druk en tegelijk erg leuk en geweldig. Alles loopt helemaal goed, Lukas is een heel gezellig babytje geworden, nacontroles enzo waren goed.
Alsnog heel erg bedankt voor alle felicitaties!

Alle +34wzwangeren: veel succes met de laatste loodjes!
Evelien: Ik zie net dat je zwanger bent! Meid, wat geweldig! Van harte gefeliciteerd!!!

liefs, elvira

(zo, nu ben ik weg hier, vanaf nu zal ik in het kinderforum gaan posten 8) )

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2011 13:57

@Jannoek hoe was het in het ziekenhuis en met de echo?

@VPK Mijn eerste verloskundige deed de echo's wel zelf maar deze niet nu moet ik naar een kraamzorginstelling waar ze ook echo's maken

Ben wel heel benieuwd hoe het met de kleine is mijn man is over een klein uurtje thuis en dan gaan we gelijk door even mijn zusje ophalen die mee gaat naar de echo.
Laat het straks wel weten hoe en wat.

Terug naar “Archief”