De koranverbranding van Terry Jones

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor

Re: De koranverbranding van Terry Jones

Berichtdoor boer » 04 apr 2011 23:19

Optimatus schreef:Volgens mij leert Paulus ons dat we geen aanstoot moeten geven. Op dat punt heeft "domninee" Jones nog een hoop te leren. Feitelijk zijn de hordes Afghanen en de Jones-en-Jantjes-mensen van hetzelfde, extremistische soort.

Nee, dan wij, (jawel, MET steun van de SGP, voordat er nog maar een resolutie was, vlogen de straaljagers met bommen al richting Libie.)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 apr 2011 16:50

Mortlach schreef:
Jantjes schreef:Natuurlijk is het een hanen gedrag van Terry Jones om een koran te verbranden maar ik ben blij om zijn daad.

Ik ook, want om een koran te verbranden hebben ze er eerst een moeten kopen!

Heel veel Christenen weten niets van het barbaarse leven en de zieke geest van mohammed.

O ja, want we weten allemaal hoe neutraal Wilders tegenover de Islam staat. Die geeft vast balanceerde, genuanceerde en goed met feiten onderbouwde informatie.

Het moge duidelijk zijn dat er moslims bestaan. Je kunt het betreuren dat zij geloven wat zij geloven, maar hoeveel schiet je er nou echt mee op om ze vervolgens ook nog eens tegen je in het harnas te jagen?

Misschien heeft ie hem wel gejat :mrgreen:
Maar idd, hoe kwam hij aan die koran :?:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 apr 2011 17:37

schelpje3 schreef:Misschien heeft ie hem wel gejat :mrgreen:
Maar idd, hoe kwam hij aan die koran :?:

Boekverbrandingen doen me altijd aan DEZE strip denken...

Misschien niet nodig, maar de uitleg: Kindle edition betekent dus 'verbrandings-editie' (letterlijk brandhout-editie).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 apr 2011 17:44

boer schreef:
Optimatus schreef:Volgens mij leert Paulus ons dat we geen aanstoot moeten geven. Op dat punt heeft "domninee" Jones nog een hoop te leren. Feitelijk zijn de hordes Afghanen en de Jones-en-Jantjes-mensen van hetzelfde, extremistische soort.

Nee, dan wij, (jawel, MET steun van de SGP, voordat er nog maar een resolutie was, vlogen de straaljagers met bommen al richting Libie.)

Je doet nou voorkomen alsof Nederlandse straaljagers zwaarbewapend het luchtruim van Libië zijn binnengedrongen om vervolgens de nodige schade aan te richten. Niets van dat alles is echter waar.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 06 apr 2011 23:10

Ik durf er niet zeker van te zijn dat Jones-achtigen niet ook tot moord en doodslag overgaan op het moment dat zij vernemen dat er een Bijbel aan het vuur is prijsgegeven.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 apr 2011 06:18

Optimatus schreef:Ik durf er niet zeker van te zijn dat Jones-achtigen niet ook tot moord en doodslag overgaan op het moment dat zij vernemen dat er een Bijbel aan het vuur is prijsgegeven.

Ik ook niet. We zien het ook in de VS, daar zijn in het verleden bomaanslagen gepleegd op abortusklinieken door extremistische christenen. Of wat te denken van de KKK (wat min of meer een militante tak van de Southern Baptist Convention is) die het leven van joden, afro-amerikanen, katholieken en moslims zuur maken, soms tot de dood erop volgt.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 apr 2011 20:56

Ik ben nu toch van mijn mening veranderd. Terry Jones heeft toch wel iets aangetoond (hoewel we het al wisten natuurlijk). Dat er nog veel moslims zijn die veel te lange tenen hebben. In Afghanistan zijn er pas VN medewerkers vermoord omdat Terry de koran heeft verband. Ja je leest het goed, vermoord!! Die mensen snappen niet dat de wetten van moslims niet gelden op niet moslims. Als wij de koran willen verbranden moeten we het lekker zelf weten.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 apr 2011 21:00

haring schreef:Als wij de koran willen verbranden moeten we het lekker zelf weten.

Jazeker, en als zij in reactie het leven van christenen aldaar zuur willen maken moeten ze dat ook geheel zelf weten. En zo doen we allemaal lekker waar we zelf zin in hebben zonder rekening met elkaar te houden.

Ik ben meer voor een pragmatische insteek waarbij we proberen nutteloze dingen die anderen nodeloos kwetsen niet te doen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 apr 2011 21:02

Faramir schreef:
haring schreef:Als wij de koran willen verbranden moeten we het lekker zelf weten.

Jazeker, en als zij in reactie het leven van christenen aldaar zuur willen maken moeten ze dat ook geheel zelf weten. En zo doen we allemaal lekker waar we zelf zin in hebben zonder rekening met elkaar te houden.

Ik ben meer voor een pragmatische insteek waarbij we proberen nutteloze dingen die anderen nodeloos kwetsen niet te doen.

Eensch. Waarom provoceren enkel en alleen om aan te tonen wat we toch allemaal al weten?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 apr 2011 21:09

Faramir schreef:

Mensen met een religie moeten maar wat meer eelt op hun ziel kweken. De regels die zij hebben moeten ze niet opleggen aan niet gelovigen. Als niet gelovige regels willen overtreden van een geloof is dat hun vrijheid.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 apr 2011 21:13

haring schreef:Mensen met een religie moeten maar wat meer eelt op hun ziel kweken. De regels die zij hebben moeten ze niet opleggen aan niet gelovigen. Als niet gelovige regels willen overtreden van een geloof is dat hun vrijheid.

Heel leuk, aardig en idealistisch enzo, maar hoeveel mensenlevens wil je voor deze les opofferen?

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 apr 2011 21:33

Faramir schreef:
haring schreef:Mensen met een religie moeten maar wat meer eelt op hun ziel kweken. De regels die zij hebben moeten ze niet opleggen aan niet gelovigen. Als niet gelovige regels willen overtreden van een geloof is dat hun vrijheid.

Heel leuk, aardig en idealistisch enzo, maar hoeveel mensenlevens wil je voor deze les opofferen?

Ja! Een volk dat zich laat bang maken door doodsbedreigingen en op de eisen van hun in gaat is een veroverd volk. Ja ik ben best bereid om er mensen voor op te offeren. Zelfs als ik het moet zijn.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 apr 2011 21:35

haring schreef:
Faramir schreef:

Ja! Een volk dat zich laat bang maken door doodsbedreigingen en op de eisen van hun in gaat is een veroverd volk. Ja ik ben best bereid om er mensen voor op te offeren. Zelfs als ik het moet zijn.

Uiteindelijk heb je maar 1 leven om op te offeren. Dus als jij de les zo belangrijk vind dan moet je gewoon een enkeltje verweggistan nemen, een koran kopen en die aansteken.

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 11 apr 2011 21:38

Faramir schreef:]Uiteindelijk heb je maar 1 leven om op te offeren. Dus als jij de les zo belangrijk vind dan moet je gewoon een enkeltje verweggistan nemen, een koran kopen en die aansteken.

Nee, ik wil niet naar verweggistan want ik heb het in nederland goed. Nederland is een vrij land. Veel verweggistan landen niet. En ja, waarom zou ik, ik kan het ook hier doen, opnemen op video en het dan op youtube posten. Makkelijk zat.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 11 apr 2011 21:43

haring schreef:
Faramir schreef:]Uiteindelijk heb je maar 1 leven om op te offeren. Dus als jij de les zo belangrijk vind dan moet je gewoon een enkeltje verweggistan nemen, een koran kopen en die aansteken.

Nee, ik wil niet naar verweggistan want ik heb het in nederland goed. Nederland is een vrij land. Veel verweggistan landen niet. En ja, waarom zou ik, ik kan het ook hier doen, opnemen op video en het dan op youtube posten. Makkelijk zat.

En wat denk je daarmee te bereiken?
En bovenal, hoe kun je ermee leven als je weet dat jouw actie, (die in mijn ogen verder geen enkel nut heeft gediend) mensenlevens heeft gekost. Mensenlevens die niet de jouwe waren om zo achteloos in de waagschaal te leggen.

Terug naar “Archief”