Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 14:58

Haha, hier ook al zo'n plasdrama :-oo .
M'n buik zit ook een stukje lager volgens mij. Ukkie was vorige week al half ingedaald, dus zal mij ook niet verbazen dat het bij mij nu helemaal is.

Vanmiddag vroeg iemand in de supermarkt of ik zeker wist dat ik niet a la minute daar zou gaan bevallen. Duh. :wink: Zelf heb ik nog steeds niet het idee dat m'n buik nou zo enorm groot is...

Moesten ze bij jullie het kamertje zien liefie? :-k Hier heeft ze daar echt niet naar gekeken/gevraagd. Ze vroeg niet eens of we het al klaar hebben. (hoeft officieel ook pas vanaf 37 weken toch?)

Wij moeten alleen ons bed nog op klossen zien te krijgen. 8-[ Wordt leuk, aangezien we een boxspring hebben die al redelijk hoog is en véél pootjes heeft. :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 15:15

Ze hoefde het niet perse te zien maar vond het volgens mij gewoon leuk haha ze zei ook of is het nog niet af...
En dat is het natuurlijk ook nog niet helemaal maar het staat er al wel grotendeels.

Ons bed hoeft gelukkig niet op klossen alleen het bed waarin ik ga bevallen en dat komt beneden te staan vond ze wel erg fijn voor de kraamverzorgende omdat alles van water beneden is.
Misschien kun je je bed ophogen met kratten hoor je wel meer dat dat makkelijker gaat met een boxspring?

Ik krijg ook steeds meer reacties van onbekende mensen en ik heb echt geen mega buik (vind ik dan :lol: ) Zal mijn man vanavond nog eens vragen om een foto te maken.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 15:38

Ik denk dat een krat te hoog is, en een klos ook.... Vrouw van de RST gaf aan dat waarschijnlijk met blokjes hout het beste zou gaan. 8-[ Naja, we zoeken het nog wel even uit.

Blijf je dan ook na de bevalling in dat bed beneden? Want het gaat toch niet alleen om bevalling, maar ook om kraamtijd?

Ben benieuwd naar een buikfoto!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 apr 2011 15:43

Leu foto's :D
je bed hoeft toch nog niet op klossen jannoek? Of ben je al 37 weken?
Hier hebben we 2 losse boxspring bedden, ik had al wel gedacht aan 6 klossen, maar wij hebben in totaal zelfs 12 pootjes. Want we hebben 1 matras dus niet alleen mijn bed moest omhoog, ook die van mijn man. Dus ik kon weer terug om nog eens 6 van die dingen te halen :D Deden ze gelukkig totaal niet moeilijk over bij de thuiszorgwinkel.
Klossen waren ook nodig voor na de bevalling ja, arbo technisch gezien, voor de kraamverzorgster. Ik hoop deze keer helemaal niet op bed te bevallen, maarja, alles kan weer anders lopen, zoals bij Jurian natuurlijk :D

pff, ik ben wel een beetje op nu. Gister late dienst, vanmorgen en vanmiddag gewinkeld enzo met mijn moeder en oma, maar ik merk wel dat het erg veel energie kost. Beetje dom misschien ook, want vorige keer was ik ook zo doodmoe na een late dienst. En nu moet ik woensdag en donderdag ook nog overdag, dus voorlopig maar iets beter plannen wat ik ga doen in een week :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 15:47

Dat is wel vervelend van die klossen misschien een handig iemand die klossen kan maken voor jullie bed?

Dat bed blijft de kraamdagen staan en daar worden de controles op gedaan en om te slapen overdag/'s nachts ga ik naar boven.
Het is niet handig dat ik overdag boven ben omdat we alle 2 een ouder hebben die ''gehandicapt'' is en de wc enz zijn beneden.

Ik ga het proberen niet te vergeten van die foto :lol:

Vermoeidheid is hier niet aan de orde heb eerder energie teveel :lol: Vannacht een poos wakker gelegen en elke keer als ik mijn ogen dicht had leek het wel of ik ronddraaide in bed echt heel vervelend gelukkig ben ik na een half uur weer in slaap gevallen en er geen last meer van gehad.

@MissF Rustig aan hoor! Vanavond lekker op de bank benen omhoog en niks doen :wink:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2011 16:24

Jannoek schreef:Ik denk dat een krat te hoog is, en een klos ook.... Vrouw van de RST gaf aan dat waarschijnlijk met blokjes hout het beste zou gaan. 8-[ Naja, we zoeken het nog wel even uit.

Mijn pa had toen ik geboren moest worden zelf van hout klossen gemaakt, met inkepingen enzo zodat 't niet ging schuiven. Misschien in jullie fam./kennissenkring ook iemand die daar handig mee is?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 05 apr 2011 17:27

Vorige keer moesten wij ook 12 klossen hebben. (2x boxpring).
En omdat de middelste pootjes zo dicht bij elkaar staan, stonden de klossen ook een beetje over elkaar geschoven.

Nu heb ik een apart kraambed.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 apr 2011 17:46

Jannoek schreef:Moesten ze bij jullie het kamertje zien liefie? :-k Hier heeft ze daar echt niet naar gekeken/gevraagd. Ze vroeg niet eens of we het al klaar hebben. (hoeft officieel ook pas vanaf 37 weken toch?)

Huh, het is toch zeker niet verplicht om een baby-kamer te hebben?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 18:03

Galateia schreef:
Jannoek schreef:Moesten ze bij jullie het kamertje zien liefie? :-k Hier heeft ze daar echt niet naar gekeken/gevraagd. Ze vroeg niet eens of we het al klaar hebben. (hoeft officieel ook pas vanaf 37 weken toch?)

Huh, het is toch zeker niet verplicht om een baby-kamer te hebben?

Een babykamer is niet verplicht maar je ''moet'' wel bepaalde spullen in huis hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 18:05

Ik ben blij dat ik straks even bij de VK langs moet voel me niet echt helemaal lekker. Vaag in mijn hoofd en elke keer misselijk ga niet op internet rondkijken maar wel even goed vragen wat het kan zijn want dit is niet echt fijn.
Hopelijk hoort het er gewoon bij en is het straks weer over.

Mijn man heeft foto's gemaakt en gaat ze plaatsen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 18:35

Vervelend Liefie! Hopelijk niks ernstigs... rustig aan maar! Hoe laat moet je bij de vk zijn?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 18:36

We moeten er om 21.15 zijn ik ga er ook niet van uit dat het ernstig is voelt alleen heel irritant.
Heb het idee dat het mijn bloeddruk is (eerder te laag dan te hoog) maar goed ik wacht het wel even af

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 19:19

Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 05 apr 2011 20:45

Mijn bloeddruk was tot 2 keer toe 140/90 gelukkig de 3de keer 125/80 en er zat niks van eiwitten in mijn urine anders hadden we nog naar het zhuis gemoeten.
Ik moet het even in de gaten houden en anders vrijdag weer terug om mijn bloeddruk en urine te laten testen.
Hopelijk is dat niet nodig!

Voor de rest alles oke de kleine ligt goed met zijn hoofdje naar beneden (wat we al dachten want hij zit heel de dag met zijn billen tegen mijn ribben te duwen :lol: )
En hij loopt niet meer voor op groei ben ik erg blij mee!
Op naar donderdag!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 05 apr 2011 21:24

liefie schreef:Afbeelding

Gelukkig dat het uiteindelijk meeviel Liefie! Wat een mooie foto joh en wat een leuk behang (?) daarachter, gezellig Hollands!

En alle andere zwangeren: sterkte of enjoy in het uitzwangeren..;-)
Psalm 25:2 (ber.)

Terug naar “Archief”