Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor ajl » 03 apr 2011 19:40

Hier is de wasmachine gemaakt. Vervolgens op vrijdag de was van een week gewassen en dat ligt nog allemaal opgestapeld op zolder. Deze week maar eens doen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2011 15:10

Gelukkig dat 'ie in elk geval gemaakt is en de achterstand al een eind weg!

Mijn ouders kwamen zaterdag weer 'ns aanwaaien en dan kan mijn moeder het toch niet laten om wat voor ons te doen, dus de strijk is weg en het verstelwerk gedaan. :oops: :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mezelf
Mineur
Mineur

Berichtdoor mezelf » 06 apr 2011 16:10

LeChat schreef:Gelukkig dat 'ie in elk geval gemaakt is en de achterstand al een eind weg!

Mijn ouders kwamen zaterdag weer 'ns aanwaaien en dan kan mijn moeder het toch niet laten om wat voor ons te doen, dus de strijk is weg en het verstelwerk gedaan. :oops: :wink:

dat zijn dan leuke bezoekjes :)
mijn moeder doet dat helaas niet, nooit gedaan ook, zelfs niet toen ik 4 kleine kinders had rondlopen, ach ja als het er niet inzit ....
De dwaas doet wat hij niet laten kan;
de wijze laat wat hij niet doen kan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 apr 2011 17:52

Had je dat verwacht dan mezelf?
Moeders hebben toch zelf al hun kinderen opgevoed en hun huishouden draaiend gehouden, en houden die nog draaiend?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2011 18:07

@MissF: ik denk dat het verschilt per situatie. Ik ben enig kind, mijn moeder werkte altijd 1 dag per week bij mijn opa, die leeft nu (helaas) niet meer, dus zal ze gevoelsmatig tijd overhouden, zeker nu mijn vader met de vut is en ook het nodige doet thuis. Daarbij komt dat iedereen het idee heeft dat ik het zo druk heb met (vrijwilligers)werk en dat 't huishouden er bij hangt (is ook wel zo, manlief doet veel), dus dat we (ik) wel wat hulp kunnen gebruiken.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 apr 2011 18:11

Onee ik bedoelde ook helemaal jou niet hoor lechat :D Als een moeder het uit zichzelf wil en doet, prima toch? maar ik las de zin van 'mezelf' (nickname dus, ik bedoel niet mijn post ;) ), als of zij dat verwacht van een moeder, en dat vroeg ik me af of dat zo is.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2011 18:20

Ja, ik zag dat je "mezelf" bedoelde, de poster na mij, hoor. Ik wilde gewoon ff reageren 8)

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 apr 2011 13:27

Mijn moeder strijkt hier ook weleens, of ze vouwt de was op; stofzuigen en soppen doet ze nooit. Aan de ene kant vind ik het prima als ze wat doet, maar ik vind het ook heerlijk als ze gewoon lekker een poosje komt kletsen. 'k Krijg nl. (helemaal niet nodig natuurlijk :mrgreen:) dan een beetje het gevoel dat ze denkt dat ik m'n huishouden niet aankan en dat voelt absoluut niet fijn en ís ook niet zo volgens mij :wink:.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 apr 2011 13:43

Ik vind het altijd wel fijn hoor, als mijn moeder ofzo de strijk erbij pakt :wink: . Mijn schoonmoeder is daarentegen meer op visite, die zal dat niet doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 07 apr 2011 13:51

Toen wij nog geen inductie-kookplaat hadden, maar gewone pitten, poetste ik die standaard extra op voor m'n schoonmoeder kwam. Anders was dat zo ongeveer het eerste wat ze ging doen als ze binnen was :mrgreen:. 'k Vind het heerlijk als ze een brei-,borduur- of haakwerkje bij zich heeft, dan heb ik ook een mooi excuus om gezellig mee te fröbelen :wink:!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 07 apr 2011 14:22

Ja dat deed mijn moeder ook. FF meehelpen.
Sinds haar herseninfarct vorig jr mrt doet ze dat niet meer, en net zoals een ander zei. Heb ik ook een reden om een dagje te niksen. Zij heeft ook d'r breiwerk mee. Heelijk. is ook genieten.

Vandaag niet veel gedaan. Gister gevallen en door enkel gegaan. de ha zegt dat het niet gebroken is, als het maandag nog zo'n pijn doet ff terug, en dan door voor een foto.
ga wel vaker door mijn enkel, maar nooit zo pijnlijk als nu.
Ik kan een beetje lopen, hij is rood, dik, en af en toe hoor ik 'em knakken....
zijn er artsen onder jullie?? :lol:
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 apr 2011 14:34

pannenkoek schreef:Ja dat deed mijn moeder ook. FF meehelpen.
Sinds haar herseninfarct vorig jr mrt doet ze dat niet meer, en net zoals een ander zei. Heb ik ook een reden om een dagje te niksen. Zij heeft ook d'r breiwerk mee. Heelijk. is ook genieten.

Vandaag niet veel gedaan. Gister gevallen en door enkel gegaan. de ha zegt dat het niet gebroken is, als het maandag nog zo'n pijn doet ff terug, en dan door voor een foto.
ga wel vaker door mijn enkel, maar nooit zo pijnlijk als nu.
Ik kan een beetje lopen, hij is rood, dik, en af en toe hoor ik 'em knakken....
zijn er artsen onder jullie?? :lol:

is het geen gescheurde enkelband dan? Geeft zwelling, rood en heel pijnlijk....

Ik vind het altijd een drama als mijn moeder het idee krijgt om mee te helpen. Die is pietje precies en heeft op alles kommentaar..... Het klinkt akelig, maar zulke idee-en eindigen altijd op knallende ruzie.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 apr 2011 16:49

ajl schreef:Ik vind het altijd wel fijn hoor, als mijn moeder ofzo de strijk erbij pakt :wink: . Mijn schoonmoeder is daarentegen meer op visite, die zal dat niet doen.

haha, hier precies het zelfde :lol: moet ook zeggen dat ik het van mijn moeder ook niet erg vind, zou het niet zo leuk vinden als mijn schoonmoeder zou gaan helpen(behalve de afwas :mrgreen: )
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 apr 2011 16:52

Ik heb mijn prive huishoudster :lol: Zit lekker op de bank en mijn man is heel het huis aan het stofzuigen en gaat zo de was ophangen (mag niks van hem doen =D> )

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 apr 2011 16:53

Ik steek (soms) ook wel ff de handen uit de mouwen als ik bij familie ben zowel bij schoonfamilie als bij m'n eigen familie. Niet zo zeer dat ik het smerig/vies/rommelig is. Maar dat ik zie dat als iemand het druk heeft en ik op m'n kont zit, nee daar kan ik niet zo goed tegen. Dan help ik liever even mee. En pak gerust de stofzuiger.

Terug naar “Archief”