islam is de antichrist

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Jantjes

islam is de antichrist

Berichtdoor Jantjes » 02 apr 2011 10:55

islam is de antichrist.
Wilders wil dat kerken kiezen tegen de islam

De Nederlandse kerken moeten hem meer bijstaan in zijn stellingname tegen de islam, vindt PVV-leider Geert Wilders.

"Het christendom is, samen met het jodendom en het humanisme, onderdeel van de Nederlandse cultuur. Daar moeten wij, ook de kerk, trots op zijn'', zei de PVV-leider. Hij zou daarom graag zien dat de kerk ,,meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam''.

"Ondanks de scheiding tussen kerk en staat zou ik graag willen dat de kerk niet politiek correct zou meehuilen met de wolven in het bos, maar meer zou staan voor de eigen identiteit. Dat mis ik wel een beetje. Want de islam is echt iets anders dan het christendom, en de kerk zou zich daar meer bewust van mogen zijn. Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.''
http://www.kerknieuws.nl/nieuws.asp?oId=17652

Wilders: vervolg Fitna over Mohammed

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/wi ... d_1_543306

Ik ben het momenteel eens met Geert u/jij ook?

schaapje
Generaal
Generaal

Re: islam is de antichrist

Berichtdoor schaapje » 02 apr 2011 11:42

Het enige wat ik zie is dat Wilders de kerken en het Christendom misbruikt
voor zijn politiek.
Geen idee of hij in hart en nieren een bekeerd christen is, ook nooit gemerkt.

En wat is een anti-christ, is dat niet een ieder die niet wil geloven in Jezus Christus als verlosser ?
Die zitten toch ook bepaalde kerken.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

JHM
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JHM » 02 apr 2011 18:33

Nee, het brengt enkel haat met zich mee. Dat past niet bij het christendom en het is niet aan ons te oordelen over de Islam.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 02 apr 2011 18:38

Och ja, Wilders kan nog wel wat stemmen uit de SGP-achterban gebruiken.

Hoewel ik de islam als een valse godsdienst beschouw, kan ik meneer Wilders ook niet als broeder zien.

Kortom, dat er gewaarschuwd wordt tegen de islam: ja.
Dat we daar meneer Wilders voor nodig hebben: nee.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 02 apr 2011 18:57

Wat is eigenlijk het verband tussen de titel en het verhaal over Geert Wilders? Nu lijkt het wel alsof Geert Wilders de islam tot de antichrist heeft uitgeroepen. Dat blijkt echter totaal niet uit de artikelen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 02 apr 2011 18:58

Er is niets mis met gelovigen, ook niet met moslims, maar wel met de islam.

Hoe kun je nu iets tegen een ideologie hebben, maar niet tegen de aanhangers? Het zijn toch de aanhangers waar het om gaat?

En over hypocriet gesproken, met koeienletters staat er Partij voor de VRIJHEID.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 apr 2011 16:10

Misschien maakt dit: Bekijk hier fitna 2 http://www.youtube.com/watch?v=i6mHx7BIZ8s duidelijk dat de islam de antichrist is.

.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 apr 2011 16:11

Tuurlijk. Jantjes, wat is de definitie van de antichrist? Zeker, daar vallen moslims ook onder, maar zij niet alleen.
Of gaat het om meerdere antichristen?

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 04 apr 2011 16:19

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 apr 2011 16:20

Jantjes schreef:Nederlandse versie Fitna 2 http://www.gelderlander.nl/nieuws/algem ... 439374.ece

Sjonge, ben je mederwerker van het partijbureau van de PVV ofzo? Zou je de link niet in je onderschrift zetten, dan hoef je het niet telkens in te typen :wink:

Jozo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Jozo » 04 apr 2011 16:21

"Het christendom is, samen met het jodendom en het humanisme, onderdeel van de Nederlandse cultuur. Daar moeten wij, ook de kerk, trots op zijn'', zei de PVV-leider. Hij zou daarom graag zien dat de kerk ,,meer stelling neemt tegen die vreemde eend in de bijt, de islam''.

Het christendom, het jodendom en het humanisme waren oorspronkelijk ook geen onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dat zijn ze geworden. En de islam wordt op dit moment ook onderdeel van onze Nederlandse cultuur.

Ik ben het absoluut niet eens met Wilders en wil daar gerust nog een pittige discussie over houden :)
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 04 apr 2011 16:38

Jantjes schreef:Misschien maakt dit: Bekijk hier fitna 2 http://www.youtube.com/watch?v=i6mHx7BIZ8s duidelijk dat de islam de antichrist is.

Tjonge tjonge Jantjes, wat een haat. je zet het nogal dik aan om het de antichrist te noemen. Ik dacht trouwens dat Hitler de antichrist was.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 apr 2011 16:43

Jozo schreef:

Het christendom, het jodendom en het humanisme waren oorspronkelijk ook geen onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dat zijn ze geworden. En de islam wordt op dit moment ook onderdeel van onze Nederlandse cultuur.

Ik ben het absoluut niet eens met Wilders en wil daar gerust nog een pittige discussie over houden :)

Wilders "gebruikt" de christenen als het hem zo eens uit komt.
Maar wat hij nu ECHT denkt, kom je niet te weten :-k

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 apr 2011 17:43

Wilders is niet kerkelijk maar heeft zichzelf uit laten schrijven reeds op jonge leeftijd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 apr 2011 21:54

Jantjes schreef:Nederlandse versie Fitna 2 http://www.gelderlander.nl/nieuws/algem ... 439374.ece

Nou, laten we dan toch iets positiefs zeggen: de muziek erbij is goed. Stukje Tsjaikovski, meen ik, maar ben niet helemaal zeker. Wie helpt me even?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “[Religie] - Open forum”