Moderator: Moderafo's
ajl schreef:Een slokje cola zal zeker geen kwaad kunnen, maar ik zou het zelf niet willen hebben. Van mij mogen ze überhaupt niet aan mijn glas komen, er is verschil tussen kinderdrinken en volwassendrinken. En alcohol al helemaal niet, daar zou ik echt van uit mn panty schieten van woede. Vorig jaar hadden wij op een bbq, waar de kinderen van een kennis van ons ( 2,5 en 5 jaar) het laatste slokje uit het bierflesje van zijn vader mocht drinken. Hij wilde bij zijn 3e biertje dat ook bij zoonlief doen, maar gelukkig is mijn broer er tussen gesprongen ( had het zelf nl niet gezien). Alcohol blijft hier nog heel lang buiten de deur voor hem.
Galateia schreef:ajl schreef:Een slokje cola zal zeker geen kwaad kunnen, maar ik zou het zelf niet willen hebben. Van mij mogen ze überhaupt niet aan mijn glas komen, er is verschil tussen kinderdrinken en volwassendrinken. En alcohol al helemaal niet, daar zou ik echt van uit mn panty schieten van woede. Vorig jaar hadden wij op een bbq, waar de kinderen van een kennis van ons ( 2,5 en 5 jaar) het laatste slokje uit het bierflesje van zijn vader mocht drinken. Hij wilde bij zijn 3e biertje dat ook bij zoonlief doen, maar gelukkig is mijn broer er tussen gesprongen ( had het zelf nl niet gezien). Alcohol blijft hier nog heel lang buiten de deur voor hem.
Zo, inderdaad! Mijn hemel, als iemand dat ooit bij mijn kinderen zou proberen, dan zou ik helemaal compleet flippen. 'Kan geen kwaad'. Brrrr. Ik snap dat echt niet. Wat zou nou de reden zijn van zo'n vader om dat goed te vinden? Volgens mij gewoon echt stoerdoenerij. O, vreselijk!
(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
Schipje schreef:Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
Redelijk overdreven reactie........ beetje nuchterheid kan ook geen kwaad.
Tjonge, Jans verteld een leuk verhaal over haar neefje die EEN SLOKJE cola gekregen heeft en er worden hier gelijk hele drama's van gemaakt.
trijntjejohanna schreef:Schipje schreef:Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
Tjonge, Jans verteld een leuk verhaal over haar neefje die EEN SLOKJE cola gekregen heeft en er worden hier gelijk hele drama's van gemaakt.
ze had het over meerdere slokjes cola.. en over een slokje bier! en vooral dat laatste vind ik echt not-done op die leeftijd!!
trijntjejohanna schreef:Schipje schreef:Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
ze had het over meerdere slokjes cola.. en over een slokje bier! en vooral dat laatste vind ik echt not-done op die leeftijd!!
jans1 schreef:Dat slokje bier is dus helemaal fout opgevat, dat flesje stond op tafel en dat ventje is zo rap dat ie het al te pakken had, maar het was gelijk een goede les voor hem..
eigenlijk ben ik ook stom ook dat ik me eigen hier zit te verdedigen..
jans1 schreef:Dat slokje bier is dus helemaal fout opgevat, dat flesje stond op tafel en dat ventje is zo rap dat ie het al te pakken had, maar het was gelijk een goede les voor hem..
eigenlijk ben ik ook stom ook dat ik me eigen hier zit te verdedigen..
Schipje schreef:Galateia schreef:(Sjonge, je zal zo'n man hebben, die denkt dat het leuk is om je zoontje een mini-slokje van je bier te geven. Die zou dan dus echt met een sporttas vol kleren op straat staan hier en er niet meer in mogen.)
ajl schreef:@ Jans Als je je aangevallen voelt, dat is zeker niet mn bedoeling. En of iemand anders zijn/haar kind cola geeft, deert mij ook niet.
Alcoholgebruik door kinderen daarentegen kan ik mij wel woest om maken en dan helemaal in de trant van de situatie zoals ik die met de bbq meemaakte. Helemaal als dan ook nog wordt gezegd dat hun kinderen zo dol zijn op bier en ze als baby al aan het bierflesje zaten te likken en dan al grappend zeggen 'jong geleerd is oud gedaan'. En dat is wel iets waar ik mij voor die kinderen zorgen om maak. Zij groeien op in een omgeving waar het doornormaal is om een krat bier in de week leeg te drinken en het is nu eenmaal bekend dat je smaken die je vroeg aanleert ook later zult prefereren boven andere smaken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten