Cola bij zo'n kleintje, dat zou ook niks voor ons zijn om te doen! Ik zie er de lol niet van in, eigenlijk. Bubbeltjes kunnen wel heel leuk zijn en hier mag zoonlief soms wat van mijn water met bubbels op een lepeltje naar binnen lepelen en dan ligt hij ook in een deuk. Maar ja, verder dan water zal hij de komende tig jaren niet komen
Wie heeft hier tips voor een ontzettend 'sloom' kind. Doorwerken, haasten: het komt niet in zijn systeem voor. Het eten duurt steeds langer. Hij heeft inmiddels meer dan eens de gevolgen ervaren van te sloom doen en vond dat echt niet leuk. Maar een volgende keer? Dan zegt hij gewoon, dat hij niet te laat wil zijn, maar doorwerken - nee, dat kan natuurlijk niet. Het gaat niet alleen om het eten, ook het tanden poetsen, jas aantrekken, nog even naar de wc gaan, etc.
Hij is zelfs sloom als hij op zijn fietsje door de straat fietst
Hij kan best wel flink doortrappen hoor, maar waarom zou je je moe maken? Als een opaatje tuft hij rustig door de straat, andere kindjes crossen om hem heen en hij roept vrolijk "even wachten!", zwaait naar de buurvrouw, zet de slak in de bosjes anders staat er dalijk iemand op, etc.
Wie o wie heeft tips? Wat kunnen we doen? Dat fietsen is geen probleem, natuurlijk, hij doet zijn ding maar (even om te laten zien, dat het echt gewoon in hem zit, het is niet eens echt kwade opzet), maar die andere dingen soms wel. Soms moet hij gewoon even dooreten en hebben we geen uur de tijd voor het avondeten of het ontbijt. En soms moet je gewoon even naar de wc en je schoenen aantrekken en dan is het niet de bedoeling, dat je daar een half uur mee bezig bent....
Ik houd mijn hart vast voor als hij straks naar school gaat. Dan heeft hij tussen de middag nooit genoeg tijd om zijn eten op te eten