O ha ha, ja jij bent van de grenzen

Ook hierin zie ik dat het ene kind verschilt met het andere. Het ene zal het desondanks meteen gaan doen, de andere 5 voor 12, bij wijze van spreken.
Bij mij zit het van jongsaf ingebakken. Als je het niet hebt, dan krijg je het misschien niet. Ik weet niet, of jij moet tegen een hele strenge vrouw oplopen ? Want je hebt er Kenau's bij

Ik houd van harmonie en goede sfeer, dus zal niet snel de confrontatie opzoeken.
In het koppigtijdperk ben ik de strijd wel eens aangegaan, maar verloor die, ik kan niet tegen een eindeloos jankend kind dat boos en onbegrepen in de gang staat. Ik heb wel mijn grenzen ! Soms kan ik zelfs superstreng zijn. Maar zeker nu ze ouder worden ben ik meer van het overleg, omdat ik weet dat je met pubers niet overal een strijd moet aangaan. Je kunt meer winst behalen door af en toe water bij de wijn te doen, zodanig dat je beiden (kind en jij) iets toegeeft.
Bij peuters werkt dat niet hoor. Maar dan probeerde ik een probleem te omzeilen.
Dus stel: het kind wil hartje winter perse dat T shirtje aan, veel te koud natuurlijk, dan zei ik: is goed, maar dan wel even een vestje erover. Dan kun je dat op school uittrekken. (wat dan niet gebeurde, helemaal vergeten

)
Veel moeders laten zich die discussie intrekken, ik soms ook hoor ! Ik schets hier een ideaal beeld, maar voldoe er zelf ook niet helemaal aan
Maar moeders die nu in deze fase zitten: is het je die ruzie en energieslurpend gedoe waard ?