Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 27 mar 2011 08:06

Zoonlief hier wordt een echte kleuter. Ik vind dit ZO LEUK. Deze fase is zoveel leuker dan die kleine kindjes fase. Of ik ben gewoon zo verliefd op mijn kind, dat ik alles leuk vind, dat kan natuurlijk ook. Maar hij gaat ineens babbelen, ook zoveel verstaanbaarder. Maakten we ons eerst nog zorgen over zijn taalontwikkeling, nou, hij gaat nu zo ontzettend hard, dat alle zorgen weg zijn. Met sommige letters heeft hij veel moeite, maar hij begint wat hij leert bij logopedie echt toe te passen. Hij maakt grapjes - en ligt dan zelf helemaal krom van het lachen. Het worden echte zinnen.

Vrijdag ging ineens de bel: twee jochies - 5 en 6 jaar - vroegen of 'dat kleine jongetje dat hier woont' ook buiten kwam spelen. Ze waren met de skelter met twee stoeltjes en een fiets. Zoonlief mocht achterop de skelter. Ik vond het zo ontzettend leuk. Zoonlief stond echt te springen in de gang, en daar gingen ze, hoor. Het was zo'n leuke situatie. En die jochies zorgen heel goed voor hem. Ze komen steeds vragen, of hij met de bal komt spelen, etc. en doen dan heel voorzichtig. Wij wonen op de hoek van de straat en letten hier op, een andere moeder woont halverwege de straat en let daar op. Ze kennen de regels: zoonlief mag tussen onze tuin en de tuin van dat andere gezin. En zoonlief leert daar veel van, niet normaal. Want die jochies praten met elkaar. En hij lijkt nu langzaam over zijn praatonzekerheid heen te komen. Hij ging in de tuin van die jochies wat drinken en popcorn eten. Zei hij zomaar spontaan 'ik heb nieuwe schoenen!'. Ok, niet zo heel erg verstaanbaar, maar door te wijzen, begrepen ze hem. Zaten daar 3 jochies hun schoenen te vergelijken. Ik vond het ZO MOOI.

Dat wordt dalijk echt wennen als we weer een kindje van 2 ofzo adopteren. Volgens mij weet ik niet eens meer hoe het moet :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 mar 2011 08:35

Heerlijk he :D Sowieso vind ik het ook allemaal wat makkelijker als ze ouder zijn. Jurian praat best goed nu, en maakt zo'n beetje alles duidelijk wat hij wil of vindt. Ideaal.
Vannacht heeft hij voor het eerst een poosje tussen ons in geslapen. Ik was al eerder met hem van een feestje naar huis gegaan, en lag om half 12 ofzo in bed, toen ik net sliep begon hij te huilen, helemaal overstuur. Geen idee waarom, dat wilde hij niet zeggen. Toen heb ik een beetje dom hem maar bij me in bed genomen, omdat ik doodmoe was en vandaag weer op tijd moest werken. Na een half uur flink feest vieren kwam mijn man thuis, en viel Jurian tegen me aan in slaap. Maar elke keer bewoog hij en werd ik weer wakker. Dat was ik al snel zat, dus na een uurtje hem maar in zijn eigen bed gelegd. En toen heeft hij zo'n beetje elk uur gehuild. Mijn man is er gelukkig uit gegaan, omdat ik al zo op tijd op moest. Maar de 3e keer ofzo riep Jurian: niet papa, maar mama!
Tja, omdat ik het al zo zat was, heb ik maar toegegeven en ook naar hem toe gegaan. Toen maar heel duidelijk gezegd dat hij ontzettend lief is, maar echt moest gaan slapen, en het nu klaar was.
En hehe, om een uur of half 5 was het stil. Maar wat word je dan gebroken wakker zeg. Daar moeten we weer flink aan gaan wennen als we straks een baby hebben :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 28 mar 2011 22:01

Ach ja, heerlijk, die kletsverhalen van die kleintjes. Hier vanmorgen een heerlijk ochtendje uit gehad dankzij de kletsverhalen van Timon - naar het ziekenhuis welteverstaan :lol: Hij mocht een keertje mee naar een doktersafspraak voor Sylke, en heeft echt volop genoten: alles wat hij onderweg zag, de parkeergarage, de lift, de wachtkamer bij de dokter was interessant en werd uitgebreid besproken :D
Op het moment is alles bij hem 'gek'. Er kwam vanmorgen een oranje trein voorbij: 'Dat is een gekke trein! Die komt uit een ander land, uit een gek land.'

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 29 mar 2011 08:01

Vorige week is kindlief op de psz op de 'schoolfoto' gegaan. Mijn hemel. Wat is dat leuk! Hij wilde niet echt lachen volgens de juf, maar ik vind het een prachtige foto. En hij lacht best wel een beetje, alleen niet zijn tanden bloot. Ik vind het prachtig. Mijn mooie mannetje. Ik ben zo ontzettend trots. Ik ga een vermogen uitgeven aan die foto. Eentje voor ons, voor opa&oma, voor de mensen in Nigeria, etc. :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 mar 2011 09:01

`k Wil em ook zien!!!! =P~

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mar 2011 09:45

:lol: nieuwsgierig naar rwkids?

Ik moet ook zeggen dat er in het verleden meer foto's geplaatst werden en dat is toch wel erg leuk. Al doe ik zelf ook niet mee :wink:
Over foto's gesproken, hoe zou het met TJ en haar mannen zijn?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 mar 2011 12:09

Haha idd.. en naar jou kids ben ik nog het meest benieuwd je praat ook al zo lang mee en ik heb ze nog nooit gezien!! :( :mrgreen:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 mar 2011 12:12

liefje schreef:Haha idd.. en naar jou kids ben ik nog het meest benieuwd je praat ook al zo lang mee en ik heb ze nog nooit gezien!! :( :mrgreen:

:lol:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 mar 2011 12:15

weg.. :-$
Laatst gewijzigd door liefje op 29 mar 2011 22:44, 3 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mar 2011 12:16

liefje schreef:Haha idd.. en naar jou kids ben ik nog het meest benieuwd je praat ook al zo lang mee en ik heb ze nog nooit gezien!! :( :mrgreen:

Dat zal ook niet gaan gebeuren :mrgreen: Al jeukt het soms wel om met ze te pronken :wink:

Leuke meiden Liefje!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 mar 2011 12:17

@AJL: ben ook erg benieuwd naar jouw kids;-) En ben ook zeker benieuwd naar TJ.

Hier gaat Anna Sofie iedere keer mee naar de gynacoloog maar ik ben bang dat we dat maar niet meer moeten doen. De vorige keer werd ze ineens heel boos op de arts. Hij moest van mij afblijven en mocht mij geen pijn doen. Vanmorgen gaf ze direct aan 'niet naar de dokter toe, niet bij mama kijken, is auw'.'
Ik wil niet dat ze een aversie tegen dokters krijgt dus dat wordt vaak oppas vragen ](*,)
Time flies when you have none!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 mar 2011 12:19

Aah moeilijk sterretje..praat je voordat je gaat met je dochter door wat ze bij jou gaan doen? Misschien helpt dat?
Bijvoorbeeld dat ze mama niet au doen?! Sterkte!

Ajl Heb je geen hyves? :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2011 12:35

wat een droppies liefje!
En ajl, idd, hyves ofzo :mrgreen:

Vanmorgen was mijn vriendin hier met haar baby van 6 weken. Zo lief :D Maar op een gegeven moment dacht ik: wat hoor ik toch?
Zat Jurian op de keukenvloer, had een cracker uit de kast gepakt en zat het hele pak hagelslag eroverheen te mikken. Zonder boter ofzo. en het pak zat nog helemaal vol ](*,) Hij was verbaasd dat het niet eens mocht. Hij had gewoon honger, en mama zat maar te kletsen... :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mar 2011 13:01

nope en geen facebook :mrgreen:

@ sterretje Vervelend voor Anna-Sophie. Hier ook kinderen die moord en brand gillen als ik naar de ha moet. Hoe gaat het met de onderzoeken verder ( als je het te prive vindt, ook prima hoor. Kan ik mij heel goed voorstellen!)

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 29 mar 2011 14:06

Haha, MissF, leuk hé, zulke acties :wink:
zo heeft mijn zoontje pas een pak bambix rond gestrooid op m'n tapijt, je wilt niet weten wat voor rommel dat geeft :lol:

Terug naar “Archief”