sexuele voorlichting peuters..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: sexuele voorlichting peuters..

Berichtdoor *Annet* » 28 mar 2011 21:03

Kids hadden een x een maf filmpje gezien (donderbroek) waarbij een baby door de lucht vloog. Meteen nadat ie geboren werd liet ie een scheet en door de luchtdruk ging ie dus de lucht in. Pas was er een nichtje geboren en dochterlief (5) vroeg of ze ook door de lucht was gevlogen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 mar 2011 21:48

*Annet* schreef:Kids hadden een x een maf filmpje gezien (donderbroek) waarbij een baby door de lucht vloog. Meteen nadat ie geboren werd liet ie een scheet en door de luchtdruk ging ie dus de lucht in. Pas was er een nichtje geboren en dochterlief (5) vroeg of ze ook door de lucht was gevlogen.

Alleen al daarom kun je niet vertrouwen op wat je kids zelf wel lezen of horen of bij elkaar puzzelen. Veiliger is het toch zelf uit te leggen, dan weet je in ieder geval dat er niet allerhande nonsens doorheen loopt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 29 mar 2011 10:11

lammetje schreef:Ik heb het gelukkig niet uit tijdschriften en ik hoop dat ik mijn kinderen ook 'voor' ben op dat punt. Maar volgens mij moet je wel steeds eerder beginnen met voorlichting :shock:

ik las ook altijd die verhalen in tijdschriften ( vooral in de bieb, want thuis hadden we ze niet ) en ik stond echt stomverbaasd van de bijzondere vragen die erin stonden! maar ik wist wel wat normaal was ( dankzij voorlichting van mijn moeder ) dus wist ook dat wat daar stond abnormaal was.

Dacht dat het altijd fantastisch zou wezen maar de kwaliteit verschilt in de praktijk wel eens.

Deze reacties bevestigen mijn beeld dat je inderdaad vroeg moet beginnen.

Een aardig boek voor ouders hierover: "blozen mag" van Sarina Brons-van der Wekken. Daar komt het voorbeeld van het babykamertje in de buik van de vrouw ook vandaan.

Terug naar “Archief”