Mortlach schreef:Optimatus schreef:Het zal onze atoomvrienden toch wel duidelijk zijn dat er een verschil is tussen medisch gebruik en energievoorziening?
Weet je wat het is, atoomenergie is niet veel gevaarlijker dan het gemiddelde chemisch superbedrijf. Botlek ofzo. Als er een keer iets fout gaat in een chloorfabriek vallen er ook honderden zoniet duizenden doden.
Feitelijk zijn chemische bedrijven veel gevaarlijker (denk aan
Bhopal), omdat er door de bank genomen wereldwijd meer gemarchandeerd wordt met de veiligheidsvoorschriften. De cijfers qua aantallen slachtoffers spreken wat dat betreft boekdelen. Lees dit ook eens:
Steenkool onveiliger dan kernenergie.
Maar psychologisch en politiek gezien is het zo dat radioactiviteit alle paniekzenuwen bij de mens activeert, terwijl chemische stoffen dat wat minder doen.
Mortlach schreef:Omdat uranium op één plek geconcentreerd ligt, wil niet zeggen dat het erger is dan de CO2 van een kolencentrale.
CO2 is goed voor bomen en planten (sterker nog: zonder CO2 is er geen leven mogelijk), van uranium kunnen we dat niet zeggen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)