Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

AikonGirl
Majoor
Majoor

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor AikonGirl » 25 mar 2011 10:37

Ik meld me maar alvast voor vandaag. ;)

Ben nu 37w5d. Vanmorgen bij de VK geweest, alles was goed.

Liefie, hier ook slecht slapen. Word vaak wakker (plassen), en kan dan moeilijk in slaap vallen.
Maar goed, alvast wennen voor straks inderdaad: weinig slaap.
Oja, en kramp heb ik ook een tijdje gehad (rond de 25/30 weken ofzo), maar nu al weken geen last meer van.

Hier had mijn dochtertje best lang maatje 50 aan. :)
Pas met 3 maanden maat 62. Geboortegewicht was 3800gr.

Felisa, een geboortegewicht van 1000gr? Heftig!
Met hoeveel weken was hij geboren?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2011 12:12

Bij mijn verloskundige testen ze elke keer je urine op eiwitten en glucose (mijn andere verloskundige deed dit niet) en ze prikken 2 keer bloed en kijken dan ook naar je suikerwaardes. Ik heb 1 keer een bloedsuikerdagcurve gedaan( die was gewoon netjes) en misschien moet ik het deze zwangerschap nog een keer doen maar heb er nog niks over gehoord.
Glucose test hoef ik niet te doen.

@AG fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Gelukkig hoef ik er niet uit om te plassen (terwijl ik 's nachts toch 2 tot 3 glazen water leegdrink :oops: )

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 25 mar 2011 14:16

Felisa, een geboortegewicht van 1000gr? Heftig!
Met hoeveel weken was hij geboren?

@Aikongirl: Hij is met 31 w en 6 dagen geboren. Daarvoor had ik al vier weken in het ziekehuis gelegen, ivm groeiachterstand, te weinig vruchtwater, te kleine placenta.
Na de geboorte heeft hij nog 6 weken in de couveuse gelegen, toen een week in een wiegje en toen mocht hij eindelijk mee naar huis. HIj is nu goed gezond gelukkig, en zover we kunnen bekijken, heeft zijn vroeggeboorte geen gevolgen gehad voor zijn gezondheid.

Het was een heftige tijd, maar we zijn blij en dankbaar dat het zo mocht aflopen, je hoort zoveel andere verhalen, waar het uiteindelijk niet goed ging.

@ alle zwangeren, veel succes met de zwangerschap.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 mar 2011 14:50

hier was dus de meting met de hand veel beter dan de echo. De echo was onzin, want 2 dagen voor hij geboren werd, werd hij klein geschat, terwijl de vk al dacht dat het een flinke zou zijn (met de hand gevoeld dus), hij was bijna 8 pond, dus best flink. Sindsdien hou ik me niet echt bezig met die echo's en geloof ik het allemaal wel.
Glucosetest doen ze hier ook niet, ik heb nooit urine in hoeven leveren ofzo.

Dat slechte slapen herken ik wel. Ik word regelmatig wakker in de nacht, maar val wel snel weer in slaap. Ik heb gister wel even naar de huisarts gebeld voor iets tegen hooikoorts. Ooit heb ik daar wel neusspray voor gehad, maar later viel het wel mee en nooit meer gehaald. Echt hooikoorts heeft de dokter ook nooit genoemd, maar ik kreeg wel neusspray die daarvoor was. Nu zit mijn neus steeds weer zo dicht, vooral 's nachts, en veel niesen. Nu belde de assistente mij terug, dat ik helemaal niks mag tegen hooikoorts tijdens de zwangerschap. Of het moet ondraaglijk worden, dan moet ik even naar de dokter zelf om te overleggen. Nou, zo erg is het allemaal niet, maar ook de otrivin die ik af en toe gebruikte om lekker te kunnen slapen mag dus niet meer. Dus extra slechte nacht op deze manier. Nouja, ik duik er zo gewoon nog eventjes in, dan tank ik wel weer bij :D

Spannend Aikongirl! Succes nog even met wachten!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mar 2011 18:19

Zo, dat schiet echt op dan AG! Succes met de laatste loodjes.

Hier was de glucosetolerantietest weer oké! Hopelijk was dit de laatste keer, want dat spul is inderdaad té vies. :-& Ik moest een flesje van 330 ml drinken, bijna 3 plastic bekertjes vol.. 8-[
Maar gelukkig belde de gyneacoloog al snel dat het goed was!

Hier schatten ze het met de hand én met de echo groot, ik ga er maar vanuit dat het dan vast wel zo zal zijn... :-oo

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 25 mar 2011 19:16

Bij mij schatten ze de oudste op 4 / 4,5 pond. Ze was uiteindelijk 2490 gram, en gewoon op tijd
Ik lag ruim vt voren in het ziekenhuis vanwege te hoge bloeddruk, en kalk op de placenta.
Zelf was ik 2400 gram
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 mar 2011 20:57

fijn dat het goed was, jannoek!

@ missf: kun je niet gewoon wat nacl in je neus druppelen met een spuitje? doe ik wel eens op het werk als ineens m'n neus dicht zit en ik geen neusspray meeheb. het werkt altijd prima en kan geen kwaad!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mar 2011 23:13

missf: er is ook een of ander homeopatisch neusspraytje. Die werkte bij mij als een tierelier Vanwege mijn bloeddruk mocht ik absoluut geen neusspray, anders gaf de verloskundige aan dat eht dan kiezen is uit twee dingen, met een dichte neus veel te weinig nachtrust... is ook niet goed.. ofn eusspray en iets verhoogde bloeddruk wat niet schadelijk is...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 27 mar 2011 14:50

Hoe is het met alle zwangeren?

Hier alles goed net weer een poosje in de zon liggen lezen en slapen doet een mens goed :D Alleen heb ik wel net boven mijn bovenlip een donker lijntje gekregen en komt dat door de zwangerschap. Toen wij in september terug kwamen uit Zuid Frankrijk had ik dat ook en toen bleek ik net zwanger te zijn maar het trok wel weer weg.
Hopelijk wordt het niet erger anders ga ik maar niet meer bewust met mijn hoofd in de zon liggen.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 27 mar 2011 15:30

Hoe is het met alle zwangeren?
Goed, liefie.
Hier is de energie weer aardig terug! Nestdrang is sinds deze week toegeslagen. En hoe! =D> Alleen nog wel snel misselijk als ik niet goed/op tijd eet of te laat naar bed ga, dat herken ik niet van de vorige keer maar ach... dat duurt in principe niet langer meer dan zo'n 4 maanden. En overgeven hoef ik al zo'n 3 weken niet meer en daar ben ik erg blij om! Verder beweeg ik me regelmatig voort als een oma.... met dank aan m'n bekken. Kindje beweegt veel en steeds harder en dat vind ik echt leuk. Ga echt van't kindje houden zeg maar! Krijg nu echt zin om te zien hoe hij/zij eruitziet, welk karaktertje het heeft e.d. en heb zooooo'n zin om het te ruiken (ruikt zooo lekker)/voeden (kijken naar zo'n volgedronken buikje en daardoor zo'n tevreden bekkie/aaien (een baby vind dat gelukkig nog niet irritant) \:D/
zucht.....

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 27 mar 2011 18:36

liefie schreef:Hoe is het met alle zwangeren?

Hier ook prima! Ik heb het idee dat ik weer wat meer energie krijg nu ik minder werk. En ik dacht gister ons kindje te voelen. :8>
Ik vind het ook lang duren hoor, Schipje! Hoewel ik me nog echt niet voor kan stellen hoe het zal zijn als onze uk er is.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 27 mar 2011 20:09

Ag je bent er bijna, zet em op! :mrgreen:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 mar 2011 21:02

AG heeft zich niet gemeld vandaag. :mrgreen:

Hier gaat het ook wel goed! Verlof in zicht en nu zie ik alles ineens heel rooskleurig in, haha!

Weet iemand trouwens of je verlof ingaat op de dag dat je 34 weken zwanger bent of met 34 weken en 1 dag?
Op internet kom ik er niet echt uit...
Oftewel: de uitgerekende datum is op een maandag; werk je dan op maandag je laatste dag voor het verlof of, in mijn geval, op de vrijdag voor die maandag? :-k
Op m'n werk hadden ze in m'n agenda gezet dat m'n verlof vanaf de maandag in gaat, maar ik vraag me dus af of dat klopt..?

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 27 mar 2011 21:11

Jannoek, ik ben op een maandag uitgerekend en werk op een maandag voor t laatst...

Hier gaat t wel goed. Ik slaap niet altijd even lekker en wordt nu ook misselijk, hele zwangerschap niet echt geweest. Vervelend...
Beeb ligt helaas nog in stuit, over anderhalve week heb ik een liggingsecho, hopelijk is ie tegen die tijd gedraaid, want ik wil wel graag thuis bevallen (maar heb er een hard hoofd in eigenlijk).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 mar 2011 21:14

Dank je, parkiet! :)
Zal het morgen 's aankaarten. Kan ik een collega nog blij maken dat ik er nog een dagje langer ben. :lol:
(en als je dan niet 'te laat' bevalt; begin je dan weer op een dinsdag?)

Vervelend dat jullie kindje in een stuit ligt!
Wil je wel voor een natuurlijke bevalling gaan dan?

Hoe voel je je verder? Ook al weer 35 weken morgen dan zeker? ;-)

Terug naar “Archief”