sexuele voorlichting peuters..

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Em.
Luitenant
Luitenant

Re: sexuele voorlichting peuters..

Berichtdoor Em. » 26 mar 2011 15:29

MissF schreef:Oh, nou die van voor het kind eruit moest vond ik 20 x minder erg dan erna. Dat is mijn enige voorwaarde voor de komende bevalling: geen catheter nadat hij/zij geboren is. Als ik te slap ben om zelf naar het toilet te lopen (dat was toen dus zo), dan maar op een pot, maar niet weer dat gedoe. (maar dit hoort volgens mij niet hier, maar in het zwangeren topic is het ook niet zo opbeurend denk ik ;) )

Dat moet dan wel lukken, bij mij lukte het niet en toen moest ik wel...

En weer on-topic: J urre is nog veel te klein, maar ik denk voor 'plassertje' ga. En idd gewoon open en eerlijk. Ik kan het van mezelf eigenlijk niet meer herinneren hoe dat is gegaan, volgens mij wist ik alles al voordat ik 'officiele voorlichting' kreeg. Gewoon gelezen en van vriendinnetjes.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 26 mar 2011 19:44

Em. schreef:
MissF schreef:Oh, nou die van voor het kind eruit moest vond ik 20 x minder erg dan erna. Dat is mijn enige voorwaarde voor de komende bevalling: geen catheter nadat hij/zij geboren is. Als ik te slap ben om zelf naar het toilet te lopen (dat was toen dus zo), dan maar op een pot, maar niet weer dat gedoe. (maar dit hoort volgens mij niet hier, maar in het zwangeren topic is het ook niet zo opbeurend denk ik ;) )

En weer on-topic: J urre is nog veel te klein, maar ik denk voor 'plassertje' ga. En idd gewoon open en eerlijk. Ik kan het van mezelf eigenlijk niet meer herinneren hoe dat is gegaan, volgens mij wist ik alles al voordat ik 'officiele voorlichting' kreeg. Gewoon gelezen en van vriendinnetjes.

"Gewoon" gelezen, wat bedoel je daarmee?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 mar 2011 20:14

Boeken, (meiden)tijdschriften, etc. Kijk bijv. eens in een Yes (bestaat dat nog?) in de supermarkt en je bent echt wel meteen voor een groot deel voorgelicht, hoor. Of lees een romantisch verhaal en er gebeurt ook van alles. Kortom: genoeg manieren om het te lezen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 26 mar 2011 21:10

Heb ook ooit es op school een avond gehad over sexualiteit, voorlichting enz. Daar raden ze aan dat je er zo vroeg mogelijk mee moest beginnen en dat kinderen van een jaar of 8 alles al moesten weten.

Wij hebben het boekje: papa, mama en ik. Dat heb ik aan mijn zoon gegeven toen we het een paar x over sexualiteit hebben gehad. Regelmatig leest hij erin. Als ik ongesteld ben en daardoor sagerijnig zeg ik dat tegen ze. Gewoon relaxed ermee omgaan dat voorkomt een hoop gegniffel en je kinderen blijven ook open over zaken rondom sexualiteit heb ik gemerkt. Mijn zoon heeft mij wel eens iets gezegd wat mijn man bijv. never tegen zijn ouders zou hebben gezegd terwijl ze daar ook heel open waren in die zaken.

Heb ik nog wel wat, hoe reageren jullie als er een kind binnen komt terwijl je aan het vrijen bent?
ja, dat is mijn mening dan he.....

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 mar 2011 21:48

Gelukkig nooit meegemaakt :oops: Jij wel?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 mar 2011 21:56

slot op de deur. Nu is het onmogelijk, omdat zoonlief nog in een ledikant slaapt, maar zodra dat niet meer het geval is, wordt het gat dat al in de deur zit gedicht met een slot :) Ik vind het heel goed om open te zijn, maar we hebben wel onze privacy. En op dat soort momenten gaat dan mooi het slot erop :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 mar 2011 22:47

TheKeimpe schreef:Maar om de woorden van wikipedia erbij te halen: de uitgang van de urinebuis en de vagina komen samen in de voorhof, omsloten door de schaamlippen.

Tja, als je dat een uitgang wilt noemen....
Een kindje komt gewoon uit het middelste gaatje en ik heb nog nooit gehoort gelezen én gezien dat een kindje dan eerst nog door een soort voorportaaltje moet.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 26 mar 2011 23:06

*Annet* schreef:Heb ik nog wel wat, hoe reageren jullie als er een kind binnen komt terwijl je aan het vrijen bent?

Gelukkig nooit meegemaakt. Weet ook niet wat wij dan zouden zeggen/doen. Dochterlief heeft weleens toegekeken :oops: :-$

De kinderen voorlichten doen wij naar wat zezeggen of vragen. ze zijn er nog geen van allen echt mee bezig. Wel hebben we het boekje Kijk dat ben ik.

De jongens hebben hier een jongensplassertje en de meiden een meisjesplassertje.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 27 mar 2011 00:06

LauraC schreef:Gelukkig nooit meegemaakt :oops: Jij wel?

Wij ook niet.

En als de deur hier dicht zit hebben ze eerst te kloppen voordat ze binnen mogen komen. Wij hebben geen slot op de deur. Dat weten ze gewoon. Of ze vragen iets vanaf de gang. Ik kan gewoon antw. geven.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 27 mar 2011 07:55

Maar kleine kindjes die met de slapers in hun ogen naar je kamer komen, die vergeten dan toch zeker wel eens, dat je eerst moet kloppen? Of je hoort het niet

Hier nog nooit voorgekomen, maar dat is logisch: omdat kindlief bij ons op de kamer slaapt, hebben wij boven op zolder ons 'liefdesnestje'. Daarvoor moet kindlief een trap op, waar een deur voor zit en boven aan de trap een traphekje. Hij wordt dus aan alle kanten tegengehouden. En omdat we hopen op een hele geadopteerde kinderschare, zal dat nog wel een aantal jaren zo zijn. Een hele zorg minder :lol:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 27 mar 2011 09:30

TheKeimpe schreef:
Em. schreef:

"Gewoon" gelezen, wat bedoel je daarmee?

zie reactie Galateia. Ik las alles wat los en vast zat, lezen was (en is) m'n grote hobby, en dan kom je dat vanzelf wel tegen :mrgreen:

rhodé1986
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rhodé1986 » 27 mar 2011 09:54

TheKeimpe schreef:Beste mensen,
Ik ben niet helemaal gek hoor, zoals sommigen denken hier...
Van binnen zijn het drie uitgangen, natuurlijk.
Maar om de woorden van wikipedia erbij te halen: de uitgang van de urinebuis en de vagina komen samen in de voorhof, omsloten door de schaamlippen.
Met andere woorden: het allerbuitenste stukje is toch werkelijk een gedeelde uitgang.

(Ik begon haast aan mijzelf te twijfelen :oops: )

Sorry, maar ik snap werkelijk niet wat je hier mee wil zeggen..
De baarmoeder eindigt in de vagina, de blaas in de urinebuis en opening, de endeldarm in de anus. Dus wat bedoel je nou precies?
- Elke echte vriend is een glimp van God- Lucy Larcom

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 27 mar 2011 13:15

Galateia schreef:Maar kleine kindjes die met de slapers in hun ogen naar je kamer komen, die vergeten dan toch zeker wel eens, dat je eerst moet kloppen? Of je hoort het niet

Hier nog nooit voorgekomen, maar dat is logisch: omdat kindlief bij ons op de kamer slaapt, hebben wij boven op zolder ons 'liefdesnestje'. Daarvoor moet kindlief een trap op, waar een deur voor zit en boven aan de trap een traphekje. Hij wordt dus aan alle kanten tegengehouden. En omdat we hopen op een hele geadopteerde kinderschare, zal dat nog wel een aantal jaren zo zijn. Een hele zorg minder :lol:

Doet me denken aan wat m'n man vroeger dus mee maakte toen hij 6 was. Hij is de oudste en zijn ouders sliepen boven op zolder en de kinderen op de verdieping beneden. Toen z'n zusje huilde en z'n ouders niet daarop reageerde riep hij naar boven maar kreeg geen antwoord en liep vervolgens de zolder etage op en zag dus dat ze bezig waren. De deur open en z'n vader boos: Ga weg, ga weg!!!. :wink:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 27 mar 2011 13:40

rhodé1986 schreef:
TheKeimpe schreef:Beste mensen,
Ik ben niet helemaal gek hoor, zoals sommigen denken hier...
Van binnen zijn het drie uitgangen, natuurlijk.
Maar om de woorden van wikipedia erbij te halen: de uitgang van de urinebuis en de vagina komen samen in de voorhof, omsloten door de schaamlippen.
Met andere woorden: het allerbuitenste stukje is toch werkelijk een gedeelde uitgang.

(Ik begon haast aan mijzelf te twijfelen :oops: )

Sorry, maar ik snap werkelijk niet wat je hier mee wil zeggen..
De baarmoeder eindigt in de vagina, de blaas in de urinebuis en opening, de endeldarm in de anus. Dus wat bedoel je nou precies?

Ik snap het ook niet helemaal :wink:
Afbeelding

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mar 2011 14:27

LauraC schreef:Gelukkig nooit meegemaakt :oops: Jij wel?

ja

nu zijn we daar te oud voor
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”