Gezin en huishouding deel 4

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Gezin en huishouding deel 4

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 18:48

Ik heb vandaag weer eens helemaal niks aan het huishouden gedaan. Het was een heerlijke dag. Even bedenken of ik morgen ook niks kan doen 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 18:52

Hier een voldaan gevoel: het huis is aan kant (nog niet overal gesopt, dat staat voor morgen op de planning), 4 wassen gedraaid, gedroogd (het meeste buiten!) en alles alweer gestreken en gevouwen! Verder nog een paar uur geschilderd op de vliering. Onze oudste dochter was uit spelen vandaag en de jongste sliep vanmiddag zowaar 2,5 uur, dus dan kun je heel wat werk verzetten :wink:.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 24 mar 2011 19:38

Sophie77 schreef:Fijn dat het af is, pannenkoek! Heb je nog meer behangklusjes op je programma staan of is het nu echt klaar?

Eigenlijk zijn we hier nooit klaar. Het is een vochtig huis. Het plafond bij de jongens begint ook weer zwart uit te slaan van de vocht schimmel. Heb hem pas nog geboend. Misschien dat die nog gesausd wordt binnenkort.
De gang is ook weer vies, die hoop ik binnenkort ook te boenen. De muur doe ik dan met een afwasborstel. De muur in de andere gang hebben we een paar jaar geleden behangen, en dat gaat best goed. Misschien dat we deze ook gaan behangen met vlies behang en dan sauzen. We doen er een soort piepschuim behang onder, tegen het vocht. Het lijkt te helpen.

In de woonkamer komen er ook weer zwarte plekken doorheen. Ik kan er een spray op spuiten tegen de schimmel, maar dat helpt een half jaartje of zo. En een stuk erover heen plakken kan niet. Het zit er bijna 9 jr op, het is een beetje verkleurd.
We moeten veel ventileren, en we hebben een vochtapparaat staan. Haalt het vocht uit de lucht. Eens per dag het reservoir legen.

Maar jij was toch ook aan het behang trekken geweest?
Ik heb behang remover gehad. Dat moet je verdunnen met water, op de muur sprayen en je kunt zo een baan van beneden naar boven er af trekken. Schiet wel lekker op.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 21:48

Een vochtig huis lijkt me echt vervelend! Ben je net rond, kun je weer beginnen :( !

Het behang is er hier inmiddels af, 't ging redelijk makkelijk in de meeste kamers. A.s. zaterdag gaat manlief in 2 slaapkamers de muren aanhelen (alle gaatjes waar spijkers/schroeven inzaten + beschadigingen) en de plafonds sauzen en dan kan ik er volgende week beginnen met behangen. 4 slaapkamers zijn al helemaal klaar, dus boven ben ik over de helft. Beneden is het behang er al wel af, maar ik heb geen nieuw behang uitgezocht; de vloer moet er nog in en alles moet zelfs nog geschilderd worden. 't Wordt wel Kerst voor alles af is hier, maar dan zitten we weer een jaar of 10 netjes hoop ik maar :wink:...

Eigenlijk is dit verhaal natuurlijk super off topique-smile in een huishoud-topic ...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 mar 2011 14:51

Ik ben trots op mijzelf :oops: In een paar dagen tijd mijn hele huisje & auto van binnen en buiten een goede beurt gegeven. =D>
Ik had geloof ik de lente in mijn bol. Heerlijk gevoel is dit!!!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 mar 2011 20:18

heb vandaag alleen maar een paar wasjes gevouwen en 1 gedraaid. verder heb ik gekookt en afgewassen.
de rest van de dag lekker naar buiten gegaan, op de fiets, schaapjes, geitjes en eenden en duiven bekijken, toen nog lekker op een bankje in de speeltuin zitten bakken :D heerlijk dit weer!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2011 20:28

Heb ook niet zoveel gedaan, alleen toen de kids net op bed lagen de vloer gedweild en een was gedraaid. Verder de hele dag in de zon gezeten met een boekje en de kinderen lekker in de zandbak.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 25 mar 2011 22:54

heerlijk is dat hé! morgen de rest maar weer denk ik dan :D
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 29 mar 2011 07:25

De wasmachine is kapot. Zo maar even bellen of ze snel langs kunnen komen, want erg lang zonder wasmachine red ik het ook niet :?

jaantje74
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jaantje74 » 29 mar 2011 12:01

Dat is balen ajl! Hopelijk is hij snel gemaakt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2011 12:36

Oh da's balen ajl! Snel een monteur inschakelen :D

Hier hing vanmorgen vroeg al een wasje buiten. En ondertussen zijn alle ramen binnen beneden en binnen en buiten boven gezeemd :) Roetzwart water kwam eraf. Straks nog even beneden alle ramen buiten, dan kan het weer even ermee door
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 31 mar 2011 10:25

Vandaag komt de monteur, hopelijk kan ik vanavond nog gaan wassen, want het is hard nodig. De was stapelt zich al sinds zaterdag op en afgelopen weekend hebben wij ook nog logees gehad, dus extra was ligt er ook.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 31 mar 2011 11:05

ik heb gisteren alle tegels van het balkon afgebikt, wat een zooi :shock: we hebben al mooie tegels gekocht, maar eerst moet het puin nog weg, en een mooie dag om het te gaan tegelen.
maar nu heb ik me een spierpijn. ik hang al de hele dag op de bank. ( zielig he :mrgreen: )
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 02 apr 2011 08:11

@ajl, is je wasmachine gemaakt?

Hier ben ik al vollop aan het wassen. De derde was is bijna klaar en de vierde, tevens laatste van vandaag, gooi ik er straks nog in.
Dan even snel boodschappen doen. En dan ga ik lekker genieten van het mooie weer.

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 02 apr 2011 10:59

Hier ook aan het wassen, heerlijk met dit weer. kHeb de 2e nu draaien, nog 3 te gaan.
(pff m'n was is wel verdubbeld zeg met een baby....)

Vanmiddag maar eens naar de stad, heerlijk.

Terug naar “Archief”