Zwanger deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 10

Berichtdoor Jannoek » 24 mar 2011 19:43

Ik heb eigenlijk helemaal geen kleine kleertjes gekocht omdat met de 20 weken echo ukkie ook al groot leek ;-)
Heb wel heeel kleine rompertjes (gekregen) dus dat wordt niet wat ben ik bang. ;-)

Ach, we zullen het wel zien!

Morgen inderdaad weer 2uur wachten daar. Irritant, maar niets aan te doen. Boekje mee en zitten maar denk ik...

@VPK helemaal eens met de meldplicht voor AG! :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2011 19:55

Bij mijn vriendin zeiden ze dat het een groot kind zou zijn. Ze hadden dr op 8 a 9 pond geschat. Bleek dr dochtertje 6 pond te zijn. Ze had dus geen kleertjes/rompertjes in maat 50. :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 mar 2011 20:15

Ligt er maar net aan, hoe ze het schatten. Met de hand of met een echo.
Het ene lijkt me wat nauwkeuriger dan 't andere.

Ik hoop dat het hier snel begint. Ben het zat, lichamelijk gezien.
En ik wil haar gewoon vasthouden! :8> ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 mar 2011 21:00

@AG, kan me dat goed voorstellen. Heel veel sterkte met de laatste loodjes.

@Jannoek, succes morgen. Wat fijn dat het goed is gegaan verder.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 24 mar 2011 21:19

@AG nog even en dan kun je je kindje lekker vasthouden voel je je nog wel goed?

@Las had net echt gigantisch de hik mijn man kon het zelfs voelen echt grappig. Voor de rest is hij erg rustig vandaag ook weleens lekker :lol:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 24 mar 2011 21:31

@ AG: spannend!!

@ Jannoek: fijn dat het mee leek te vallen en dat ze je goed in de gaten houden.
Wat kleine kleertjes betreft, als je een groot kind hebt is het idd handig om voldoende wat grotere maten te hebben. Hier maatje 56 welgeteld 2 a 3 weken oid gebruikt. Totdat het echt niet meer kon. Nu volop 62.

@ liefie: grappig is dat he, die hik.

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 24 mar 2011 21:52

Em. schreef:@ AG: spannend!!

@ Jannoek: fijn dat het mee leek te vallen en dat ze je goed in de gaten houden.
Wat kleine kleertjes betreft, als je een groot kind hebt is het idd handig om voldoende wat grotere maten te hebben. Hier maatje 56 welgeteld 2 a 3 weken oid gebruikt. Totdat het echt niet meer kon. Nu volop 62.

@ liefie: grappig is dat he, die hik.

hier max 2 weken mt 56 en zl kon gelijk in mt 62. (overigens was hij niet heel zwaar dik 8 pond,maar erg lang, dunne darm en dat is hij nog steeds) dus het is wel praktisch om mt 62 erbij te houden

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 mar 2011 08:40

Hier bij zoonlief ook nauwelijks maat 56 gebruikt. Zoonlief 2/3 weken en dochter 4 weken ( en zij was echt een kleintje met 6 pnd). Maat 62 en 68 hebben ze ook maar kort aan. Met 5 maanden gingen ze bij mij naar maat 74.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mar 2011 08:56

ben benieuwd hoe dat hier zal gaan.. Kleertjes in maat 50 hebben we in elk geval niet, alleen rompertjes. We zien wel :)

Kan me voorstellen dat je zin hebt om jullie dochtertje vast te houden ag! Hoe lang moet je nog precies?

Ik zit weer voor glucosetolerantie test in't ziekenhuis. Br, vond het goedje veel viezer dan vorige keer.. Moet nu 2uur wachten, en mag zelfs niet plassen.. :|

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 mar 2011 09:03

@Jannoek Suc6 lijkt me echt erg vies zo een drankje! Moet je echt een glas vol leegdrinken of zo maar een klein beetje? Hopelijk zijn je waardes oke.

Kleertjes hebben wij wel in maat 50/56 niet super veel omdat we alles neutraal hebben. En ik vind het leuker om te kopen als de kleine het gelijk aan kan.

Hebben jullie ook moeite met slapen? Ik kan erg moeilijk in slaap komen en als ik dan slaap wordt ik na 2 uurtjes weer wakker en dan ben ik er van overtuigd dat het al zeker 04.30 is en dan blijkt het 00.55 te zijn echt zo irritant!
Dan lig ik weer een hele nacht te draaien en om 06.00 kan ik echt niet meer slapen en het rare is ik lig heerlijk in bed heb ook geen problemen met draaien en kan heerlijk op mijn rug liggen alleen het slapen wil gewoon echt niet.
Volgens mijn man ben ik de gebroken nachten al aan het oefenen :lol:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 mar 2011 09:53

maatje 62 gaat hem hier ook niet zo heel lang meer worden als ik het zo bekijk. Sommige truitjes worden alweer te klein.

@ Jannoek: sterkte, vies he zo'n drankje, en dan zo'n heel bekertje op je nuchtere maag.... :-&

@ liefie: sterkte met je slaapprobleem....ik had het ook en sliep aan het eind nog max. 4 uur oid. Bij mij ging het over toen ik bevallen was (2 nachten later sliep ik weer als een roosje en word nu alleen wakker van de kleine)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 mar 2011 10:06

Volgens mij is die glucose test weer es een nieuwe hype. Ik heb in de afgelopen 15 jaar dat ik veel zwangeren om me heen heb er nooit van gehoord en nu de laatste maanden moeten alle zwangeren zo'n onderzoek ondergaan. Zal wel een nieuwe commerciele stunt zijn. Wat voor bagger zit er in dat drankje dat je moet drinken? Is het niet schadelijk voor je kindje? Byzonder dat zoveel zwangeren zich dat laten aanpraten terwijl er voorheen nooit sprake van was.
ja, dat is mijn mening dan he.....

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 25 mar 2011 10:10

Toen onze oudste geboren is, 10 jaar geleden, moest ik na de zwangerschap ook zo'n glucose test.
Dat ivm zijn vroeggeboorte en zijn veel te lage geboortegewicht, (1000 gram)

En dat het een nieuwe hype is, tja, de 20 weken echo doen ze nu ook bijna standaard, en daar is ook veel goeds voor te zeggen, ( en nee, daar begin ik geen discussie over :wink:)
Dus ook voor die glucose test zal veel goeds te zeggen zijn.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 mar 2011 10:14

Fijn dat het meeviel Jannoek! En ook fijn dat ze je in de gaten houden.
Met een echo kunnen ze een stuk beter schatten dan met de hand. hier zou Eva Lynn een 6 ponder zijn, maar het was toch echt bijna 9 pond.... (met de hand geschat)

Dus hier ook weinig maatje 50, kans is groot dat het niet gaat passen. Sarah was er in de kraamweek al uitgegroeid, eef heeft het helemaal niet aangehad.

Glucosetest deden ze in het zh 6 jaar geleden toen ik daar werkte ook hoor, als je kind boven een bepaald gewicht was werd dat standaard gedaan na de geboorte.
Tijdens de zwangerschap naast de controle van de vk ook als je kind groot geschat is omdat suiker vaak leidt tot grote kinderen en dat kan gevaarlijk worden.
Maar de grootte schatten deden ze 'vroeger' nog niet, nu wel. Techniek veranderd dus de behandelingen/onderzoeken ook....

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 mar 2011 10:35

*Annet* schreef:Volgens mij is die glucose test weer es een nieuwe hype. Ik heb in de afgelopen 15 jaar dat ik veel zwangeren om me heen heb er nooit van gehoord en nu de laatste maanden moeten alle zwangeren zo'n onderzoek ondergaan. Zal wel een nieuwe commerciele stunt zijn. Wat voor bagger zit er in dat drankje dat je moet drinken? Is het niet schadelijk voor je kindje? Byzonder dat zoveel zwangeren zich dat laten aanpraten terwijl er voorheen nooit sprake van was.

Het is gewoon een glucosedrankje en het is niet schadelijk voor je kindje. Overigens krijg je alleen zo'n onderzoek als er aanleiding voor is; dus een vermoedelijk groot kindje. In mijn geval omdat ik een verhoogd risico heb op zwangerschapsdiabetes.
Er zijn ook plaatsen waar ze alleen een glucosedagcurve laten doen. Maar dit is aan het veranderen omdat recente onderzoeken hebben aangetoond dat zo'n glucosetolerantietest betrouwbaarder is in het voorspellen van zwangerschapsdiabetes. Dat wordt nu vaker ontdekt en wanneer je weet dat je zwangerschapsdiabetes hebt kan je er wel rekening mee houden (bijv. dmv dieet, of insuline spuiten) en is er minder risico tijdens de zwangerschap. Dat was 15 jaar geleden ongetwijfeld meer. En voor de duidelijkheid, ik laat me niets aanpraten en er is verder niets commercieels aan.

Terug naar “Archief”