Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
blijblij schreef:en bij de wonderbaarlijke spijziging waren ook alleen maar mannen aanwezig
schelpje3 schreef:Ook hier komt de emancipatie om de hoek kijken. Maar ik vind het juist zo bijzonder hoe de Bijbel de vrouwen hun plaats geeft. Als het "zwakkere vat". Toch wel lekker om dat af en toe te mogen zijn, in deze harde tijd, waarin zo veel ook van vrouwen gevraagd wordt !
De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens. Maar anders dan de man. Ik denk dat in deze tijd ver hier van af geleefd wordt. Maar ja, dat kan niet anders meer. Het zou raar zijn als de vriend van je man op bezoek komt en jij moet in de keuken gaan zitten. (zoals in sommige culturen nog wel voorkomt)
Of als je man zegt: Sarah, ga in de tent
schelpje3 schreef:Ook hier komt de emancipatie om de hoek kijken. Maar ik vind het juist zo bijzonder hoe de Bijbel de vrouwen hun plaats geeft. Als het "zwakkere vat". Toch wel lekker om dat af en toe te mogen zijn, in deze harde tijd, waarin zo veel ook van vrouwen gevraagd wordt !
De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens.
Maar anders dan de man. Ik denk dat in deze tijd ver hier van af geleefd wordt. Maar ja, dat kan niet anders meer. Het zou raar zijn als de vriend van je man op bezoek komt en jij moet in de keuken gaan zitten. (zoals in sommige culturen nog wel voorkomt)
schaapje schreef:schelpje3 schreef:Ook hier komt de emancipatie om de hoek kijken. Maar ik vind het juist zo bijzonder hoe de Bijbel de vrouwen hun plaats geeft. Als het "zwakkere vat". Toch wel lekker om dat af en toe te mogen zijn, in deze harde tijd, waarin zo veel ook van vrouwen gevraagd wordt !
De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens. Maar anders dan de man. Ik denk dat in deze tijd ver hier van af geleefd wordt. Maar ja, dat kan niet anders meer. Het zou raar zijn als de vriend van je man op bezoek komt en jij moet in de keuken gaan zitten. (zoals in sommige culturen nog wel voorkomt)
Sorry![]()
Ik dacht dat jij je man wel zou gehoorzamen
Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Ook hier komt de emancipatie om de hoek kijken. Maar ik vind het juist zo bijzonder hoe de Bijbel de vrouwen hun plaats geeft. Als het "zwakkere vat". Toch wel lekker om dat af en toe te mogen zijn, in deze harde tijd, waarin zo veel ook van vrouwen gevraagd wordt !
Als ik mijn vrouwelijke vrienden zo zou behandelen, zouden ze me een klap voor mijn kop geven, en terecht trouwens.De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens.
Iets met de vrouw die 'slechts' als hulpje voor de man is geschapen. Verder veel kinderen baren en verder zwijgen.Maar anders dan de man. Ik denk dat in deze tijd ver hier van af geleefd wordt. Maar ja, dat kan niet anders meer. Het zou raar zijn als de vriend van je man op bezoek komt en jij moet in de keuken gaan zitten. (zoals in sommige culturen nog wel voorkomt)
Het kan wel anders, maar we doen het niet 'omdat het raar is'? Alsof Godsvrezende christenen zich laten tegenhouden door het feit dat iets raar is... Je doet het niet, omdat je zelf ondertussen ook wel doorhebt dat het geen goede manier van met elkaar omgaan is.
JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Mortlach schreef:schelpje3 schreef:Ook hier komt de emancipatie om de hoek kijken. Maar ik vind het juist zo bijzonder hoe de Bijbel de vrouwen hun plaats geeft. Als het "zwakkere vat". Toch wel lekker om dat af en toe te mogen zijn, in deze harde tijd, waarin zo veel ook van vrouwen gevraagd wordt !
Als ik mijn vrouwelijke vrienden zo zou behandelen, zouden ze me een klap voor mijn kop geven, en terecht trouwens.De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens.
Iets met de vrouw die 'slechts' als hulpje voor de man is geschapen. Verder veel kinderen baren en verder zwijgen.Maar anders dan de man. Ik denk dat in deze tijd ver hier van af geleefd wordt. Maar ja, dat kan niet anders meer. Het zou raar zijn als de vriend van je man op bezoek komt en jij moet in de keuken gaan zitten. (zoals in sommige culturen nog wel voorkomt)
Het kan wel anders, maar we doen het niet 'omdat het raar is'? Alsof Godsvrezende christenen zich laten tegenhouden door het feit dat iets raar is... Je doet het niet, omdat je zelf ondertussen ook wel doorhebt dat het geen goede manier van met elkaar omgaan is.
Ik heb ook nogal wat zelfstandige vrouwen in mijn omgeving, maar als het erop aan komt, hebben ze hun man hard nodig ! (naar het ziekenhuis of arts gaan, man gaat mee, als steun. Problemen met een garage, auto, of ander technische vraag ? de man moet erbij.
Ingewikkelde brief schrijven ? Man stelt hem even op.
Het zwakkere vat is een ouderwetse uitdrukking, als grapje tussendoor
Wiepie schreef:schelpje3 schreef:De vrouw heeft geen lagere positie. Dat lees ik nergens.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten