Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 08:48

Oei, dat is dan wel helemaal spannend, 'ver weg'. Hier is de basisschool letterlijk aan het einde van de straat en dan even de hoek om. Paar minuten lopen. Perfect. Dan kan hij gewoon thuis een boterham eten.

Op de dagen dat jij vrij bent, blijft H. dan ook gewoon tussen de middag op school?

Ze hebben hier alleen op woensdagmiddag vrij. Op de een of andere manier dacht ik, dat kleuters ook vrijdagmiddag vrij hadden, maar dat is dus niet zo. Nou ja, ik vind het niet erg: waarschijnlijk gaat hij het geweldig vinden!

Ik heb er - ook al is het echt zo'n 'stap' - echt wel zin in. Ik zie gewoon een mannetje, dat heerlijk zijn weg gaat vinden in de kleuterschool. We hebben er ook een goed gevoel bij. Hij is echt heel erg welkom, ondanks nog wat achterstand in taal/motoriek/etc. En de beste manier om dat in te gaan halen is toch lekker naar school te gaan!

We zitten hier ook al te denken: dan zijn de dagen ineens 'leeg'. We werken natuurlijk om en om en zolang er nog geen tweede kindje is, zijn dat dus heel veel kinderloze uurtjes op een dag. Dat gaat pas echt wennen worden :mrgreen:

(Gelukkig kunnen we hem tussen de middag en om 15:15uur weer lekker ophalen :mrgreen: )
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 08:55

Over bso gesproken: hier zat er bij de papieren ook een brief over de bso. Te weinig plaatsen, wachtlijst, etc. Ik zei nog tegen mijn man: hoe doen ouders dat dan?! Dan zit je toch ook even met je handen in je haar. Je zou bijna zeggen, dat het toch redelijk voorspelbaar is, hoeveel plekken er nodig zijn. Er zal toch een zekere 'doorstroom' zijn van kdv naar bso. Het lijkt me echt een probleem, zeg!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 mar 2011 08:56

Galateia schreef:Hier heeft zoonlief (heb het even gevraagd aan manlief tegenover me) schoenmaat 28 en is 104 cm lang!

Gisteren kreeg hij een kaart van de kleuterschool "hoi hoi ik mag bijna naar school!"

Slik. Hij wordt groot :mrgreen:

Dochterlief is 108 cm lang en schoenmaat 27/28 komt dus aardig overeen. ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 09:00

Nee, hoor op de dagen dat ik vrij ben, haal ik hem lekker op tussen de middag. En volgens mij valt het qua fietsen nog redelijk mee. Het is ongeveer 10/15 minuten fietsen naar school. Hier heeft trouwens de onderbouw wel op vrijdag vrij.

En de BSO dat is wel een ramp. Op mijn werk zijn ze nog wel flexibel met thuiswerken. Dat wordt ook steeds meer een item. Dan kijk je maar of je het 's avonds in kan halen of in het weekend. Anders neem je ouderschapsverlof op of vrije uren.

@ Liefje Hoe oud is Danique?

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 mar 2011 09:03

Ze is van 3 juni 2007.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 09:06

Dan gaat ze dus ook bijna naar school! Zoonlief is van half mei! Mijn lieve kleine grote mannetje :yahoooo:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 09:09

Zij gaat dus ook bijna naar school. Spannend hoor! Althans het lijkt mij best spannend als je eerste naar school gaat. :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 mar 2011 09:32

`k Vindt het dubbel! :mrgreen:

Vanmorgen heb ik de kleuterjuf gesproken, ze mag voor de vakantie 2 keer naar school voor een
kijk/wen moment en na de zomervakantie mag ze officieel naar school. :)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 13:41

Hier was er vanochtend op de psz een fotograaf om portretfoto's van de kinderen te maken. Zoonlief is er nog steeds verontwaardigd over. Hij wilde niet lachen voor de fotograaf en toen de juffrouw zei, dat hij even moest lachen, toen wilde hij al helemaal niet meer meewerken. Hij staat dus neutraal op de foto. Haha, hij wil nooit lachen voor een fotograaf. Dat wilde hij in Nigeria voor zijn paspoort niet, later voor zijn verblijfsvergunning niet en voor zijn paspoort laatst ook niet. En dat terwijl als wij een foto van hem maken, hij maar al te graag gaat lachen. Hij zei net: "ik wil niet lachen op school, ik wil spelen op school. Ik wil thuis wel lachen." :lol:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 mar 2011 14:11

Galateia schreef: "ik wil niet lachen op school, ik wil spelen op school. Ik wil thuis wel lachen." :lol:

:mrgreen: =D> Zo, S. weet gewoon wat je waar moet doen!

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 24 mar 2011 14:37

hier hebben alle kids van groep 1 tm 8 de woensdag en vrijdagmiddag vrij, ze moeten dan wel tot half 1 naar school. De andere dagen van 8:30-12:00 uur en 13:30-15:30 uur. Dit noemen ze het zgn. Hoorns-model ofzo...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 14:51

Op deze tijden ging ik vroeger zelf ook naar school, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze schooltijden niet meer van deze tijd vind. Ik zal echt dolgelukkig zijn met een continuerooster, waar kinderen gewoon elke dag van 8.15 tot 14.00./15.00 uur naar school gaan en daarna lekker vrij zijn ipv zoals het nu gaat.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 24 mar 2011 15:05

ajl schreef:Op deze tijden ging ik vroeger zelf ook naar school, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze schooltijden niet meer van deze tijd vind. Ik zal echt dolgelukkig zijn met een continuerooster, waar kinderen gewoon elke dag van 8.15 tot 14.00./15.00 uur naar school gaan en daarna lekker vrij zijn ipv zoals het nu gaat.

Nee joh niet zo vroeg!
Die van jou slapen niet uit..maar hier wel!! :mrgreen: :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 15:14

:lol: :lol: 7.30 mag van mij ook inderdaad. Ik dacht nog wel ik neem het wat ruimer tot 8.15, maar ook dat is dus te vroeg :lol: Dan is mn dochter alweer bijna aan haar eerste dutje toe

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 15:24

Onze oudste dame is ook van mei 2007, maar ze mag pas ná de zomervakantie naar school. Jammer voor haar - ze is er inmiddels echt aan toe, maar fijn voor mij - ik kan nog even heerlijk van d'r genieten (en hoef niet 4x per dag heen en weer te fietsen naar school :wink:).

Dochterlief gaat naar de christelijke basisschool op ons dorp. Dat is 2 km bij ons vandaan, dus komen de kids tussen de middag thuis eten.

Bij ons hebben kinderen van groep 1 t/m 5 op woensdag- én op vrijdagmiddag vrij. Best pittig voor S. Galateia, als hij die middag naar school moet; op vrijdag hebben de meeste kinderen het wel een beetje gehad ...

Terug naar “Archief”