Refowebkids deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Re: Refowebkids deel 13

Berichtdoor LauraC » 22 mar 2011 23:00

Galateia schreef:
LauraC schreef:
Haai schreef:(Stiekem vond ik dat toch ook wel een beetje moeilijk, je bent als moeder graag onmisbaar voor je kind, maar hij had mij heel duidelijk even niet nodig 8-[ )

Dat is dus precies mijn probleem ;)
Hopelijk is het idd iets 'simpels' dat snel en makkelijk verholpen kan worden!

Hey dames, bekijk het van de andere kant: jullie hebben zelfverzekerde kinderen die ook heel goed zonder mama durven te zijn! Met andere woorden: jullie hebben kindjes met zelfvertrouwen enzo. Dat is toch gewoon fantastisch?

Tuurlijk is dat fantastisch en ik ben ook enorm trots op M! Maar m'n moederhart bloedt ;)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2011 08:34

Natuurlijk snap ik dat, ik ben zelf ook een mama, hoor 8)

Ik moest er soms ook best even om slikken, maar ineens vond ik het leuk. En toen liet ik het helemaal los en alsof hij dat aanvoelde: ineens bij vlagen kon hij echt niet zonder mama :mrgreen:

Hier een beroerde nacht en we zijn allebei ziek, alleen zoonlief is weer vrolijk aan het rondstuiteren. Ik ben benieuwd hoe deze dag gaat verlopen. Gelukkig is het mooi weer vanmiddag en is het woensdag, dan zijn de kindjes in de straat vrij en komen die vast wel met zoonlief spelen... hopen we dan maar!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2011 09:04

Beterschap, Galateia en zoon!

Hier heb ik pas ook alvast wat stelletjes voor de zomer gekocht bij Hans. Verder een paar poloshirten, die dragen ze vaak, zomer en winter. Qua jassen moet ik binnenkort eens kijken wat ze nog passen, want ik vis elk jaar achter het net omdat ik te laat ben :roll:.

felisa
Mineur
Mineur

Berichtdoor felisa » 23 mar 2011 09:22

Zomerjassen heb ik allang gekocht :oops:
Zo gauw ze in de winkel hangen, ga ik thuis de jassen van vorig jaar passen.

Ook de zomerkleding heb ik al bijna in orde voor de kids.
Alleen voor mijn man en mezelf moet ik nog aan de slag. Voor mezelf maak ik de meeste rokken en jurkjes zelf, ook voor mijn dochters.

En ik ben graag op tijd klaar, zodat ik, als het mooi weer is, lekker naar buiten kan, en niet meer hoef te naaien :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 23 mar 2011 09:34

Gelukkig passen ze altijd nog het e.e.a. van vorig jaar of van een oudere broer/zus, dus dat scheelt ... En verder koop ik ook altijd in de uitverkoop, dus er liggen wel nieuwe kleren in de kast, alleen heb ik ze niet nu nu, maar al vorig jaar gekocht :wink:.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 23 mar 2011 13:23

Ik heb ook geshopt voor de zomer

Mooie donkerblauwe trendcoat en wat jurkjes, rokjes e.d.

@MissF: aantal stelletjes? Ik heb voor dochterlief denk ik 5 jurkjes, 4 rokjes met iets erboven en 3 broekjes met iets er boven. Ik moet nu van mijzelf stoppen omdat ze het anders niet aanheeft. Het is gewoon zo leuk om te shoppen voor je kids. (leuker dan voor mijzelf al heb ik zaterdag goed ingeslagen;-) :oops: :-oo )

Schoenen: ik wacht nog ff. Ze heeft lage lichtbruine laarsjes die ze nog best even aankan. Ik koop liever in mei zomerschoenen omdat ik, als ik ze nu koop, de pech kan hebben dat haar voeten hard groeien. Ze had maat 21 in november, in februari ook nog en in maart ineens 22. Haar zwarte, donkerrode en donkerbruine laarzen zijn allemaal te klein geworden en die heb ik vrijdag weggegeven aan een vriendin. (die krijgt ongeveer alle kleding en schoenen van mij, dat is het leuke met een meisje van een jaar jonger)
Time flies when you have none!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 mar 2011 15:30

Ach, hier koopt uiteindelijk manlief de meeste kleren voor zoonlief. Dan doen ze boodschappen en lopen ze nog even een winkel binnen, zien een cool t-shirt en nemen het mee. Zo gaat dat dan. Schoenen kopen doen ze ook altijd samen. En dan komen ze het thuis stralend laten zien. Daarom maak ik me niet druk om de zomerkleren. Laat die twee maar schuiven 8)

Toen ik laatst met mijn zus aan het winkelen was en ik wat zag voor mijn zoon, moest ik mijn man bellen om te vragen welke maat hij heeft :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 mar 2011 15:34

schoenen koop ik sowieso niet buiten de uitverkoop om, veel te duur :oops: Hij heeft nu al die zomerschoenen maat 24 van 9 euro, die eerst tegen de 90 euro waren :D Die kunnen aan als het echt te warm wordt voor zijn gewone dichte schoenen van nu. En dan koop ik zodra de uitverkoop begint wel weer een paar als ik denk dat dat nodig is, en hij bijvoorbeeld eigenlijk een maatje groter moet. Maar zo hard gaat het ook weer niet qua voetgroei, dus ik denk dat maat 24 wel eventjes past.
vrijdag ga ik wel op een jas uit voor hem, en nog wat shirts met korte mouwen. Gister zag ik bij de Hema verschillende effen shirts met lange mouwen liggen, lekker afgeprijsd, maar hij was zo vervelend, dat ik alleen een groene heb gepakt die zijn maat was, en snel ben gaan betalen ;) De 5 euro die ik normaal betaal voor die shirts heb ik er ook wel voor over, dan ga ik later nog wel een keer. Want dat vind ik wel handig, een effen shirtje met lange mouwen en dan eentje met korte mouwen of een polo ofzo erover. Dan kunnen die korte mouwen als het echt zomer is ook nog.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 mar 2011 20:20

Dan heeft hij geen grote voeten MissF. Of heeft zoonlief hier zulke grote voeten? Hij heeft geloof ik maat 26/27. De zomerkleding heb ik al deels ingeslagen. Zoonlief loopt vanaf mei tot september in een korte broek. Dus daarvan heb ik er ongeveer 4. Ik wil er nog wel 2 bij hebben, anders was ik mij een ongeluk. Een stapel polo's en t-shirts met een longsleeve en hij is weer klaar. Mijn schoonmoeder heeft een dik vest gebreid voor als het iets kouder is en ik heb al een zomerjas voor hem gekocht voor regenachtige dagen.

Ik merk wel dat een meisje veel meer kleding heeft.....je koopt toch rokjes, jurkjes en broeken. Ik moet voor onze dochter nog een paar broeken kopen, maar ik wil daar nog wel even mee wachten totdat ze iets minder kruipt.

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 23 mar 2011 21:23

Hoeveel setjes ik heb, is heel verschillend per kind. Voor onze jongste heb ik het minst. Ze draagt nu 86/92, maar voor je het weet zit ze weer een maat groter. Op een gegeven moment stagneert dit hopelijk. 'k vind het dan jammer om veel te hebben. Ze draagt het hooguit een dag, was het uit en ze kan het weer aan..
En dan slijt het ook nog een beetje....Heb voor nu denk ik 6 setjes. Maar voor de zomer HEEL VEEL. 2e hands....van d'r zusje. Wat ze hopelijk past.
Voor onze oudste en 3e kreeg ik dit seizoen weer heel veel mooie kleding. En dan heb je gelijk heel veel, omdat je ook wel wat nieuws wil. Ook schuiven we het eea door, maar dan moet het wel passen qua bouw...Ik heb nml. 2 "grovere" kinderen en 2 "fijne" kinderen.
Onze oudste is groot, de 2e is daarentegen weer fijntjes. Ze schelen elkaar 1 1/2 jaar, maar de oudste heeft 164, en de 2e past 140 met gemak en is smal. Dus heel veel dingen van onze oudste die passend moeten zitten, daar verzuipt ze in. Ook al is het de goede maat...Voor haar moet ik dan ook vaak nieuw kopen. Vind ze niet erg hoor.

Wat jassen betreft, bij ons dragen ze graag spijkerjasjes (eventueel met een bodywarmer) in de zomer. Of een fleecevest. Als je voor de winter een beetje een vrolijke waterdichte jas hebt, dan kunnen ze die nog heel lang doordragen en hebben ze eigenlijk geen zomerjas nodig.... Voor de jongste heb ik wel een echt zomerjas, omdat je kleinere kinderen sneller een jas aandoet. Maar voor de anderen niet, mijn ervaring heeft geleerd dat ze meer aan de kapstok hangen, als dat ze ze aanhebben.

Het weekend ga ik wat "zondagse" stelletjes scoren. Heb gisteren al even gekeken in een heel leuk winkeltje. Daar gaan we vast slagen.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 mar 2011 22:10

Zo ajl, jouw zoon heeft echt grote voeten :shock: Timon heeft nu mt 25, als ik dat vergelijk met andere kindjes van zijn lengte/leeftijd is dat wel normaal volgens mij.
Hoeveel setjes kleding... ik koop vaak niet echt setjes, maar meer dingen die ik met elkaar kan combineren. Alleen voor de zondag/ voor netjes heb ik vaak een heel compleet stelletje. De kasten van de kinders liggen hier aardig vol, dan hoef ik me tenminste niet druk te maken als de was eens een dagje langer in de wasmand blijft zitten :-oo

Nou, vandaag zijn we voor de gehoortest van Sylke naar het ziekenhuis geweest. Wat ben ik trots op het ukkie! Het was zo'n test vergelijkbaar met de test die ze bij pasgeborenen doen, dus ze moest een tijd heel stil zitten met dopjes in haar oren. En dat deed ze, ze zat muisstil en heel geconcentreerd =D> Ze maakten daar niet vaak mee dat zo'n kleintje de test zo goed deed :mrgreen: Volgens de mevrouw zat er vocht achter het trommelvlies (opluchting... het oor functioneert verder dus wel gewoon). Maandag horen we van de KNO-arts wat hij ermee wil doen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 24 mar 2011 07:23

Fijn dat het alleen vocht lijkt te zijn, Haai!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 08:15

Sophie77 schreef:Fijn dat het alleen vocht lijkt te zijn, Haai!

Haai schreef:Zo ajl, jouw zoon heeft echt grote voeten :shock: Timon heeft nu mt 25, als ik dat vergelijk met andere kindjes van zijn lengte/leeftijd is dat wel normaal volgens mij.

Hoe oud is Timon? Misschien heeft zoonlief wel grote voeten hoor (mijn broers hebben ook maat 50, dus dat zou best kunnen). Volgens mij is hij helemaal wel lang. Hij is vorige maand gemeten door de anesthesist en toen was hij 99 cm ( hij is 2,5 jaar)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 24 mar 2011 08:26

Hier heeft zoonlief (heb het even gevraagd aan manlief tegenover me) schoenmaat 28 en is 104 cm lang!

Gisteren kreeg hij een kaart van de kleuterschool "hoi hoi ik mag bijna naar school!"

Slik. Hij wordt groot :mrgreen:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2011 08:29

Oei, de basisschool lijkt mij ook zo'n stap. Wij gaan over 2 weken al kijken op een basisschol, mede ivm de bso waar hij voor opgegeven moet worden. Ook best wel spannend. Helemaal omdat wij waarschijnlijk gaan uitwijken naar een ander dorp en hem niet in de wijk naar school doen.

Terug naar “Archief”